Znalost a hodnocení ekologických nadací (Slovenská republika) © Zpráva TNS AISA Česká republika, červen 2011
Východiska a cíle projektu Cílem projektu je zjištění znalosti ekologických nadací působících ve Slovenské republice a hodnocení jejich důvěryhodnosti slovenskou populací.
Shrnutí hlavních výsledků Spontánně nejčastěji zmiňovaná nadace je Greenpeace, kterou zmínila přibližně třetina respondentů (31%). Mnohem nižší povědomí je o nadaci Lesoochranárske Zoskupenie VLK (12%). Nadace Ekopolis je zmiňovaná pouze 10% respondentů. Téměř třetina respondentů (29 %) deklaruje znalost nadace Ekopolis. Ekologické nadace jsou na Slovensku vnímány jako důvěryhodné organizace dvěma třetinami respondentů. Stejný názor je vysloven i na nadaci Ekopolis, je důvěryhodná pro 72% respondentů. Ekopolis pro většinu respondentů znamená zejména ochranu životního prostředí, ekologické aktivity jako je boj proti znečištění přírody, pomoc při ekologických haváriích, ochranu zeleně, podporu ekologických farem a projekty na záchranu Vysokých Tater.
Analýza v grafech
Spontánní znalost ekologických nadací Spontánně zmiňují respondenti nejčastěji nadaci Greenpeace (40%). Druhá nejčastěji jmenovaná nadace je v povědomí respondentů Lesoochranárske Zoskupenie VLK (22%) a jako třetí nadace Ekopolis (16%). Spontánní znalost ekologických nadací Q1. Vymenujte aspoň 2 – 3 ekologické nadácie alebo združenia na Slovensku, ktoré poznáte? Spomeniete si ešte na nějakú nadáciu?
Znalost ekologických nadací s podporou Téměř všichni respondenti deklarují znalost nadace Greenpeace (97%), jako druhá následuje Lesoochranárske Zoskupenie VLK (40%) a nadace SPP. Téměř tetina responentů deklaruje znalost nadace Ekopolis (29%). Znalost ekologických nadací s podporou Q2. Teraz Vám ukážem zoznam vybraných nadácií. Poznáte niektorú z týchto nadácii ?
Hodnocení důvěryhodnosti ekologických nadací Ekologické společnosti jsou na Slovensku vnímány jako vysoce důvěryhodné organizace – nadaci Ekopolis vnímá 72% respondentů jako důvěryhodnou. Hodnocení důvěryhodnosti ekologických nadací Q4. Uviedol (a) ste, že poznáte nadáciu XY. Čo Vás při nadácii XY napadne ako prvé?. 72% 71% 73% 59% 75% 66% Top2Box – důvěryhodnost celkem
Spontánně vyjmenované aktivity nadace Ekopolis Spontánně nejčastěji jmenované aktivity nadace Ekopolis jsou ochrana životního prostředí (26%), ekologické aktivity jako boj proti znečistěnému prostředí (12%), ochrana zeleně (11%), akce Strom roku (10%), podpora ekologických farem (10%) či záchrana Vysokých Tater (8%). Spontánně vyjmenované aktivity nadace Ekopolis Q3. Uviedol(a) ste, že poznáte nadáciu Ekopolis. Čo Vás při nadácii Ekopolis napadne ako prvé?. Word Cloud analýza. Množina (mrak) slov uspořádaných podle četnosti (frekvence) v textu. Četnost slova je vyjádřena velikostí či barvou (čím větší slovo, tím vyšší četnost). Na první pohled je jasné, jaká slova v množině hrají klíčovou úlohu.
Spontánně vyjmenované aktivity nadace Greenpeace Spontánně nejčastěji jmenované aktivity nadace Greenpeace jsou ochrana životního prostředí (50%), ekologické aktivity jako ochrana volně žijících zvířat (11%), ochrana velryb (9%), ochrana zeleně (9%) či boj proti znečištění (8%) . Spontánně vyjmenované aktivity nadace Greenpeace Q5. Uviedol(a) ste, že poznáte nadáciu Greenpeace. Čo Vás při nadácii Greenpeace napadne ako prvé?. Word Cloud analýza. Množina (mrak) slov uspořádaných podle četnosti (frekvence) v textu. Četnost slova je vyjádřena velikostí či barvou (čím větší slovo, tím vyšší četnost). Na první pohled je jasné, jaká slova v množině hrají klíčovou úlohu.
Spontánně vyjmenované aktivity nadace Lesoochranárske Zoskupenie VLK Spontánně nejčastěji jmenované aktivity nadace Lesoochranárske Zoskupenie VLK jsou ochrana lesů (58%), ochrana volně žijících zvířat (14%), záchrana Vysokých Tater (12%) či ochrana dravců –vlků a medvědů (9%). Spontánně vyjmenované aktivity nadace Lesoochranárske Zoskupenie VLK Q7. Uviedol(a) ste, že poznáte nadáciu Lesoochranárske Zoskupenie VLK. Čo Vás při nadácii Lesoochranárske Zoskupeni napadne ako prvé? Word Cloud analýza. Množina (mrak) slov uspořádaných podle četnosti (frekvence) v textu. Četnost slova je vyjádřena velikostí či barvou (čím větší slovo, tím vyšší četnost). Na první pohled je jasné, jaká slova v množině hrají klíčovou úlohu.
Spontánně vyjmenované aktivity Nadácie otvorenej spoločnosti Spontánně nejčastěji jmenované aktivity Nadácie otvorenej spoločnosti jsou sociální projekty (27%), boj za lidská práva (23%), podpora vzdělávání (9%). Spontánně vyjmenované aktivity Nadácie otvorenej spoločnosti Q9. Uviedol(a) ste, že poznáte Nadáciu otvorenej spoločnosti. Čo Vás při Nadácii otvorenej spoločnosti napadne ako prvé? Word Cloud analýza. Množina (mrak) slov uspořádaných podle četnosti (frekvence) v textu. Četnost slova je vyjádřena velikostí či barvou (čím větší slovo, tím vyšší četnost). Na první pohled je jasné, jaká slova v množině hrají klíčovou úlohu.
Spontánně vyjmenované aktivity nadace Pontis Spontánně nejčastěji jmenované aktivity nadace Pontis jsou podpora neziskových organizací (30%), všestranná podpora různorodých projektů (10%). Spontánně vyjmenované aktivity nadace Pontis Q11. Uviedol(a) ste, že poznáte Pontis. Čo Vás při nadácii Pontisnapadne ako prvé?. Word Cloud analýza. Množina (mrak) slov uspořádaných podle četnosti (frekvence) v textu. Četnost slova je vyjádřena velikostí či barvou (čím větší slovo, tím vyšší četnost). Na první pohled je jasné, jaká slova v množině hrají klíčovou úlohu.
Spontánně vyjmenované aktivity nadace SPP Spontánně nejčastěji jmenované aktivity nadace SPP jsou nadace Slovenského plynárenského priemyslu (25%), ochrana životního prostředí (12%). Spontánně vyjmenované aktivity nadace SPP Q13. Uviedol(a) ste, že poznáte nadáciu SPP. Čo Vás při nadácii SPP napadne ako prvé? Word Cloud analýza. Množina (mrak) slov uspořádaných podle četnosti (frekvence) v textu. Četnost slova je vyjádřena velikostí či barvou (čím větší slovo, tím vyšší četnost). Na první pohled je jasné, jaká slova v množině hrají klíčovou úlohu.
Design projektu
Technické parametry projektu Sada otázek zařazená do omnibusového šetření AISA Express. Cílová skupina: dospělá populace Slovenské republiky ve věku 18 – 60 let. Vzorek: N=436 respondentů Výběr respondentů: reprezentativní kvótní výběr podle pohlaví, věku, vzdělání, regionu a velikosti místa bydliště. Terénní sběr dat přes řízený panel domácností v období 11. – 15. června 2011. Řízený panel TNS AISA: robustní vzorek respondentů, řízená struktura a správa panelu (rodné číslo, ověřené kontaktní údaje, bankovní spojení, par. 101), kumulovaná znalost: demografie, životní styl, spotřebitelské údaje jako opora pro přesný, rychlý a levný výběr respondentů.
Koncept řízeného panelu TNS AISA MAP (managed access panel) přidává do konceptu kvantitativního výzkumu jeden krok: z obecné populace je vytvořen robustní vzorek, z nějž rekrutujeme respondenty pro jednotlivé projekty namísto běžného výběru přímo z populace. Výběr respondentů pro jednotlivé projekty probíhá přes kompletní demografické údaje a robustní spotřebitelské údaje. obecná populace České republiky odhad o populaci na základě výsledků zjištěných na výběrovém souboru Řízený panel MyMAP výběrové vzorky
Konec dokumentu