Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Solární systémy pro aktivní topení
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Kanceláře k pronájmu Křižíkova 1377, Frýdek-Místek
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
1 Finanční situace Dopravního podniku hlavního města Prahy Praha, leden 2009.
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Produktová prezentace
Kritické situace v PS ČR
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Interoperabilita IDS v rámci ČR.  Spuštěn k  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Změny Tarifu PID od ROPID – Regionální organizátor Pražské integrované dopravy.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Místní akční skupina Rakovnicko
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Zatraktivnění MHD ve Žďáru nad Sázavou konference Integrované dopravní systémy května 2016.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
ODBAVOVACÍ SYSTÉM V MHD JIHLAVA Martin Zachariáš.
Městská hromadná doprava ve Stockholmu Studentská konference Nedorost Jakub, DMŽ3.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Neveklov v Pražské integrované dopravě
Územně analytické podklady IPR – vývoj obyvatel
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Bukovany v Pražské integrované dopravě
MHD a její základní znaky
Integrace Neratovic a Mělníka
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
NEJEDEŠ NAČERNO? Tomáš Cígler Vojtěch Mareš Ondřej Šimák Filip Rabiňák Miroslav Otta Petr Kohlíček Adam Vaněk Jiří.
Transkript prezentace:

Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011 UDI Morava Ing. Vladimír Návrat Ing. Jan Širc

Město Frýdek – Místek Dvojměstí vzniklo v roce 1943 spojením Frýdku a Místku Ve městě neexistuje jednotné centrum Počet obyvatel: 60 000 Z města denně vyjíždí asi 6 000 lidí Do města denně dojíždí asi 10 000 lidí

Původní stav MHD FM 9 linek + 1 školní linka 1 400 000 km/rok 3,8 mil. cestujících/rok Tzv. „malá“ IDS v obvodu MHD na příměstských linkách ČSAD Frýdek – Místek Tržby 23 mil. Kč/rok (rok 2010 – nejvyšší v historii)

Původní tarif Obyčejné jízdné (v hotovosti u řidiče) 10 Kč Obyčejné jízdné (elektronická peněženka) 8 Kč 30-denní jízdenka 240 Kč 90-denní jízdenka 510 Kč Poznámka: jeden z nejnižších tarifů MHD v ČR ve srovnatelných městech

Úvahy o zavedení MHD zdarma První úvahy se objevily loni na podzim Město FM je silně zatíženo IAD zejména kvůli neexistenci obchvatu města. Primátor Mgr. Petr Cvik: „můžeme ulevit životnímu prostředí a dopravě ve městě tak, že všichni budeme více využívat městskou hromadnou dopravu.“

Zkušenosti ze zahraničí Hasselt (Belgie) – MHD zdarma od roku 1997 Ženeva (Švýcarsko) – studie zavedení MHD zdarma v kantonu Ženeva (doporučeno navýšit výkony MHD o 20%)

Návrh technických podmínek projektu „MHD zdarma“ Odmítnutí nástupu všemi dveřmi – zachování komfortu a bezpečnosti přepravy Zavedení nových personalizovaných ČK se zvláštním ročním kupónem z důvodu navázání „MHD zdarma“ na bezdlužnost (podmínka vedení města) Zachování původních tarifních a přepravních podmínek Zvýšení přepravní nabídky přibližně o 20% Investice do nových vozidel (důraz na vyšší kvalitu provozu MHD)

Úpravy MHD 11 linek + 3 školní linky 1 650 000 km (nárůst o 20%) Posílení linek uvnitř města, posílení linek do městských částí na úkor příměstských linek, zavedení linky MHD do městské části Skalice Zrušení IDS na příměstských linkách Předpokládané zvýšení dotace na MHD o 26 mil. Kč za rok

Tarif MHD zdarma Obyčejné jízdné (u řidiče) 10 Kč Obyčejné jízdné (elektronická peněženka) 8 Kč 30-denní jízdenka 240 Kč 90-denní jízdenka 510 Kč Roční jízdenka 1 Kč (podmíněna nákupem nové personalizované ČK, dokladem o bezdlužnosti vůči městu FM)

Výsledky po prvních 3 týdnech provozu Spuštění provozu 27. 3. 2011 Vydáno cca 6 500 BČK pro MHD zdarma Nárůst počtu přepravených cestujících o 1 500 (tj. o 10,5%) denně Zvýšení tržeb z jednotlivého jízdného o 4 000 Kč denně (zřejmě motivováno větší nabídkou spojů)

Děkujeme za pozornost UDI Morava