Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05_LITERÁRNÍ VÝCHOVA
Advertisements

Bouřlivý rok 1848.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Znečištěné ovzduší a kyselé deště
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
Poznávání částí lidského těla.
REVOLUCE 1848.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
GOTIKA. GOTIKA ROMÁNSKÝ SLOH RENESANCE GOTIKA.
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - žena AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
PTÁCI 1 VY_32_INOVACE_F2 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_775_HUDBA _V_OBRAZECH TÉMA: Hudba a výtvarné.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
ŠPANĚLSKO Bára Bažantová 7.B.
VY_32_INOVACE_CH.8.17 –ALKOHOLY- prezentace
Vypravování o prázdninách
Vynálezci, stavitelé, umělci, vědci, revolucionáři
Revoluce 1848/1849 v Evropě Jaro národů
Lia Roubínková Adéla Schneeweissová
Revoluce 1848/1849 v Evropě.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Autor: Bc. Lucie Čechová, ZŠ Lingua Universal
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CH.8.18 –DERIVÁTY UHLOVODÍKU- prezentace Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 9. ročník- Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
Název šablonyInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 8. ročník- Člověk a příroda – Chemie - Halogenidy Autor VM Gabriela Nápravníková.
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
PŘÍRODOPIS - 8. ročník Stavba a činnost srdce
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
ŠTÍ Ř I. Vytvořil Filip Kašpír 1.L Dne
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Revoluce
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Revoluce
Bouřlivý rok 1848.
Revoluce
Dějiny Francie v letech 1848 – 1851
Revoluce
BOUŘLIVÝ ROK 1848.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám

Název : Rok 1848 v Evropě Anotace: Výkladová prezentace zaměřená na revoluci v roce 1848 v Itálii, Německu a ve Francii (příčiny revolucí obecně, požadavky revoluce, země, které byly nebo naopak nebyly zasaženy revolucí, průběh revoluce ve třech zmiňovaných zemích). Vypracoval: Mgr. Věra Sýkorová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost, Dějepis, Novověk Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, lze využít i k opakování (Druh učebního materiálu: Prezentace) Ročník: 8. Datum vytvoření:

Použitá literatura: VÁLKOVÁ, V.: Dějepis 8 pro základní školy – NOVOVĚK. Praha SOCHROVÁ, M.: Dějepis II. v kostce pro střední školy. Fragment. ČAPEK, L.: DĚJEPIS – Novověk. Nová škola 2009.

Revoluce v Evropě v roce 1848 ITÁLIEledenFRANCIEúnor PRUSKOUHRYRAKOUSKObřezen Čechyčerven Revoluce neproběhla:  v Anglii  v Rusku

Příčiny revoluce  panovníci a vládnoucí aristokracie většiny států odmítali vzdát se svých výsad a moci  omezovali občanské svobody cenzura zákaz sdružování zákaz hlásání politických názorů  buržoazie chce podíl na politické moci  chybí svoboda pro rozmach průmyslu, dopravy, zemědělství

Požadavky revoluce  konstituce (ústava)  občanská rovnoprávnost  odstranění feudalismu tj. zrušení roboty a poddanství, aby se mohla rozvíjet tovární výroba  další svobody (zvýšení mezd, právo na práci…)  popř. sjednocení zemí

 rozdrobená na řadu států značná část sev. Itálie pod nadvládou Rakouska (Lombardie, Benátsko) Království obojí Sicílie Církevní stát Sardinské království Revoluce v Itálii

VÝSLEDEK:  revolucionáři poraženi  k sjednocení Itálie nedošlo CÍLEM: sjednocení země osvobození severní Itálie od rakouské nadvlády Bitva u CUSTOZZY červenec 1848 Sardinský král Carlo Alberto byl poražen od Rakušanů. Radecký Maršál Radecký velel rakouskému vojsku %25BD_z_Rad%25C4%258De&docid=Na_wtUvkxeZKGM&imgurl= radetz.jpg&w=220&h=296&ei=3pgJUPHBHcPQhAfQssTiCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=186&vpy=134&dur=1078&hovh=236&hovw=176&tx=77&ty=175&sig= &page=1&tbn h=150&tbnw=111&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69

Revoluce ve Francii Ludvík Filip Orleánský  zpočátku liberální vládce  po nezdařeném atentátu přitvrdil podporoval tajnou policii podporoval cenzuru omezoval svobodu projevu ieckadoba.blog.cz/&docid=RuZVjB2A5f_qFM&imgurl=

Reformní bankety (=občanské schůze)  diskutovali se politické otázky i případné svržení krále reforma volebního systému (omezeno vysokým majetkovým cenzem, mělo jej necelých ob.)  kritizovali se na nich poměry v zemi cenzura zákaz spolčování nerovnost občanů

Král Ludvík Filip Orleánský zakázal jeden z reformních banketů 22. února  v Paříži vypuklo povstání  král svržen, uprchl ze země  Francie byla vyhlášena republikou, nastoleny svobody stoleti.cz/fullarticle_kdojekdo-81_Ludvik_Filip.htm&docid=WRfW4e96CvdreM&itg=1&imgurl= jpg&w=300&h=434&ei=X5kJUNaMEsy5hAfk4KCHCg&zoom=1&iact=hc&vpx=353&vpy=263&dur=1078&hovh=270&hovw=187&tx=103&ty=158&sig= &page=1&tbnh=85&tbnw=59&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:10,s:0,i:100

 v prosinci 1848 se konaly řádné volby prezidentem se stal LUDVÍK NAPOLEON,  prezidentem se stal LUDVÍK NAPOLEON, synovec Napoleona Bonaparta  v prosinci 1851 provedl převrat  prohlásil se císařem = NAPOLEON III. ocid=8NP88jm2Aco1XM&imgurl= w=187&tx=98&ty=157&sig= &page=1&tbnh=138&tbnw=96&start=0&ndsp=31&ved=1t:429,r:4,s:0,i:84

Revoluce v Německu  revoluční hnutí také spojeno s myšlenkou sjednocení rozdělení do více než 30 států pod předsednictvím Rakouska + Dánsko, Rakousko, Prusko  setkání zástupců jednotlivých něm. států ve Frankfurtu nad Mohanem jednat o sjednocení země vypracovat jednotnou ústavu pro celé Německo PRŮBĚH

SPOR MEZI MALONĚMCI  chtějí německou říši jen z ryze něm. států = v čele Prusko VELKONĚMCI  chtějí sloučení německých států včetně habsburské monarchie = rozhodující slovo Rakousko a Prusko VÝSLEDEK  revoluce potlačena  rozehnání frankfurtského parlamentu  země zůstala rozdrobena

Téma: Rok 1848 v Evropě - 8. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (