Baroko Malířství Společnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kultura v 17. a 18. století, barokní výtvarné umění
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
BAROKNÍ MALÍŘSTVÍ 2.pol. 16.stol. - pol. 18. stol.
EVROPA PO ZÁMOŘSKÝCH OBJEVECH
E C C E H O M O ABRAHA M BLOEMAERT * Gorinchem Utrecht 1651.
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Evropské barokní malířství Rembrandt 2. část
Nizozemští krajináři 17.století
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Itálie Francie Španělsko
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
BAROKO století.
17. a první polovina 18. století
BAROKO Doba protikladů.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Výtvarné umění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Baroko - procvičení 8. ročník.
Nizozemské malířství 17. století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Umělecký přehled II. Renesance a baroko VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi
HABSBURSKÁ MONARCHIE PO TŘICETILETÉ VÁLCE
MARIE TEREZIE JOSEF II..
Baroko ve Španělsku a Anglii
Pieter Brueghel starší
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
Poznej obraz podle detailu I.
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ČESKÉ ZEMĚ PO TŘICETILETÉ VÁLCE
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Habsburská monarchie po třicetileté válce
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NOVOVĚK Kapitola VII. HABSBURSKÁ PODUNAJSKÁ MONARCHIE.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Výtvarné umění starověkého Egypta
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Transkript prezentace:

Baroko Malířství Společnost

Základní rysy Dramatické scény – plné dramatického vzruchu Důraz na city a emoce Peter Paul Rubens Únos dcer Leukippových Artemisia Gentileschiová Zavraždění Holoferna

Šerosvit Technika, která vytváří prostor kontrastem světel a stínů Dodává obrazům výraz tajemnosti a duchovnosti Často neznámý zdroj světla

Ukřižování svatého Petra Náměty Náboženské náměty Mytologie Caracaggio Ukřižování svatého Petra Peter Paul Rubens Léda

Náměty Portréty - individuální - skupinové Rembrant van Rijn Vlastní podobizna Rembrant van Rijn Noční hlídka

Diego Velázques Dvorní dámy Malířská technika Král a královna Královští trpaslíci Diego Velázques Diego Velázques Dvorní dámy Princezna Markéta Pablo Picasso

Náměty Zátiší – malba běžných předmětů bez lidské přítomnosti předměty každodenní potřeby specializace: květiny, zvěř, ryby, nádobí,… Willem Claesz

Náměty Krajinomalba – především v Holandsku Zachycení holandské přírody – holandské pobřeží, moře, větrné mlýny Jacob van Ruisdael

Jaké vidíš rozdíly? Renesance Baroko

Společnost a podnikání v době baroka Nové pracovní postupy – zakládání manufaktur Velké dílny, v nichž byla výroba rozdělena do řady vzájemně provázaných úkonů Každý dělník se podílel pouze na části výrobku – postup výroby byl založen na dělbě práce Vznik nové majetné skupiny – podnikatelů

Sláva českých manufaktur Video Jaké manufaktury měly v Čechách největší význam? Proslulé textilní a sklářské manufaktury – broušené a malované sklo se vyváželo do Evropy i do zámoří

Český venkov Poddaní a sedláci – narůstání robotní povinnosti Za porušení povinností tvrdé tresty Leopold I. vydal robotní patent = robota 3 dny v týdnu bez nároku na mzdu

Rekatolizace U nás působení Jezuitů Výsadní postavení ve vzdělávací oblasti Jezuitská kolej v Praze - Klementinum