36.1 Odsun, poválečné Německo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Advertisements

Elektronická učebnice - I
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
20.1 Malá násobilka - násobení
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
34.1 Druhá světová válka ve světě
Elektronická učebnice - I
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
36.1 Obsahy složitějších obrazců
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
20.1 O chemických reakcích (t, v, katalyzátor, n, c).
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
STUDENÁ VÁLKA.
ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKA STUDENÉ VÁLKY
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
102.1 Přihláška, dotazník Přihláška do turistického kroužku
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
Elektronická učebnice - I
21.1 Malá násobilka - dělení
Berlínská krize
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
09.1 Chodec v silničním provozu
Německá otázka, vznik SRN a NDR
12.1 Mimořádné události, IZS
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Elektronická učebnice - II
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - II
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
Trojitý zápisník Přečti si citaci.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
3.1 Periodizace dějin hudby
Elektronická učebnice - I
Rozdělená Evropa.
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
EVROPA A SVĚT PO ROCE 1945.
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Plány na uspořádání světa po druhé světové válce
Cesta ke studené válce v Evropě
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

36.1 Odsun, poválečné Německo Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 36.1 Odsun, poválečné Německo Autor: Mgr. Lukáš Lanč

Důsledky druhé světové války Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 36.2 Co již víme? Důsledky druhé světové války odhady se liší x většina historiků přijímá číslo 60 mil. mrtvých 20 mil. vojáků a 40 mil. civilistů lidské oběti holokaust (vyhlazovací tábory) válečné zločiny ze strany německých vojáků devastace velkých měst (bombardování) morální otřes nutný zpětný přechod z válečného hospodářství obnova zničené infrastruktury zničené hospodářství dynamický technologický vývoj (lepší zbraně či ochrana proti nim) vynálezy se dostávají mimo vojenskou sféru technologický pokrok

36.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 36.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? odsun německého obyvatelstva z území Československa masová deportace někdy označováno jako vyhnání Abschiebung der Deutschen aus der Tschechoslowakei odplata nucená násilná 1945-46 cca 3 miliony Němců zůstat mohlo asi 250 000 omezená práva

hromadné hroby u Postoloprt Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 36.4 Co si řekneme nového? Odsun divoký organizovaný ihned po konci války (tzn. po pádu Říše) trvá několik týdnů spontánní reakce na válku a útlak ze strany Německa kolektivní vina násilný průběh a řada excesů… první transport v lednu 1946 trvá až do roku 1947 řízený vládou a příslušnými orgány bez krutostí a násilností cílem americká či sovětská okupační zóna (viz DUM 36.5) brněnský pochod smrti ústecký masakr hromadné hroby u Postoloprt např.:

36.5 Procvičení a příklady Německo po válce vznik čtyř okupačních zón Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 36.5 Procvičení a příklady Německo po válce vznik čtyř okupačních zón západní východní Podle mapy urči. Které mocnosti si rozdělily správu nad německým územím? Které mocnosti měly pod správou západní a východní zóny? Jak to dopadlo s Berlínem? budoucí Spolková republika Německo (SRN) „železná opona“ – W. Churchill, 5. března 1946 ve Fultonu budoucí Německá demokratická republika (NDR)

36.6 Něco navíc pro šikovné Rozdělení Německa trizonie bizonie Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 36.6 Něco navíc pro šikovné přechod z říšské marky na novou měnu nakonec proběhl v západních okupačních zónách separátně od východní sovětské např. měnová reforma Rozdělení Německa řada problémů od roku 1961 v Berlíně zeď vyhrocení právě díky měnové reformě blokáda západního Berlína ze strany SSSR (1948-49) zásobován tzv. leteckým mostem (3 vzdušné koridory o šířce 30 km) např. berlínská krize trizonie bizonie

36.7 CLIL Expulsion of Germans from Czechoslovakia after WW II. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace History 36.7 CLIL Expulsion of Germans from Czechoslovakia after WW II. Reaction to Nazi terror Demanded by Czech resitance groups during the war Deported a little bit over 2.8 million of ethnic Germans - anti-fascists - persons crucial for industries - those married to ethnic Czechs Some selected groups of Germans were excluded

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 36.8 Test znalostí Správné odpovědi: c d a Podle odhadů historiků si druhá světová válka vyžádala? a/ 20 mil. obětí b/ 40 mil. obětí c/ 60 mil. obětí d/ 80 mil. obětí Pojem „železná opona“ poprvé užil? a/ J. Goebbels b/ W. Churchill c/ gen. Montgomery d/ J. V. Stalin Odsun něm. obyvatelstva byl? a/ krutý a zemřelo při něm mnoho civilistů b/ organizovaný západními mocnostmi c/ organizovaný armádou a policií d/ byl divoký i organizovaný Německo bylo těsně po válce rozděleno? a/ do spolkových republik b/ do dvou samostatných států c/ do čtyř okupačních zón d/ do trizonie a bizonie Test na známku

36.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 36.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart http://www.moderni-dejiny.cz/PublicFiles/UserFiles/image/Metodika/07_CSR_1945-1948/800x800_Teplice-odsun_Nemcu_Usti_1945.jpg, (slide č. 1), poslední přístup dne 3. 5. 2013 http://www.moderni-dejiny.cz/PublicFiles/UserFiles/image/Metodika/06_EVR_po1945/800x800_Berlin_crisis.jpg, (slide č. 1), poslední přistup dne 3. 5. 2013 http://www.historie-vrbno.estranky.cz/img/picture/886/r1946-odsun.jpg, (slide č. 3), poslední přístup dne 3. 5. 2013 http://kostelnibriza.cz/wp-content/uploads/2011/10/vyhnani.jpg, (slide č. 3), poslední přístup dne 3. 5. 2013 http://www.divadlohudby.cz/virtualimage/330x220/data/Image/galerie/vybran%C3%A9%20foto-%20st%C5%99edisko.jpg, (slide č. 4), poslední přístup dne 3. 5. 2013 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Map-Germany-1947.svg , (slide č. 5), poslední přístup dne 28. 4. 2013 http://nd01.jxs.cz/330/968/986f5a824c_10051049_o2.jpg, (slide č. 5), poslední přístup dne 3. 5. 2013 http://www.euroskop.cz/gallery/52/15619-berlin_blokada.jpg, (slide č. 6), poslední přístup dne 3. 5. 2013

36.10 Anotace Autor Mgr. Lukáš Lanč Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 36.10 Anotace Autor Mgr. Lukáš Lanč Období 01 – 06/2013 Ročník 9. ročník Klíčová slova Druhá světová válka, železná opona, poválečné Německo, SRN, NDR, odsun Anotace Prezentace stručně představuje problematiku odsunu německého obyvatelstva z území ČSR po druhé světové válce a načrtává poválečné dějiny Německa.