Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
květ 87.1 Stavba slova kvete květen květina Květa květináč odkvete
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
Elektronická učebnice - I
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
44.1 Člověk – pohybová soustava – svaly II.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
Čidla receptory.
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
26.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK SMYSLY
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
97.1 Omluvenka Jdu k zubnímu lékaři. Zúčastním se soutěže.
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
12.1 Mimořádné události, IZS
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Elektronická učebnice - II
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
Smysly člověka (všeobecně)
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
6h.1 Písmenko U Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
3.1 Periodizace dějin hudby
Elektronická učebnice - I
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Elektronická učebnice - II
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_17_HMAT TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 133.1 Hmat Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Andrea Fibichová

133.2 Co už víš? Hmatem vnímáme: Kdo je lechtivý? DOTYK BOLEST CHLAD Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 133.2 Co už víš? Hmatem vnímáme: DOTYK BOLEST CHLAD TEPLO Kdo je lechtivý?

133.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 133.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Člověk přijímá informace z okolního světa prostřednictvím SMYSLOVÝCH ORGÁNŮ, které jsou sídlem: Orgánem hmatu je kůže -je největším orgánem lidského těla(1,5 - 1,8 m²). ZRAKU SLUCHU HMATU a ČICHU CHUTI

133.4 Co si řekneme nového? Kožní smyslové orgány jsou: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 133.4 Co si řekneme nového? Kožní smyslové orgány jsou: SMYSLOVÁ KOŽNÍ TĚLÍSKA - na povrchu celého těla! = nervová zakončení v kůži, která reagují na podněty (teplo, bolest). Hmat zahrnuje vnímání nejen – DOTYKU, BOLESTI, CHLADU, TEPLA, ale také VIBRACÍ A POLOHY TĚLA! Nejcitlivější místa hmatu jsou: KONEČKY PRSTŮ ŠPIČKA JAZYKA Nejméně citlivá místa hmatu jsou na ZÁDECH.

? 133.5 Procvičení a příklady Přiřazujte. PORANĚNÍ KŮŽE PRVNÍ POMOC Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 133.5 Procvičení a příklady PORANĚNÍ KŮŽE PRVNÍ POMOC Přiřazujte. Najděte a spojte správné dvojice. -opláchnout proudem vody, na obalu chemikálie si přečtu další pokyny. Povrchní krvácející rána BOLEST Popálenina lehčí (zarudnutí) -zchladíme, přelepíme náplastí nebo sterilním (mastným) obvazem, aby se nepřilepil do rány – puchýře nepropichujeme. POLOHA TĚLA Popálenina těžší (puchýře) TEPLO -ránu vyčistím, vydesinfikuji, překryji sterilním obvazem, zalepím. Popálenina chemikálií CHLAD -zchladím proudem studené vody. ? DOTYK Proč a jakými prostředky si lidé chrání kůži před sluncem?

Ilustrace - průřez kůže. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 133.6 Něco navíc pro šikovné Ilustrace - průřez kůže. Lidé, kteří jsou slepí (třeba už od narození) poznávají věci hmatem prostřednictvím hmatu se také učí číst bodové písmo = Braillovo písmo obvykle mají dobře vyvinutý sluch – mnozí hrají i na hudební nástroje Jak se takto postižený člověk pohybuje po ulici? Dokázali byste takovému člověku pomoci? Vyzkoušejte si chůzi poslepu – vžijte se do situace nevidomého člověka – jak jste se cítili? kožní receptory - smyslový nerv - vysílají signály do mozku, který vyhodnocuje, co cítíme

133.7 CLIL Sense of touch Heat Cold Pain Touch Position Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 133.7 CLIL Sense of touch Heat Cold Pain Touch Position

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 133.8 Test znalostí Člověk vnímá informace z okolního světa prostřednictvím? sluchových orgánů lidských orgánů smyslových orgánů d) zdravých orgánů Ústrojím hmatu jsou? smyslová kožní tělíska ruce oči záda Co člověk hmatem vnímá? žízeň teplo, chlad, bolest, vibrace, dotyk hluk nudu 4. Nejcitlivější místa hmatu jsou? konečky prstů a jazyk nohy obličej Správné odpovědi: c b a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 133.9 Použité zdroje, citace 1. Přírodověda pro pátý ročník – Život na zemi, Kholová H., CSc. a kol., Alter, 1997. 2. Obrázky z databáze Klipart. 3. http://www.capnito.cz/userfiles/image/%C4%8CapniTo%206/Masaz%20oblicej.jpg (slide 4) 4. http://www.giobio.ic.cz/obrazky/clovek/clovek/kuze/kuze_stavba.jpg (slide 6) 5. http://www.apogeum.info/i/2.png (slide 6)

133.10 Anotace Autor Mgr. Andrea Fibichová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 133.10 Anotace Autor Mgr. Andrea Fibichová Období 01 – 06/2013 Ročník 5. ročník Klíčová slova Hmat, smyslová kožní tělíska, bolest, teplo, dotyk, chlad, poranění kůže. Anotace Prezentace popisující jeden ze smyslů člověka – hmat.