Opakování 5. ročník Matematické operace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Hraní s desetinnými čísly
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
9 CELÁ ČÍSLA
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Dělení desetinných čísel 3. část
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
148,6 cm 154,2 cm 139,8 cm.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Nejmenší společný násobek
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Počítáme s celými čísly
Únorové počítání.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_412_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Násobení přirozených čísel 5. ročník
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
v programu MS PowerPoint
Násobení a dělení 10, 100, 1000,… Matematika – 6. ročník *
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
. MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 2. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: IV / 2 Č. materiálu:VY_ 42 _INOVACE_.
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Úkoly nejen pro holky.
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Odčítání zpaměti.
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

Opakování 5. ročník Matematické operace Přirozená čísla Opakování 5. ročník Matematické operace

Matematické operace s přirozenými čísly

Sčítání přirozených čísel - příklady 254 8 726 419 683 637 576 4 519 295 923 6 711 88 Zvol vhodné pořadí sčítanců a vypočítej zpaměti. 9 + 38 + 12 = _______ 52 + 16 + 14 = _______ 22 + 27 + 8 = _______ 315 + 8 + 15 = _______

Odčítání přirozených čísel - příklady 2 736 5 254 39 070 327 653 -1 812 -571 -112 -26 248 Vypočítej. 865 - 439 = ______ 748 - 349 = ______ 6 321 - 135 = ______ 8 243 - 247 = ______ 24 000 - 8 500 = ______ 19 000 - 7 600 = ______

Násobení přirozených čísel - příklady 83 38 634 969 47 .6 .29 .92 .401 .6 005 Vypočítej: 536 . 10 = ______ 10 . 2 874 = ______ 145 . 100 = ______ 37 . 100 = ______ 100 . 7 311 = ______ 95 . 1 000 = ______

Dělení přirozených čísel - příklady Lze dělit nulou? NULOU DĚLIT NELZE !!! Jednociferným číslem 250 : 5= ____ 604 : 7 = _____ 6 537 : 4 = _____ Dvojciferným číslem 1 200 : 40 = ____ 375 : 62 = _____ 1 762 : 35=____

Dělení přirozených čísel – slovní úloha Na školu v přírodě pojede 26 dětí. Paní učitelka od každého z nich vybírá 800 Kč. Vybrala už 17 600Kč. Kolik dětí ještě nepřineslo peníze?

Pořadí matematických operací a závorky Sčítance můžeme libovolně sdružovat do skupin, součet se nezmění Menšenec a menšitel nesmí být zaměněn Činitele můžeme volně sdružovat, součin se nezmění Stejné činitele můžeme vytknout před závorku, součin se nezmění Násobení a dělení má přednost před sčítáním i odčítáním

Vypočítej: 50 – (25 – 15) = _____ 50 – 25 – 15 = _____ (48 – 22) + 14 = _____ 48 – (22 + 14) = ____ 35 – 5 . 5 + 10 = _____ 34 – (5 . 4 + 8) =____ (20 – 5 ) . (3 + 2) = ______ (19 – 4) . 3 + 42 = _______ (800 : 4) . (20 : 5) = ______ 8 172 . 0 = ________ 0 : 464 = ________