26.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK SMYSLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.1 Místo, kde žijeme - DOMOV
Advertisements

Elektronická učebnice - I
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
Elektronická učebnice - I
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
8.1 Lidé kolem nás – POSTAVENÍ DĚTÍ VE TŘÍDĚ, VZTAHY
44.1 Člověk – pohybová soustava – svaly II.
Elektronická učebnice - I
VNĚJŠÍ ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Alternativní zdroje energie
2.1 Sluchová diferenciace
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
Elektronická učebnice - I
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
25.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK VNITŘNÍ ORGÁNY
21.1 Malá násobilka - dělení
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Elektronická učebnice - I
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Elektronická učebnice - II
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - II
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Elektronická učebnice - I
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Smysly člověka (všeobecně)
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Smyslová ústrojí člověka
Elektronická učebnice - I
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
3.1 Zraková diferenciace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana.
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Prezentace – výklad učiva
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

26.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK SMYSLY Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 26.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK SMYSLY HÁDANKY Které smyslové orgány to jsou? Dvě kavky vedle sebe sedí, jedna druhou nevidí. Kdo všechno slyší a nikdy nic neřekne? uši oči Dva chlívky pod jednou stříškou. Když druzí pracují, ona jen mluví, ale u stolu sní všechno sama. nos pusa Jeden kmen na dvou ratolestech drží deset větviček. Co vidíš na obrázku? trup, ruce a prsty Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Vladimíra Jaborová

26.2 Co už víš? Smysly Orgány ► zrak ► čich ► chuť ► hmat ► sluch Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 26.2 Co už víš? Smysly ► zrak ► čich ► chuť ► hmat ► sluch Orgány ► oko ► nos ► ústa ► kůže ► ucho

26.3 Smysly Zrak Čich Chuť Zrak je smysl, který umožňuje Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 26.3 Smysly Zrak Zrak je smysl, který umožňuje vnímat světlo, tmu, různé barvy, tvary. Pro člověka je to smysl nejdůležitější, asi 80 % všech informací vnímáme zrakem. Zrak je zaměřen hlavně na vnímání kontrastu, vzdálenost a významně se podílí na orientaci v prostoru. Oči si musíme chránit před slunečním zářením brýlemi. Čich Je to schopnost vnímat vůni nebo zápach ve vzduchu. Citlivost čichu se u různých lidí liší. Obecně mají ženy citlivější čich než muži. Chuť Dovoluje vnímat chemické látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě. Nejcitlivější místo hmatu je na konečcích prstů a na špičce jazyka, naopak nejméně je jich na zádech. Rozdílnost chutí poznáváme na jazyku. Citlivost chuti u jednotlivých lidí může být velmi rozdílná.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 26.4 Smysly Svět kolem nás poznáváme smysly. Částem těla, v nichž jsou smysly uloženy, říkáme smyslová ústrojí. Mezi námi žijí lidé, kteří mohou mít některé smysly poškozeny. Musíme k nim být ohleduplní a snažit se o pomoc, mají to v životě těžší. Hmat Smysly, které pomocí receptorů v kůži umožňují získávat informace z okolí - chlad, teplo, bolest, tlak, píchnutí. Nejcitlivější místo hmatu je na konečcích prstů a na špičce jazyka, nejméně je jich na zádech. Sluch Je schopnost vnímat zvuky. Rozeznáváme zabarvení zvuků. Jednotlivé tóny se u lidí různí. Tato schopnost se označuje jako hudební sluch. Díky tomu, že člověk má uši po stranách hlavy, umožňuje sluch orientaci v prostoru.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 26.5 Procvičení a příklady 2. Který orgán vykonává jakou funkci? Ke každému obrázku napiš, o jaké smyslové ústrojí se jedná. • schopnost vnímat zvuky • umožňuje získávat informace z bezprostředního okolí, vnímá dotyk, teplo, chlad atd. • schopnost vnímat vůni nebo zápach • díky němu získáváme až 80% všech informací z okolí. Ve tmě se tato schopnost omezuje Vezmi si jablko a dokonči věty, podle toho, jakým smyslovým orgánem vnímáš: oči: Jablko je… konečky prstů a dlaní: Jablko je... uši: Kutálej jablko na lavici. Když jsem kutálel(a) jablko, uslyšel(a) jsem… nos: Když jsem přivoněl(a) k jablku, cítil(a) jsem… jazyk: Když jsem si kousl(a) do jablka poznal(a) jsem, že jablko je... Totéž proveď s jiným druhem ovoce nebo zeleniny. Pak si zavaž oči a zkus, zda jednotlivé druhy od sebe podle chuti rozeznáš. Vyznač barevně do obrázku, kde jsi vnímal/a na jazyku chuť jablka.

26.6 Něco navíc pro šikovné 1. Zrakové klamy: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 26.6 Něco navíc pro šikovné 1. Zrakové klamy: 2. Zahraj si hru na slepce – ve dvojicích, jeden má zavázané oči, druhý ho vodí prostorem, upozorňuje ho na překážky. Po chvíli si role vymění. Jaké jste měli pocity jako slepí? Jako vodící? optické klamy složení oka skladba ucha složení kůže

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 26.7 SENSES We‘ve got five senses. We can see with our …………, smell with our …………… and hear with our …………… We use …………… to touch things and …………… to taste food.

26.8 Test znalostí 1. Vůně vnímáme… a/ očima b/ nosem c/ kůží Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 26.8 Test znalostí 1. Vůně vnímáme… a/ očima b/ nosem c/ kůží d/ jazykem 3. Který smysl umožňuje vnímat světlo, tmu, různé barvy a tvary? a/ čich b/ sluch c/ hmat d/ zrak 2. Chuť vnímáme… a/ jazykem b/ na rukou c/ na nohou d/ nosem 4. Který smysl umožňuje vnímat teplo, chlad, bolest? a/ hmat b/ chuť c/ čich d/ sluch Správné odpovědi: b a d Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 26.9 Použité zdroje, citace http://leqaa.net/vb/showthread.php?t=5137 – slide č. 7 http://stepbystepintoenglish.blogspot.com/2012/02/senses.html - slide č. 7 http://blog-haus.blbne.cz/13118-zrak-sluch-cich-hmata-chut.html - slide č. 1 http://albert.zsunesco.cz:8888/moodle2/mod/page/view.php?id=49 – slide č. 5 http://www.antaryami.net/darpanam/index.php/essays/serial-articles/dharma/item/48-what-extent-is-our-sensory-perception-reliable - slide č. 1 http://kralicek12.blog.cz/0702/zrakove-klamy - slide č. 6 http://ajosek.webovastranka.cz/image/1433_Pro_bystr%C3%A9_hlavy – slide č. 6 Kliparty z databáze. http://www.optiksrott.eu/?oko_stavba – slide č. 6 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anatomie_ucha.png – slide č. 6 http://www.hojeni-ran.cz/anatomie-lidske-kuze - slide č. 6 Hádanky v Prvouce: Mgr. Jana Palanská, Vydalo JV Print v Novém Bydžově 2000, str. 1, – slide č. 1

26.10 Anotace Autor Mgr. Vladimíra Jaborová Období 01 – 06/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 26.10 Anotace Autor Mgr. Vladimíra Jaborová Období 01 – 06/2012 Ročník 1. – 3. ročník Klíčová slova Smyslová ústrojí, zrak, čich, chuť, hmat, sluch, oko, nos, ústa, kůže, ucho. Anotace Prezentace popisující smyslová ústrojí - zrak, čich, chuť, hmat, sluch, orgány - oko, nos, ústa, kůže, ucho.