Číslo v digitálním archivu školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školy
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_03 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po B Anotace Prezentace.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Aj_03 Sada DUMAnglický jazyk Předmět Anglický jazyk Název materiáluOsobní zájmena čísla jednotného Anotace.
Číslo v digitálním archivu školy
Český jazyk (sloh) – 8. ročník
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_13 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiálu Státy jižní Evropy Anotace V prezentaci žák určuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Důležitá telefonní čísla
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_SKV_20 Sada DUMSlohová a komunikační výchova Předmět Český jazyk Název materiálu Rozhovor, omluva, vzkaz.
Číslo v digitálním archivu školy
VY_32_INOVACE_428, 22. sada, Prvouka
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_03 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluČeskoslovenské legie Anotace Prezentace vysvětluje,
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D7_20 Sada DUMDějepis 7 PředmětDějepis Název materiáluKdo jsem? Anotace Prezentace formou soutěže prověří.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_12 Sada DUM Český jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiálu Číslovky (jak správně píšeme číslovky).
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_16 Sada DUMČeský jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiáluPřídavná jména – skloňování. Anotace V prezentaci.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_15 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiáluStáty východní Evropy Anotace V prezentaci žák určuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_07 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po L Anotace Prezentace.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_10 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiáluStáty západní Evropy Anotace V prezentaci žák určuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_LZ_01 Sada DUMLiterární žánry Předmět Český jazyk a literární výchova Název materiálu Balady Anotace V prezentaci.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_FY7_01 Sada DUM Fyzika 7 Předmět Fyzika Název materiálu Druhy pevných látek Anotace V prezentaci si žák procvičuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
ICT ČJ procvičování učiva 4. a 5.ročník
Hospodářská domácí zvířata – savci – pracovní list
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Aj_12 Sada DUMAnglický jazyk Předmět Anglický jazyk Název materiáluPředložky on, in, under, over, next to.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_06 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluPřehled událostí Anotace Prezentací zopakuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_11 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiáluPoznej evropské město _1 Anotace Žák má v průběhu.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_20 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po Z – význam vyjmenovaných.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_06 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Word - opakování Anotace Velké opakování AutorMgr.
Číslo v digitálním archivu školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Číslo v digitálním archivu školy VY_32_INOVACE_SKV_15 Sada DUM Slohová a komunikační výchova Předmět Český jazyk Název materiálu Telefonování Anotace Žák se v průběhu prezentace seznámí se zásadami správného telefonování, zopakuje si čísla tísňového volání. Porovná, jak se vyvíjely telefonní přístroje. Digitální učební materiál žáka aktivuje při výuce, nutí ho formulovat myšlenky, opravovat chyby, diskutovat. Autor Mgr. Iva Jakubcová Jazyk Datum vytvoření 6.8.2011 Očekávaný výstup Žák zná čísla tísňového volání. Ví, kam má v určitých situacích zavolat a jaké zásady by měl během telefonického rozhovoru dodržovat. Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova Vynálezci telefonu, telefonní přístroj, telefonní rozhovor, důležitá čísla, Zlaté stránky. Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák na 2. stupni speciální školy Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1102

TELEFONOVÁNÍ

Trocha zajímavostí z historie: Vynález telefonu bývá přisuzován těmto pánům: Antonio Meucci Alexander Graham Bell Alexander Graham Bell mluví do telefonu, Itálie 1849 USA - 1874

Život bez telefonu si už dnes nedovedeme představit, ale i telefonní přístroj se vyvíjel a zdokonaloval. 5 6 1 3 7 2 4 8 Který telefonní přístroj se ti nejvíc líbí a proč?

Přečti si pozorně následující telefonní rozhovor: „Haló, kdo tam?“ „Ahoj, Péťo, tady je Jirka.“ „Ahoj Jirko, nešel bys se mnou od pěti do kina na Harryho Pottera?“ „Šel bych rád, ale naši nejsou doma!“ „Tak jim třeba napiš vzkaz.“ „To je nápad! Tak se sejdeme v 16.45 před kinem Sněžník.“ „Výborně, budu tam!“ „Ahoj.“ Udělal některý z chlapců chybu? Jaký bys napsal(a) vzkaz rodičům?

Občas dej najevo, že jsi ještě u telefonu a posloucháš! Správně –je neslušné hlásit se slovem HALÓ, měli bychom se představit jménem! Další zásady: Zdvořile! Zřetelně! Ne moc rychle! Stručně a k věci! Občas dej najevo, že jsi ještě u telefonu a posloucháš! Kde se můžeš setkat s touto značkou?

I v telefonu je třeba být zdvořilý ( Japonci se do telefonu dokonce uklánějí )!  Se ti ohlásí volaný účastník? Co řekneš, když:  Se ohlásí ústředna?  Se po několikáté na správném čísle ozve někdo úplně jiný?  Jste všechno dohodli a chcete ukončit hovor?  Na návštěvě v bytě u babičky musíš zvednout telefon místo ní?  Potřebuješ skončit hovor, ale ten druhý by vykládal stále dál?

hasiči Znáš důležitá čísla? policie záchranná lékařská služba 150 hasiči 112 155 policie 158 záchranná lékařská služba Jednotné evropské číslo tísňového volání

hasiči Řešení: policie záchranná lékařská služba 150 hasiči 158 policie 155 záchranná lékařská služba Jednotné evropské číslo tísňového volání 112

Víš, k čemu slouží ZLATÉ STRÁNKY ? Kam zavoláš, když:  se stane dopravní nehoda?  na ulici omdlí pán?  se ve vaší zahradě potuluje cizí pes?  nevíš, co máte za domácí úkol?  uvidíš, že někde hoří? Víš, k čemu slouží ZLATÉ STRÁNKY ?

Telefon dobře slouží tomu, kdo si dokáže pořádně rozmyslet, co bude vyřizovat. Je dobré mít po ruce papír a tužku a důležité věci si zapsat!  A nakonec práce do sešitu – opiš věty, správně je doplň. Dokonči rozhovor podle osnovy: pozdrav, oslovení domluva návštěvy ( den, čas, místo) rozloučení Z__ta vzala do ruk__ telefonní sluchátko a usl__šela oznamovac__ tón. V__točila č__slo tety L__dy z Ruz__ně. Oz__val se v__zváněcí tón a brz__ i tetin hlas: „V__koukalová, prosím.“

A jak je to správně? Zita vzala do ruky telefonní sluchátko a uslyšela oznamovací tón. Vytočila číslo tety Lídy z Ruzyně. Ozýval se vyzváněcí tón a brzy i tetin hlas: „Vykoukalová, prosím.“  Přečti, jaký vedla podle tebe Zita s tetou rozhovor? Ohodnoť svoji práci:   

Prameny: http://cs.wikipedia.org/ http://sberatelstvi-ostatni.sbazar.cz http://www.telefonnimechanik.cz/thumb/tndaisy.jpg http://www.multifon.cz/obrazky/_tn2_121.jpg http://www.sbazar.cz/hledej.html?sel=&keyword=telefony&category_ID*=&full_desc=y&sklik_show=1 http://www.svet-komunikacie.sk/data/att/3632_obrazok.gifhttp://www.obrazky.cz/detail?q=mobiln%C3%AD%20telefony%20nokia&offset=19&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=32&ref=http%3A//www.obrazky.cz/ http://dupu.cz/wp-content/uploads/2009/12/eemobi-mobilni-telefon.jpg V. Bičíková – Český jazyk pro 8. ročník (Tobiáš 2002) O. Hausenblas – Čítanka pro učně (Fortuna 1993)