III/2 XV. 3. 8.A 12. 12. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
III/2 XV A
Advertisements

III/2 XV A
III/2 XV A
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti Plynů
III/2 XVI A
III/2 XV A
III/2 XV A
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
III/2 XV A
1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Číslo materiálu 3_3_D_02 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_5 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová.
III/2 XV A
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:17.12.
III/2 XV A
Francie před revolucí Francie se již delší dobu potácela na pokraji státního bankrotu od zač. 80. let 18. stol. začaly být uskutečňovány reformy pro povzbuzení.
Vyvrcholení revoluce v noci z 9. na 10. srpna 1792 se v Paříži rozezvučely zvony na poplach - vypuklo povstání do čela povstání se postavil Georges Danton.
III/2 XV B
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_445.
III/2 XV A
III/2 XV A
III/2 9.A XVI Dějepis Únor 1948, komunistický převrat, Klement Gottwald IX. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Únor 1948.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
III/2 XV A
III/2 XV A
III/2 7.A XV Dějepis Leonardo da Vinci, renesance, malby, vynálezy VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Leonardo da Vinci.
Katedrála v Charter.
III/2 XV A
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
ČESKÝ STÁT ZA VLÁDY LUCEMBURKŮ
III/2 XV A
III/2 XVI B
VELHARTICE.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
1 !! Je známo, že balón vzlétne vzhůru v důsledku působení vztlakové síly Fvz, kterou na něj působí okolní vzduch podle Archimédova zákona. !! Vzduchoplavba.
III/2 XV A
11. prosince 2014 Třídní schůzka 4.C. › Zítra tj se žáci prvního stupně fotí na vánoční sadu fotografií s kalendářem. (250 Kč) › Pondělí
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 XV A
III/2 XV A
III/2 XV A
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Bratři Montgolfierovi
III/2 XV B
III/2 XV A
III/2 7.A XV Dějepis Michelangelo, sochařství, malířství, renesance VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Michelangelo.
VZTLAKOVÁ SÍLA PŮSOBÍCÍ NA TĚLESO V ATMOSFÉŘE
Portréty literárních osobností světové literatury.
III/2 XV B
III/2 XV A
III/2 XVI A
III/2 XVI A
III/2 XV A
III/2 XV A
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PROJEKTOVÝ DEN GIMP.  o první hodině jsme se seznámili s našim dnešní tématem.  Téma projektového dne bylo,,Virtuální svět nebo realita´´.  Měli jsme.
III/2 XVI A
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Věda a technika v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3606_Věda_a_technika_v _18_století Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Konec absolutismu ve Francii. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec.
Vítězný oblouk Francouzský název : Arc de Triomphe de l'Étoile
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_16
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých
Zákony plynů (Charlesův)
Horkovzdušný balón - historie
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Počátky letectví Jakub Janík.
Francie v 1. polovině 17. století
Transkript prezentace:

III/2 XV. 3. 8.A 12. 12. 2012

Počátky balónového létání Dějepis VIII. ročník bratři Montgolfierové, balónové létání, 18. století Mgr. Ladislav Hrdina

Počátky balónového létání

1

2 Jacques Charles 3

bratři Montgolfierové 4 5

Jean-Baptiste-Marie Meusnier 6 Jean-Pierre Blanchard 7

Použité zdroje: ABC mladých techniků a přírodovědců: Zimní speciál 1990. 1. vydání. Praha: Mladá fronta, 1990, 96 str. Obrázky 1, 2, 3 Toulky minulostí světa 7. 1. vydání. Praha: VIA FACTI, 2005. 224 str. ISBN 80-239-4959-4. Obrázek 4 ARCHBOLD, Rick. Hindenburg: Historie v obrazech. 1. vydání. Praha: Columbus, 1997. 230 str. ISBN 80-85928-15-9. Obrázky 5, 6, 7

Komentář k obrázkům: 1 – úvod 2 – úvod 3 – Titul – Počátky balónového létání 4 – Již v roce 1709 byl model horkovzdušného balónu předváděn na portugalském královském dvoře portugalským knězem Bartolomeem Lorenzem de Gusmao. 5 – V srpnu 1783 vypustil svůj testovací vodíkový balón profesor Jacques Charles. K události, které se zúčastnilo mnoho Pařížanů, došlo na Martově poli. Nikým neovládaný balón pak za několik hodin dopadl poblíž vesnice Gonesse, kde jej vystrašení vesničané zničili (dokonce ho údajně přivázali ke koni a vláčeli po poli). 6 – Dříve, než profesor Charles – už 5. června – uskutečnili první pokus s malým horkovzdušným balónem bratři Montgolfierové (bez posádky). Dne 19. září se pak z nádvoří zámku ve Versailles a za přítomnosti francouzského krále, vznesl k nebi balón bratří Montgolfierů, na jehož palubě se nacházeli kohout, kachna a ovce (obr. 4). Balón měl hmotnost 150 kg a průměr asi 10 metrů. Protože všichni zvířecí pasažéři let přežili, bylo rozhodnuto, že příště poletí lidé. Nápad Ludvíka XVI., aby to, pro jistotu, byli odsouzenci na smrt, se nakonec neujal a tak se prvními pasažéry z vlastní vůle stali dva šlechtici – markýz Arlande a Francois Pilatre de Rozier. K památnému letu došlo 21. 11. 1783 (obr. 5). Balón – montgolfiéra absolvoval asi půlhodinový let, vystoupal do výše asi 1000 metrů a urazil vzdálenost asi 10 km. Profesor Charles absolvoval pak svůj první let s posádkou (1 muž) už 1. prosince 1783. Jeho balón byl technicky mnohem dokonaleší (např. plnící chobot, pískovou přítěž, kotvu a dokonce i vypouštěcí ventil), jeho let byl delší (2 hodiny, 60 km), dosáhl větší výšky (3500 m) a dokonce se zvládl vrátit zpět do Paříže poté, co vysadil svého kolegu vzduchoplavce při mezipřistání, ale bohužel – Montgolfiérové byli rychlejší. 7 – Obr. 6 – návrh Jeana-Baptista-Marie Meusniera z roku 1783– v podstatě se jedná o návrh řiditelné vzducholodě. Obr. 7 – Vodíkový balón Jean-Pierra Blancharda, který s ním 7. ledna 1785 jako první přeletěl Lamanšský průliv (z Anglie do Francie). Při této plavbě si posádka ověřila, že vzdušná vesla jsou k ničemu a tak je (když začal balón klesat) odhodila. Klesání však pokračovalo a tak nakonec do vln letěla i gondola balónu a vzduchoplavci se museli až do přistání držet v lanoví.