Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 10 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočty z rovnic II. CH-4 Chemické reakce a děje DUM č. 6
Advertisements

Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Reakce organické chemie
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Galvanické články CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 15
Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
Kaligram Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 11
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Elektronová konfigurace
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
Výpočty z rovnic I. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-4 Chemické.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 13 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.
Kyslík, sloučeniny CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 9
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Mluvená a psaná forma jazyka
Deriváty karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II.
Kompozice Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 20
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Aminy, klasifikace a názvosloví
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Dopočítávání rovnic II.
Aminy, vznik, vlastnosti
Aldehydy názvosloví CH-2 Organická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
alkalických zemin - cvičení
Makromolekulární látky Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Elektrochemie, úvod Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Roláž Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 14 Sekunda osmiletého gymnázia
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Použití ozdobného písma (fontu)
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Dopočítávání rovnic I. Mgr. Radovan Sloup
INFORMATIKA 7 Fonty písma
Karboxylové kyseliny názvosloví
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Písmo obrázkové Název školy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Typografie – úvod, písma Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_15.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_25_Písmo
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Transkript prezentace:

Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 10 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II

Vizuální zápis jazyka pomocí symbolů (znaků). Zaznamenává myšlenky, nápady, dějiny pocity…

Vývoj – od kresby k piktogramu a ideogramu k písmu. Nejstarší písma 5000 př. n. l.– písmo staroevropské civilizace 4000 př. n. l. – Sumerové (hliněné destičky) 3000 př. n. l. – Egypt (hyeroglyfy) 2000 př. n. l. – Čína (štětcem) 1300 př. n. l. – Féničané 300 př. n. l. – Latinské písmo (majuskule a později minuskule)

Piktogram – jednoduchý obrázek (smysl je jasný i bez znalosti jazyka) Ideogram - zobrazoval znakem jednotlivá slova. Vzniká spojením několika piktogramů. (pro přečetní je nutná znalost pojmu) ženahory Cizí žena

Logografické písmo - jediný napsaný znak, který reprezentuje kompletní gramatické slovo. (čínské znaky) Sylabické (slabičné) Alfabetické (abecední)

Písma latinková Antikva (patkové písmo) ANTIKVA Grotesk – (bezpatkové písmo) GROTESK Egyptienka(lineární patkové – vychází z antikvy) EGYPTIENKA Písma nelatinková pravosměrná (azbuka) Písma nelatinková levosměrná (arabské písmo) Ostatní písma (exotická - japonské,čínské…) cs.wikipedia.org/wiki/Port%C3%A1l :% C4%8C%C3%ADna#mediaviewer/S oubor:Hanzi_%28simplified%29.png لآ اِلَـهَ اِلاَّ لله‎‎ Není boha kromě Alláha

Stopa (duktus) výraznost písma - síla tahu písmen v poměru k výšce. Proporce písma – vztah mezi výškou a šířkou znaku Rozlišujeme podle kresby znaku - font Abc Abc Abc Abc Abc Abc Abc Důležité znaky charakterizující typ písma A A A W W W

Rozpal (kerning) - vyrovnání vzdálenosti jednotlivých písmen a slov od sebe tak, aby byl text harmonicky vyvážený. MNLIA MILAN

Typografie je umělecko-technický obor, který se zabývá tiskovým písmem. Paleografie je pomocná historická věda, která se zabývá vývojem písma, číslic a dalších grafických znaků. Font - sada grafických znaků odpovídající danému typu písma.

1 - Vytvořte harmonickou kompozici z liter dle vlastního výběru 2 – Z liter vytvořte rastr.

PÍSMO Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Bohumila Skrbková, Gymnázium Sušice Předmět: Informatika, Počítačová grafika Datum vytvoření: prosinec 2013 Třída: sekunda osmiletého gymnázia Označení: VY_32_INOVACE_Inf-1_10 Anotace a metodické poznámky: Materiál - Grafika 10 - Písmo Seznamuje studenty s historií písma, kategoriemi a dělením písma, připomíná základní termíny a pravidla typografie. Úkol - studenti vytvoří harmonickou kompozici z liter a vytvoří z písma rast. Použité materiály: PROKOP, Vladimír, Kapitoly z dějin výtvarného umění, O.K.-Soft, 2011, Sokolov Přímo u použitých obrázků je uveden zdroj, ostatní obrázky jsou dílem autora. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.