Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Advertisements

Rozpočet a politiky EU Milena Vicenová ČZU Praha,1. listopad 2013.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Posilování zaměstnanosti mladých lidí prostřednictvím kreativních a kulturních průmyslů.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
AUSTRALIA – people and nationalities, states and territories, political system, economy Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05 Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_101.
Základní škola a mateřská škola Bělá pod Pradědem The Seasons The Comenius Multilateral Project Earth Day.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Transport (8. ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK441 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4.ročník.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Operational Programme Rural Development and Multifunctional Agriculture Mgr. Miroslav Daněk.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Střední odborná škola Otrokovice European Union – quiz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila.
2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Football Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt.
CANADA 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Vít Klimeš Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_REALIE_19.
Předsednictví ČR Radě EU Klatovy 2008 Milena Vicenová.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 TYPES OF BUSINESS LETTERS Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Tutorial:Business Academy Topic: Stock in trade Prepared by:Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Rozpočet Evropské Unie ING. DAVID SLAVATA, PH.D..
The Political system of the USA and the UK
Název vzdělávacího materiálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Veřejné finance Rozpočet EU
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ února 2014 VY_32_INOVACE_100119_Rozpocet_EU_DUM

Rozpočet EU na rok 2013 činil 150,9 miliardy eur. Tato částka se může zdát vysoká, nicméně představuje jen 1 % HDP všech členských států EU dohromady. The annual EU budget was €150,9 bn (2013 figures) – a large sum in absolute terms, but only 1% of the annual wealth generated by the EU countries.

Většina těchto finančních prostředků se vynakládá na zlepšování života občanů Unie. Prostředky směřují zejména do chudších regionů a k méně majetným skupinám obyvatel a v celé EU podporují vznik pracovních míst a hospodářský růst. Most of the money is spent on improving the life of the EU's citizens and communities – with a large part going to less well-off regions and groups in society, and into generating jobs and growth across the EU.

O tom, kolik peněz EU utratí a na co, se rozhoduje v demokratickém procesu. Každý rok Evropská komise navrhuje rozpočet na následující rok. Poslanci Evropského parlamentu a Rada EU pak rozhodují o výdajích. Deciding how much the EU will spend – and what on – is a democratic process. Every year the European Commission proposes a budget for the following year, covering each policy and programme. Elected representatives in the European Parliament and EU Council decide on the spending plans.

Rozpočet se týká všech politik a programů EU. Poté, co se finanční prostředky použijí, musí Komise Evropskému parlamentu podat zprávu o tom, jak byly tyto peníze vynaloženy. Výdaje také podléhají kontrole Evropského účetního dvora. Once the money has been used, the Commission must report back to the Parliament on how it was spent. The expenditure is also subject to scrutiny by the European Court of Auditors.

Prostředky jsou využívány zejména v těchto oblastech:  odborná příprava a podněcování podniků k inovacím a tvorbě pracovních míst  ochrana životního prostředí a zlepšování kvality života prostřednictvím financování rozvoje venkova a regionálního rozvoje  výstavba materiální infrastruktury: silnic, mostů, železnic, elektrického vedení a plynovodů do nejodlehlejších oblastí Unie  podpora kulturní rozmanitosti a studijních výměn  poskytování pomoci při mimořádných událostech, jako jsou záplavy či zemětřesení

Some of the main uses are:  training people in new skills and stimulating businesses to innovate and create jobs  helping preserve the environment and improve quality of life through rural and regional development  building hard infrastructure: roads, railways, bridges, power and gas transmission lines that connect the farthest corners of the EU  supporting cultural diversity and educational exchanges  providing emergency assistance when there are floods or earthquakes

Jako důležitý globální aktér má EU vůči ostatnímu světu určité povinnosti: podporovat hospodářský a sociální rozvoj, chránit mír a poskytovat pomoc obětem přírodních pohrom a ozbrojených konfliktů. As a major global player, the EU has certain obligations to the outside world: promoting economic and social development, keeping the peace and helping victims of disasters and conflict.

Evropská unie je aktivní zejména ve 3 skupinách zemí:  v těch částech rozvojového světa, se kterými mají členské státy pevná historická pouta, tj. zejména v Africe, Karibské oblasti a Tichomoří  v rozvíjejících se ekonomikách ve východní Evropě a ve Středomoří  v zemích, které usilují o členství v EU It is particularly active in 3 groups of countries:  parts of the developing world with which certain EU countries have strong historic ties, especially Africa and the Caribbean and Pacific regions  emerging economies along the EU's eastern borders and around the Mediterranean  potential EU member countries

Tři oblasti rozpočtu, kam směřuje nejvíce prostředků:  46,8 % rozpočtu je určeno na podporu konkurenceschopnosti EU a rozvoje v chudších zemích/regionech Unie (tzv. politika soudržnosti)  29,1 % je určeno na výdaje související se zemědělským trhem a na přímé podpory. Dotace však už nemají kompenzovat nadměrnou produkci, ale jejich cílem je podporovat zajišťování dodávek nezávadných a kvalitních potravin za přiměřené ceny s tím, že jsou zároveň zaručeny odpovídající příjmy zemědělcům. Jejich povinností je na oplátku dodržovat požadavky ochrany životního prostředí  10,7 % výdajů směřuje na rozvoj venkova, ochranu životního prostředí a rybolov

Top 3 spending areas (2013 figures):  46.8% goes on making the EU more competitive and boosting development in its poorer countries/regions ("cohesion")  29.1% is spent on market-related expenditure and direct aids. No longer linked to excessive production, this aid instead secures supplies of safe food at reasonable prices and ensures farmers enjoy a fair income, also in return for preserving the environment  10.7% is allocated to rural development, environment and fisheries

Evropská unie zpravidla přebírá odpovědnost za výdaje pouze v případech, kdy je pro členské státy výhodné spojit své zdroje. Dobrým příkladem jsou například vědecké výzkumné programy. Generally, the EU is responsible for spending money only where it makes sense for member countries to pool resources. Scientific research programmes are a good example of this.

Na administrativní náklady spojené s fungováním EU plyne 6 % celkových výdajů. Patří sem náklady na provoz všech orgánů (zejména Evropské komise, Evropského parlamentu a Rady EU) a na překlad a tlumočení, jimiž se zajišťuje dostupnost informací ve všech úředních jazycích Unie. The costs of running the EU (administration) amount to 6% of total spending. This includes running costs for all the institutions (mainly the European Commission, Parliament and EU Council) and the translators and interpreters who make information available in all of the EU’s official languages.

EUROPA - Topics of the European Union - Budget. EUROPA - European Union website, the official EU website [online]. 2013, [cit ]. Dostupné z: Prezentace byla vytvořena v MS PowerPoint 2010.