Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Advertisements

Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslová ústrojí Funkce:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Smyslová soustava.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_431.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_423.
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Nervová soustava Všechny životní projevy řídí nervová soustava. Jejím základem je mozek uložený v lebce a mícha uložená v páteři. Z těchto řídících ústředí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_432.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_445.
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
 Poskytují organismu informace o vnitřním a vnějším prostředí  Čidla = receptory přijímají mechanické, tepelné, chemické a světelné podněty  Kožní.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Smysly člověka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/4 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Orgán zraku orgán sluchu a rovnováhy a přídatné orgány
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona III/2VY_32_INOVACE_456

Soustavy regulační a rozmnožovací Předmět: Biologie Jméno autora: Mgr. Soušková Kateřina Třída/ročník: IV. Datum vytvoření: 29. 11. 2013 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Tematická oblast: Soustavy regulační a rozmnožovací Předmět: Biologie Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Biologie člověka. Opakování smyslové soustavy člověka. Klíčová slova: Katarakta, glaukom, vnitřní ucho. Druh učebního materiálu: prezentace

téma: Smyslová soustava - opakování

Co je katarakta? šedý zákal ztráta průhlednosti čočky Obr. 1 http://nemoci.vitalion.cz/sedy-zakal/ Obr. 1

…a glaukom? zelený zákal příčina: zvýšený nitrooční tlak může dojít k poškození zrakového nervu Obr. 1 http://nemoci.vitalion.cz/zeleny-zakal/

Pojmenuj: Obr. 2

řešení: bělima cévnatka sítnice žlutá skvrna, makula - slepá skvrna optický nerv centrální sítnicová tepna a žíla ora serrata řasnaté těleso ligamenta řasnatého tělesa duhovka rohovka zornice čočka přední komora oční zadní komora oční cévní zásobení sítnice sklivec Obr. 2

Pojmenuj: Obr. 2

řešení: hlemýžď cochlea kulaté okénko dutina středního ucha - Eustachova trubice vnější ucho střední ucho vnitřní ucho ušní závit boltec bubínek membrana tympanica zevní zvukovod třmínek kovadlinka kladívko polokruhovité chodby nerv rovnovážný (n. vestibularis) nerv sluchový (n. cochlearis) Obr. 2

Pojmenuj: sluchový nerv Reissnerova membrána scala media s endolymfou tectoriální membrána Cortiho orgán basilární membrána scala vestibuli s perilymfou scala tympani s perilymfou g h Obr. 2

Přiřaď a vysvětli: zrakové ústrojí sluchové ústrojí čichové ústrojí chuťové ústrojí scala media sclera pupila cochlea pohárek endolymfa čichové políčko lens incus retina myopie utriculus

Přiřaď a vysvětli: zrakové ústrojí sluchové ústrojí čichové ústrojí chuťové ústrojí scala media – hlemýžďový kanálek sclera - bělima pupila - zornice cochlea - hlemýžď pohárek endolymfa čichové políčko lens - čočka incus - kovadlinka retina - sítnice myopie - krátkozrakost utriculus – vejčitý váček

Zdroje Obr. 1) Šedý zákal. OPTIKA PLEYEROVÁ. OPTIKA PLEYEROVÁ: Lepší pohled na svět [online]. 2001-2013 [cit. 2013-11-29]. Dostupné z: http://www.ocnioptik.eu/oko-a-videni/sedy-zakal/ Obr. 2) Lab final: Biological Sciences 222 with Kerfoot. UNION UNIVERSITY. Study Blue [online]. 2013 [cit. 2013-11-29]. Dostupné z: http://www.studyblue.com/notes/note/n/lab-final/deck/6576970 JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007. ISBN 978-80-7182-213-4. NOVOTNÝ, Ivan a Michal HRUŠKA. Biologie člověka. 3., rozš. a upr. vyd. Praha: Fortuna, 2002, 239 s. ISBN 80-716-8819-3.