Baroko - procvičení 8. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
BAROKO I..
BAROKO V ČECHÁCH.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Baroko.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Baroko.
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rozvoj klíčových kompetencí
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko v českých zemích
Baroko v Čechách Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
17. a první polovina 18. století
Baroko VÝTVARNÉ BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH
BAROKO Doba protikladů.
1/ Barokní architektura
A B C Č D E F G H CH I J K L M N O P R Ř S Š T U V W Z Ž
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Barokní architektura a sochařství v Čechách
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
České baroko má kořeny v Itálii a Španělsku. Přestože byla kultura v českých zemích ovlivněna situací po bitvě na Bílé hoř, dosáhlo české umění vysoké.
Naše baroko Architektura a malba. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření listopad 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _02 Osobnosti českého baroka Téma: Dějepis 8. ročník.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – baroko, sochařství,umělci.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
Základní škola Čelákovice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
BAROKO významní představitelé
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Baroko Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Baroko - procvičení 8. ročník

Kdy bylo u nás baroko ? 18. a 19. stol. 11. a 12. stol. 3 4 5

Baroko působilo dojmem : nádhery a okázalosti jemnosti a střízlivosti venkova 1 2 3 4 5

Co není znakem barokních staveb ? lomený oblouk štuková výzdoba masivní křivky 1 2 3 4 5

Tuto stavbu stavěl : Kilián Ignác Dietzenhofer Karel Škréta Jan Blažej Santini 1 2 3 4 5

Mezi selské baroko nepatří : poutní místa francouzské zahrady kapličky u cest 1 2 3 4 5

Co je na obrázku ? Vranov nad Dyjí Rokytnice nad Jizerou Svatá Hora 1 2 3 4 5

Jaký zámek je na obrázku ? Slavkov u Brna Jaroměřice nad Rokytnou Jemniště 1 2 3 4 5

Co je na obrázku ? Vranov nad Dyjí Slavkov u Brna Jemniště 1 2 3 4 5

Sochy na Karlově mostě dělal : Matyáš Bernard Braun Karel Škréta Ferdinand Maxmilián Brokof 1 2 3 4 5

Chrám sv. Mikuláše v Praze stavěl : Jan Blažej Santini otec a syn Dietzenhoferové Matyáš Braun 1 2 3 4 5

Braunův betlém je na zámku : Kuks Jemniště Jaroměřice nad Rokytnou 1 2 3 4 5

Autorem soch Ctností a Neřestí v Kuksu je : Maxmilián Brokof Matyáš Bernard Braun Petr Brandl 1 2 3 4 5

Barokní sochy vyjadřují : pohyb postavy strnulou tvář výraz tváře a pohyb postavy 1 2 3 4 5

Pokud vystupuje na obraze postava za stínu, říká se tomu : šerosvit perspektiva prostorové malování 1 2 3 4 5

Známý barokní portrétista byl : Karel Škréta Jan Kupecký Matyáš Braun 1 2 3 4 5

Petr Paul Rubens a Rembrandt van Rijn byli : hol. sochaři fr. malíři hol. malíři 1 2 3 4 5

Moliére byl : fr. malíř fr. dramatik angl. šlechtic 1 2 3 4 5

Jan Amos Komenský zemřel : v Polsku v Čechách v Nizozemí 1 2 3 4 5

Komenský se hlásil ke : katolictví jednotě bratrské byl bez víry 1 2 3 4 5

Bohuslav Balbín byl : hudebník sochař historik 1 2 3 4 5

Barokní móda zdůrazňovala : korzety vysoké boty úzké šaty 1 2 3 4 5

U dětí se od raného věku odlišoval oděv podle módy dospělých : ano ne později 1 2 3 4 5

Velmi častý hudební nástroj : klavír varhany kytara 1 2 3 4 5

Mezi barokní skladatele nepatří : Bach Wagner Vivaldi 1 2 3 4 5

Dvorské kapely používal : panovník církev šlechta 1 2 3 4 5

Známá barokní lékárna se dochovala : v Klatovech v Hořovicích v Berouně 1 2 3 4 5

Autorem „Dona Quijota“ je : Moliére A.S. Puškin Miguel de Cervantes 1 2 3 4 5

Na co se v baroku nejčastěji malovalo ? zdi plátno a dřevo všechno 1 2 3 4 5