Dodatek k prezentaci Logistické systémy vývoj, charakteristika a použití Lenka Stiessová Pavla Muhlbachová Jana Jurková Sanjin Hasić Jiří Ullmann
KANBAN systém první aplikace v Japonsku založen na zavedení vztahu zákazník-dodavatel do výrobního procesu každé pracovní místo bude vyrábět nebo dodávat jen na základě požadavku místa předcházejícího. odbourává centralizované operativní rozhodování výrobních úkolů jen v případech, kdy je tok materiálu jednosměrný
Metoda Just in Time (JIT) styl výrobní strategie vznik a vývoj v USA – první aplikace v Japonsku (Toyota motor Company) snížení zásob jen na úroveň potřebnou a nutnou Motto této výrobní strategie je vyrábět jen to, co je potřebné a tak efektivně, jak je to jen možné. rozšíření metody Kanban
Metoda Just in Time (JIT) systém JIT poskytuje podniku přínosy ve čtyřech základních oblastech: zlepšení obratu zásob lepší zákaznický servis zmenšení skladovacího prostoru zlepšení doby odezvy.
EDI (Electronic Data Interchange) informační systém v podniku Pro komunikaci s dodavateli informace o expedici, časových údajích, množství a např. faktury poskytuje dodavatelům velmi rychlou zpětnou vazbu ohledně prodejů
SAP Systeme, Anwendungen, Produkte vznik v roce 1972 v Německu nyní poskytuje převážně IBM a Microsoft zajišťuje management: vlastních financí majetku účetnické moduly správa materiálu archivace dokumentů personální modul
SCM a CRM (operativní č.) SCM (Supply Chain Management) modul pro komunikaci s dodavateli sklad je napojen na dodavatele) CRM (Customer Relationship Management) modul pro komunikaci se zákazníky zpřístupnění společnosti zákazníkům (skladů, zásob)
Použitá literatura DANĚK, J., PLEVNÝ, M. Výrobní a logistické systémy. Plzeň: ZČU, 2005, 222 s. ISBN LAMBERT, D. Logistika. Praha: Computer Press, ISBN internetové články - základy logistiky y_10.pdf y_10.pdf y_5.pdf y_5.pdf