Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

1. cvičení úrokování.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Složené úrokování.
2. cvičení úrokování. spoření.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_14_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Úrok SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Zábavná matematika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_17_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_17_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_07_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_02_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_08_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_03_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_10_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_02_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_03_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_12_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_18_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_11_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_11_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_13_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_14_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_08_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_62_INOVACE_05_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_10_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Úroky - samostatná práce
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk Novák Tematický celek Finanční gramotnost – finanční matematika Ročník 1. až 4. ročník, gymnaziální vzdělávání Datum tvorby Anotace V Prezentaci jsou uvedeny definice vztahující se k základním termínům z finanční matematiky, zaměřené především na úrokování. Úlohy zaměřené na praktickou aplikaci finanční matematiky i s informacemi pomáhajícími při jejich řešení Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Peníze, měna, inflace

aa) Růst cenové hladiny a stoupá hodnota peněz bb) Snížení cenové hladiny a klesá hodnota peněz cc) Růst cenové hladiny a klesá hodnota peněz

aa) Zvýší úrokové sazby z úvěrů a sníží úrokové sazby z vkladů bb) Zvýší úrokové sazby z úvěrů i úrokové sazby z vkladů cc) Sníží úrokové sazby z úvěrů i úrokové sazby z vkladů

aa) korun bb) korun cc) korun

Přiřaďte druhy peněz a) Komoditní b) Symbolické c) Plnohodnotné 1) Mušle 2) Stříbrné denáry 3) Pláténka

aa) Zboží, které plní funkci všeobecně uznávaného ekvivalentu ve směně bb) Plnohodnotné mince cc) Olivový olej, drahé kovy, hedvábí Více správných odpovědí:

aa) Neexistuje bb) Jde o směnitelnost a možnost s danou měnou volně platit cc) Konvertibilní měny jsou žádané, stabilní

aa) Mírná, rychlá, hyperinflace bb) Plíživá, pádivá, hyperinflace cc) Pomalá, prudká, hyperinflace

aa) Porovnáním vývoje cenové hladiny bb) Pomocí statistických výpočtu cc) Ukazatelem míry inflace

aa) Cena měnové jednotky jedné země, vyjádřená v peněžní jednotce druhé země bb) Poměr dvou měnových jednotek cc) Cena dané měny v jiné zemi

aa) Vědní disciplína úzce navazující na matematiku bb) Pomocná historická věda, která se zabývá studiem mincí, medailí cc) Sběratelství mincí

Kombinované úročení Vzhledem k tomu, že v bankovnictví se nepůjčuje jenom na celá úroková období, ale dosti často na určitý počet let a dní, používáme metodu kombinovaného úrokování.

Kombinované úrokování příklad 10. dubna 2008 jsme si uložil v bance částku Kč na roční 11 % úrokovou míru. Kolik Kč budu mít na kontě 26. září 2012, jestliže : a) nebudu platit daň z příjmů b) budu platit 15 % daň z příjmů.

3. fáze – výpočet výše konta Řešení – před zdaněním Před zdaněním budeme mít na konci roku 2011 částku ,50 Kč. 2.fáze: výpočet výše konta fáze: výpočet výše konta V našem případě je i = 0,11, t = 261, K 0 = Kč Před zdaněním budeme mít v prvním roce 4023, Kč = ,39 Kč. V našem případě je i = 0,11, t = 265, K 0 = ,50 Kč Před zdaněním budeme mít na konci 6332, ,50 Kč = , 89 Kč.

3. fáze – výpočet výše konta Řešení – po zdanění Před zdaněním budeme mít na konci roku 2011 částku ,25 Kč. 2.fáze: výpočet výše konta fáze: výpočet výše konta V našem případě je k=0,85 i = 0,11, t = 261, K 0 = Kč Před zdaněním budeme mít v prvním roce 3419, Kč = ,88 Kč. V našem případě je i = 0,11, t = 265, K 0 = , 25 Kč Před zdaněním budeme mít na konci 4847, , 25 Kč = , 19 Kč. 4. fáze – odpověď: Jestliže nebudu platit daň z příjmů, tak budu mít na kontě Kč, budu-li platit daň, tak budu mít na kontě Kč.

Kombinované úrokování příklad Pan Přibyl uložil 17. června 2003 v bance částku ,- Kč na roční 12 % úrokovací míru, které si hodlá vybrat Vypočtěte částku, kterou bude mít na kontě požadovaný den : a) jestliže nebude platit daň z příjmů b) bude-li platit 15 % daň z příjmů.

3. fáze – výpočet výše konta Řešení – před zdaněním Před zdaněním bude mít na konci roku 2005 částku , 08 Kč. 2.fáze: výpočet výše konta fáze: výpočet výše konta V našem případě je i = 0,12, t = 194, K 0 = Kč Před zdaněním bude mít v prvním roce 2607, Kč = , 36 Kč. V našem případě je i = 0,12, t = 318, K 0 = , 08 Kč Před zdaněním bude mít na konci 5 707, , 08 Kč = ,98 Kč.

3. fáze – výpočet výše konta Řešení – po zdanění Před zdaněním bude mít na konci roku 2005 částku , 08 Kč. 2.fáze: výpočet výše konta fáze: výpočet výše konta V našem případě je k = 0,85, i = 0,12, t = 194, K 0 = Kč Před zdaněním bude mít v prvním roce 2216, Kč = , 26 Kč. V našem případě je k = 0,85, i = 0,12, t = 318, K 0 = ,20 Kč Před zdaněním bude mít na konci 4 654, , 20 Kč = , 42 Kč. 4. fáze – odpověď: Jestliže nebude pan Přibyl platit daň z příjmů, tak bude mít na kontě Kč, bude-li pan Přibyl platit daň, tak bude mít na kontě Kč.

Literatura ODVÁRKO, O., Úlohy z finanční matematiky pro střední školy. 1. vydání. Praha : Prométheus, ISBN PETÁKOVÁ J., Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na VŠ Praha : Prométheus, ISBN