Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Sčítání celých čísel.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Kdo chce být milionářem ?
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
70.1 Porovnávání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vlastnosti sčítání a odčítání
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Tvorba číselných výrazů
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
Matematika a její aplikace
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název materiálu: ÚČINNOST
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_24.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Úkoly nejen pro holky.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Přednost početních operací
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Celá čísla Násobení.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Matematika a její aplikace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Téma: Násobení desetinných čísel
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Násobení desetinných čísel
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
zpracovaný v rámci projektu
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu: Desetinná čísla Násobení desetinných čísel 6. Ročník Autor: Mgr. Šárka Uhlířová LEDEN 2011 HRAZENO Z EU OP - VK

Desetinná čísla2 Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Matematika a její aplikace Matematika a její aplikace Desetinná čísla Desetinná čísla Klíčová slova: desetinné číslo, desetinná čárka, násobení, činitel, součin Klíčová slova: desetinné číslo, desetinná čárka, násobení, činitel, součin Anotace: Materiál je určen k vysvětlení, procvičení a upevnění učiva. Obsahuje příklady na procvičení násobení desetinných čísel, umožňuje zvýšení aktivity žáků a jejich motivace k učení. Cvičení jsou opatřena zpětnou vazbou se správným řešením. Anotace: Materiál je určen k vysvětlení, procvičení a upevnění učiva. Obsahuje příklady na procvičení násobení desetinných čísel, umožňuje zvýšení aktivity žáků a jejich motivace k učení. Cvičení jsou opatřena zpětnou vazbou se správným řešením. Obsah: 1) Úvodní strana 2) Obsah 3) Násobení desetinných čísel 4) Násobení desetinných čísel 5) Vlastnosti násobení desetinných čísel 6) Vlastnosti násobení desetinných čísel 7) Zapiš pod sebe a vynásob 8) Zdroje

Desetinná čísla3 Násobení desetinných čísel Součin má tolik desetinných míst, kolik desetinných míst mají jednotliví činitelé dohromady (sečteme počty desetinných míst činitelů). Součin má tolik desetinných míst, kolik desetinných míst mají jednotliví činitelé dohromady (sečteme počty desetinných míst činitelů). např. 2,65 (2 desetinná místa) např. 2,65 (2 desetinná místa). 1,4 (1 desetinné místo). 1,4 (1 desetinné místo) 3,710 (3 desetinná místa) 3,710 (3 desetinná místa)

Desetinná čísla4 Násobení desetinných čísel Jeden rohlík stojí 1,50 Kč. Kolik korun stojí 14 rohlíků ? Jeden rohlík stojí 1,50 Kč. Kolik korun stojí 14 rohlíků ?Výpočet: 1, = 21,00 Kč 14 rohlíků stojí 21 Kč.

Desetinná čísla5 Vlastnosti násobení desetinných čísel 2 x 4,7 = 4,7 x 2 2 x 4,7 = 4,7 x 2 záměna činitelů (komutativnost) záměna činitelů (komutativnost) (3 x 1,6) x 4 = 3 x (1,6 x 4) = 3 x 1,6 x 4 (3 x 1,6) x 4 = 3 x (1,6 x 4) = 3 x 1,6 x 4 sdružování činitelů (asociativnost) sdružování činitelů (asociativnost) 2 x (5,6 + 3,2) = (2 x 5,6) + (2 x 3,2) 2 x (5,6 + 3,2) = (2 x 5,6) + (2 x 3,2) (6,4 – 2,5) x 3 = (6,4 x 3) – (2,5 x 3) (6,4 – 2,5) x 3 = (6,4 x 3) – (2,5 x 3) roznásobení součtu nebo rozdílu (distributivnost) roznásobení součtu nebo rozdílu (distributivnost)

Desetinná čísla6 Vlastnosti násobení desetinných čísel 1 x 7,2 = 7,2 x 1 = 7,2 1 x 7,2 = 7,2 x 1 = 7,2 neutrálnost čísla jedna (při násobení) neutrálnost čísla jedna (při násobení) 5,3 x 0 = 0 x 5,3 = 0 5,3 x 0 = 0 x 5,3 = 0 agresivnost nuly (při násobení) agresivnost nuly (při násobení)

Desetinná čísla7 45,6. 23,4 =16,43. 3,04 = [1067,04][49,9472] 7,85. 23,4 =5,27. 6,5 = [ 183,69][34,255] 67,8. 6,9 =9,74. 6,08 = [ 467,82][59,2192] Zapiš pod sebe a vynásob :

Desetinná čísla8 Použité zdroje: 1. TREJBAL, J., JIROTKOVÁ, D.: Matematika pro 6. ročník základní školy, 2.díl., 1.vydání, Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, a.s., 1998, 88 stran, ISBN