Demografický vývoj v Číně po 2.SV www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příklady vztahů mezi populacemi
Advertisements

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Zemětřesení Název školy
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rg asie – obyvatelstvo a sídla
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Základy hospodářství Beneluxu
Základní typy monarchií
vytvořený v projektu OP VK
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_90.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
Národy světa Název školy
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Východoasijská náboženství
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Severní Afrika Název školy
Náboženství - opakování
Dekolonizace Afriky Název školy
Korejský poloostrov – světové ohnisko napětí
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Socioekonomická geografie - opakování
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Průvodce Čínou 21. století “Children in Meeting #8″, Zhigang Tang, 2000.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_18 Název materiáluVýchodní.
ČÍNA.
Transkript prezentace:

Demografický vývoj v Číně po 2.SV Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Demografický vývoj v Číně po 2.SV Označení DUM VY_32_INOVACE_12_2_03 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Asie a Afriky Ročník 1. ročník a kvinty gymnázia

Hlavní historické události 20.stol. (uvádím je pro ilustraci a pochopení)  velmi bouřlivý vývoj!  1912 – konec císařství – císař Pchu i  výborný film: Poslední císař  1932 – 45 velmi krutá částečná okupace Japonskem  stále negativní či problémový vztah mezi těmito státy  1945 – nástup komunismu

Komunisté provedli velmi tragické zásahy do společnosti a hospodářství  nahnali zemědělce do průmyslu  likvidace inteligence  Rudé gardy – mladí lidé, kteří mohli téměř všechno  přesuny obyvatel  silná orientaci na těžký průmysl  Následky:  za vlády Mao Ce-tunga obrovské hladomory milionů mrtvých   ztráta potravinové soběstačnosti a likvidace tradičního zemědělství  rozbití tradičního principu čínské rodiny

Mao Ce-tung Obr. 1

Zlom ve vývoji – 80.léta 20.stol.  všeobecná reforma hospodářství  obnovení potravinové soběstačnosti  zavedení politiky jednoho dítěte  konec 80.let – sílící demokratické hnutí  drsně a násilně potlačeno na náměstí Tchien-an-men – mnoho mrtvých

Politika jednoho dítěte  důvod: názor - velký nárůst obyvatel je brzdou rozvoje  ve městě všichni téměř povinně  výjimky:  venkov, když je 1.dcera  některé etnické menšiny  sankce za nedodržení – pokuty, násilné potraty, ztráta zaměstnaní, bydlení,….

Politika jednoho dítěte  Následky:  stárnutí populace  jedináčci jsou zahrnováni láskou a dostávají od svých rodičů takřka vše, na co si vzpomenou  doma nemají žádnou konkurenci  ve společnosti ale výlučné postavené nemají, protože byli příliš mnoho pod ochrannou rukou.  nejsou tolik schopni konkurovat druhým, jsou méně svědomití,….  nerovnováha mezi pohlavími – vysvětli:

Politika jednoho dítěte  Díky tradicím všichni chtějí chlapce – proč?  Nevěsta dává věno + stěhuje se do rodiny chlapce a stará se o rodiče manžela.  Kdo se postará o rodiče dívky?  Nikdo.  Jak dosáhli více chlapců ve společnosti?  Ultrazvuk a interrupce, i ve vysokém stádiu těhotenství.  Co s těmi chlapci, co nemají dívky?  Jdou do armády či jsou z nich mačové.

Politika jednoho dítěte  Nyní se přehodnocuje tato politika.  Někde už zrušena.  V podstatě jinou možnost než zrušení této politiky nemají.  2050 – 30% v důchodovém věku.

Zdroje 1. ZHENSHI, Zhang. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: