Rady, návody, poučení Rady, návody, poučení pro studenty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Advertisements

STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP 2013/2014. OBSAH 2 1UPOZORNĚNÍ PRO VŠECHNY STUDENTY……………………………..3 2BAKALÁŘSKÉ STUDIUM……………………………………………………… ročník.
Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na žádost, její hlavní znaky a funkci. V závěru je návod, podle kterého si žáci mohou zkusit.
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
... aneb význam prachu v domácnosti. Dámy!!! Pamatujte.... vrstva prachu na nábytku chrání dřevo, které je pod ní. 'Dům se stává domovem až když můžete.
Registrace v LMS MOODLE Mgr. Milan Šimek
Využití znalostí ze zkoušek ECDL v projektovém dnu.
1)seznámit s výstupy učitelské porady 2)připomenout loňskou změnu týkající se kouření 3)zdůraznit změnu týkající se max. počtu absencí a jejich omlouvání.
Zásady elektronické komunikace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_05
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Člověk se nědy zeptá proč...???
Dopisy učitelům.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing
Hoaxy? Neboli jak se budí panika…… Kateřina Procházková.
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Word – Zásady psaní textu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Aplikační software 1 Hana Hoffmannová. Kontakt učebna M-11 2.
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o elektronické komunikaci, využití u. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci si vytvoří ovou.
AKTION Česká republika – Rakousko, spolupráce ve vědě a vzdělávání Helena Hanžlová.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Etika v elektronické komunikaci 2008 Uvědomte si, že nejde jen o srozumitelnost zprávy, ale i o vaši vlastní prezentaci.
Sněmovní tisk 1046 Legislativní komise RVŠ. Sněmovní tisk 1046 Sněmovní tisk 746/3 Obsah: –řešení ubytovacích stipendií pro studenty soukromých vysokých.
Rady, návody, poučení pro studenty prvního a druhého ročníku.
97.1 Omluvenka Jdu k zubnímu lékaři. Zúčastním se soutěže.
Církevní dějiny starověku a středověku
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miloslav Bouda. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
TYPOGRAFICKÉ PRAVIDLA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK256.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Motivační dopis přikládá se k životopisu cílem je zaujmout budoucího
Slovesa modální a fázová
5. Prezentace výsledků experimentální práce
Masarykovo gymnázium Vsetín
První zaměstnání Petr Machala.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vážený pane učiteli, dovolte mi, abych Vám popřál k Vašim narozeninám vše nejlepší, hodně zdraví, štěstí a spokojenosti v osobním životě. Také Vám přeju.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch. Údaje o cvičícím Pavel Bžoch Kancelář: UL408 Konzultační hodiny: –Středa 12:05 – 12:50 –Čtvrtek 11:10 – 11:55.
Nový pracovní řád pro naše zaměstnance
Obchodní dopisy.
Absolventi na trhu práce
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Rady, návody, poučení pro studenty.
94.1 Dopis, adresa Jaké dopisy vidíš na obrázcích? Kdo je odeslal?
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
ORGANIZACE VÝUKY PŘÍRODOPISU
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Přijímací pohovor prakticky „ Hledáme-li nového člověka do firmy, pak vybíráme vždy konkrétního člověka pro konkrétní činnost v konkrétním podniku.“
TEORIE.  důležitá součást při žádosti o práci či stáž, jedna z prvních informací o vás – pokud se bude líbit, můžete na jeho základě postoupit k pohovoru.
DUM I. / 13. pohlednice Bc. Zdeněk Klíma. Pohlednice.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S1_19.
PRACOVNÍ SMLOUVA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_09_PRACOVNÍ SMLOUVA Téma: OBČANSKÁ.
CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
OSOBNÍ DOPIS OBČANA INSTITUCÍM
OSLOVOVÁNÍ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Seminář ze sociální psychologie
Informační a komunikační technologie
Práva dítěte Výchova k občanství
Katedra francouzského jazyka a literatury PdF MU
Motivační dopis Většinou se přikládá k životopisu
Váháte kam po maturitě? Podívejte se na 8 rad, jak si vybrat VŠ!
Váháte kam po maturitě?. Podívejte se na 8 rad, jak si vybrat VŠ!
Transkript prezentace:

Rady, návody, poučení Rady, návody, poučení pro studenty

Nové prostředí Vysoká škola představuje pro studenty zcela nové prostředí, které se vyznačuje i některými zvláštnostmi ve své vlastní vysokoškolské terminologii.Vysoká škola představuje pro studenty zcela nové prostředí, které se vyznačuje i některými zvláštnostmi ve své vlastní vysokoškolské terminologii.

Titul „profesor“ je nejvyšší akademickou hodností, a je tedy zcela odlišný od pojmu „středoškolský profesor“.

Pokud titulujete své univerzitní učitele jako profesory, pak prokazujete buď přehnanou úctu, která se nemusí setkat s porozuměním, nebo si vámi oslovený pedagog může myslet, že si z něj děláte legraci, anebo prezentujete naprostou neznalost prostředí a jeho zvyklostí.

Jak oslovovat své učitele Podle odpovídajících akademických titulů, které najdete:Podle odpovídajících akademických titulů, které najdete: u dveří pracovny daného pedagogau dveří pracovny daného pedagoga v ISu, kde si snadno můžete vyhledat jeho stránkuv ISu, kde si snadno můžete vyhledat jeho stránku zvykem je oslovovat pedagoga či vědeckého pracovníka nejvyšším dosaženým titulem.zvykem je oslovovat pedagoga či vědeckého pracovníka nejvyšším dosaženým titulem.

Jak je to s tituly za jménem: Vysokoškolský zákon v paragrafu 47 - Doktorský studijní program odstavci (5) říká: " (5) Absolventům studia v doktorských studijních programech se uděluje akademický titul „doktor“ (ve zkratce „Ph.D.“ uváděné za jménem), " Tedy oslovovat “Pane doktore,” neboť se vždy oslovuje tím nejvyšším titulem (a Ph.D. je vyšší než Ing. nebo Mgr.). Podobně říkat „doktor Novák".Vysokoškolský zákon v paragrafu 47 - Doktorský studijní program odstavci (5) říká: " (5) Absolventům studia v doktorských studijních programech se uděluje akademický titul „doktor“ (ve zkratce „Ph.D.“ uváděné za jménem), " Tedy oslovovat “Pane doktore,” neboť se vždy oslovuje tím nejvyšším titulem (a Ph.D. je vyšší než Ing. nebo Mgr.). Podobně říkat „doktor Novák".

Jak psát maily svým učitelům Co rozhodně neuděláte:Co rozhodně neuděláte: 1)nepošlete svůj elektronický dopis bez oslovení; dotyčný pedagog by si mohl myslet, že ho přezíráte, když mu nestojíte ani za jeho oslovení. Dobrý den, mám k Vám prosbu… NE Ahoj, napiš mi, co jste dělali … NE

1)Ve svém dopisu nepoužijete přehnaných expresívních výlevů. 2)Nepoužívejte ani přehnané řady oslovení či titulů. Dobrý den vážená paní PhDr.Novotná, !!! zasílám Vám překlady do jazykových cvičení FJC4. S pozdravem a přáním hezkého dne …Dobrý den vážená paní PhDr.Novotná, !!! zasílám Vám překlady do jazykových cvičení FJC4. S pozdravem a přáním hezkého dne …

Dobrý den, PhDr. Novotná, !!! Chtěla bych se přihlásit na četbu 21. června v 11:00. DěkujiDobrý den, PhDr. Novotná, !!! Chtěla bych se přihlásit na četbu 21. června v 11:00. Děkuji Paní Doktorko, !!! posílám Vám třetí část textuPaní Doktorko, !!! posílám Vám třetí část textu …

Jak tedy ??? Dobrý den, paní doktorko. Ráda bych se k Vám přihlásila na zkoušení z četby 21.června. Můžu v kteroukoliv hodinu. Děkuji. Xénie NovákováDobrý den, paní doktorko. Ráda bych se k Vám přihlásila na zkoušení z četby 21.června. Můžu v kteroukoliv hodinu. Děkuji. Xénie Nováková

1)Elektronické dopisy nebudete psát zbytečně. Co bylo za úlohu na následující hodinu si určitě můžete zjistit jinde, stejně tak i to, co se probíralo, když jste zcela náhodou nebyli přítomni. 2)Nezapomenete se podepsat.

Co byste měli udělat: 1)Pokud je to nutné, stručně se představit 2)Napsat přehledně, jasně, výstižně a krátce váš problém 3)Poznamenat, že vám eventuálně záleží na odpovědi vyučujícího 4)Poděkovat za jeho případnou snahu, pomoc apod. 5)Být vždy maximálně, ale ne přehnaně, slušní.

Le Sourire...Le Sourire... Le sourire que tu envoies revient vers toi. [Proverbe hindou]Le sourire que tu envoies revient vers toi. [Proverbe hindou]

Co by ještě neměl Váš mail obsahovat: Rozhodně by neměl obsahovat:  pravopisné chyby a hovorové výrazy. K nejčastějším chybám patří špatná shoda podmětu s přísudkem („předměty byli zapsány“), výrazy typu „né“, „aji“ apod.  Smajlíky do podobných dopisů rovněž nepatří.

Čeho si můžete všimnout: 1)Stejná pravidla dodržují při psaní svých dopisů i vaši učitelé 2)Oslovují vás „vážení“ nebo „milí studenti“; na oslovení nezapomenou nikdy, stejně jako na svůj podpis. 3)Za „dobrý den“, v úvodu dopisu či mailu napíší vždy čárku.

Příklad příliš familiární a nevhodné formy dopisu: Zdravím pí doktorko, posílám Vám oba překlady a chtěla bych se ještě zeptat jak to vypadá s tím řešením zbytku cvičení? Ať se dneska vydaří divadlo:) Mějte se XxxxxZdravím pí doktorko, posílám Vám oba překlady a chtěla bych se ještě zeptat jak to vypadá s tím řešením zbytku cvičení? Ať se dneska vydaří divadlo:) Mějte se Xxxxx

Vyučovací hodiny: I tady platí určité zásady: 1)Do hodiny chodíte včas, pokud se z nějakého důvodu opozdíte, je vhodné hned po pozdravu říct alespoň, že se omlouváte za své zpoždění 2)Na toalety odcházíte bez ptaní, ale tiše, tak, abyste nerušili ani své kolegy studenty ani vyučujícího

Pokud z jakéhokoliv důvodu musíte odejít ze semináře či přednášky dříve, měli byste o tom svého vyučujícího informovat před začátkem jeho lekce. Jinak si může dotyčný myslet, že vás jeho přednáška natolik nudí, že ji ani jeho už nemůžete vystát. A takový projev rozhodně do vysokoškolského prostředí nepatří.Pokud z jakéhokoliv důvodu musíte odejít ze semináře či přednášky dříve, měli byste o tom svého vyučujícího informovat před začátkem jeho lekce. Jinak si může dotyčný myslet, že vás jeho přednáška natolik nudí, že ji ani jeho už nemůžete vystát. A takový projev rozhodně do vysokoškolského prostředí nepatří.

Je-li vaše přítomnost v semináři či na přednášce vyžadována, a vy přesto nemůžete přijít, měli byste se omluvit dopředu elektronickou cestou.Je-li vaše přítomnost v semináři či na přednášce vyžadována, a vy přesto nemůžete přijít, měli byste se omluvit dopředu elektronickou cestou.

Pokud onemocníte v době testu či jiného zkoušení, je nutné dodat na studijní oddělení potvrzení od lékaře a svému vyučujícímu se předem omluvit opět elektronickou cestou.Pokud onemocníte v době testu či jiného zkoušení, je nutné dodat na studijní oddělení potvrzení od lékaře a svému vyučujícímu se předem omluvit opět elektronickou cestou.

Zdravit??? Své učitele byste měli pozdravit i v případě, že vás ještě nebo už neučí. Vědí o vás, pamatují si vás, registrují vás ve svém okolí…Své učitele byste měli pozdravit i v případě, že vás ještě nebo už neučí. Vědí o vás, pamatují si vás, registrují vás ve svém okolí… Ve společnosti je nevhodné zdravit familiárními zkratkami „dobrý“ a „nashle“.Ve společnosti je nevhodné zdravit familiárními zkratkami „dobrý“ a „nashle“.

BON COURAGE ET A BIENTOT!