Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Opakování i. Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_687_2TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Opakování I. Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_687_2TR_PRV Číslo šablony III/2 Autor Jana Stolá, Mgr. Ročník 2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Prvouka Téma Proměny přírody Očekávaný výstup Žák se orientuje v zákonitostech podzimní přírody Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží žákům k opakování Datum vytvoření Srpen 2013 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Savci, ptáci, rostliny Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a kompetence řešení problémů Použitá literatura a zdroje Vlastní, klipart; Viz poslední snímek
opakování Přechod pro chodce ODPOVÍDEJ NA OTÁZKY, ODPOVĚDI ZAPISUJ, NAKONEC ZKONTROLUJ S TABULÍ. 1. Pojmenuj dopravní značku: ……………………………………………………………………………………(1b) 2. Pojmenuj dopravní značku: ……………………………………………………………………………………(1b) 3. Co znamená tento symbol na semaforu? ……………………………………………………………………………………(1b) 4. Pojmenuj dopravní prostředek: ……………………………………………………………………………………(1b) 5. Pojmenuj dopravní prostředek: ……………………………………………………………………………………(1b) Přechod pro chodce Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech) Zelená pro chodce na přechodu - JDI Autobus Metro
opakování 6. Napiš důležitá telefonní čísla: a) Záchranná služba ……………. (1b) b) Hasiči .…………… (1b) c) Policie .…………… (1b) d) Tísňové volání .…………… (1b) 7. Vyber a pojmenuj značky pro podzimní počasí: …………………………………………………………………………………………………………………………………………............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. (5b). 155 150 158 112 Polojasno, déšť, mlha, přeháňky, zataženo
opakování Leden Květen Červenec Září Listopad Březen Květen Červenec Září Listopad 8. Vyjmenuj podzimní měsíce: ………………………………………………………………………………………………………(3b) 9. Kdy začíná podzim (den podzimní rovnodennosti)? ……………………………………………………………(1b) 10. Vyjmenuj roční doby: ……………………………………………………………………………………………………………………………………... (4b) Únor Duben Červen Srpen Říjen Prosinec Prosinec, leden, únor 23. září jaro, léto, podzim. zima
opakování Veverka, jelen, zajíc Divoká husa, čáp, vlaštovka 10. Vyber savce: ………………………………………………………………………………………………………………………………… (3b). 11. Vyber stěhovavé ptáky: …………………………………………………………………………………………………………………..(3b) 12. Vyber hmyz: …………………………………………………………………………………………………………………………………...(3b) Veverka, jelen, zajíc Divoká husa, čáp, vlaštovka Pavouk, včela, mravenec
opakování Žalud Šiška Kaštan Lískový oříšek Jeřabina 13. Pojmenuj lesní plody: …………………… …………………… …………………… …………………… …………………… 14. Nakresli krmítko pro ptáky: (5b) (3b) 15. Nakresli krmelec: Žalud Šiška Kaštan Lískový oříšek Jeřabina
opakování HODNOCENÍ: Hodnocení je v kompetenci učitele, zde je pouze návrh. 35 – 30 bodů 1 29 – 25 bodů 2 24 – 20 bodů 3 19 – 10 bodů 4 9 a méně bodů 5
ZDROJE MÜLHAUSEROVÁ, Hana. SVOBODOVÁ, Jaromíra. Prvouka 2, učebnice pro základní školy. Brno. Nakladatelství Nová škola, 2001. ISBN: 80-7289-034-4