Ropné katastrofy VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasicistní MÓDA VY_32_INOVACE_ 18 Klasicistní móda.
Advertisements

VY_32_INOVACE_18 Asie - Japonsko
VY_32_INOVACE_03 Asie - povrch
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál
POHYB TĚLESA VY_32_INOVACE_01 - POHYB TĚLESA.
Digitální učební materiál
Národní parky a Chráněné krajinné oblasti ČR
VY_32_INOVACE_ 13 Instituce EU I
VY_32_INOVACE_18 - TĚLESO V KAPALINĚ
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A PŘEVODY JEDNOTEK
VY_32_INOVACE_02 - OCH - POJIVA
VY_32_INOVACE_ 03 - Feudální stát
Zdravá výživa VY_32_INOVACE_20 - ZDRAVÁ VÝŽIVA.
Tsunami VY_32_INOVACE_ 10 Tsunami.
ALDEHYDY A KETONY Deriváty uhlovodíků
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
Vytvořila Šárka Houdková
Barokní architektura VY_32_INOVACE_ 09 Barokní architektura.
Autor výukového materiálu:Mgr. Júlia Holíková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: Číslo.
Vztlaková síla a Archimédův zákon
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
VY_32_INOVACE_13 Amerika - USA
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_13 - SKUPENSTVÍ LÁTEK
Autor výukového materiálu:
A K U S T I K A Z V U K O V É J E V Y.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.02 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 02 Název materiálu:Fruit Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Znečišťování ovzduší VY_32_INOVACE_ 03 - Znečišťování ovzduší.
VY_32_INOVACE_17 Asie - Čína - Velká čínská zeď
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.04 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 04 Název materiálu:Toys Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
VY_32_INOVACE_07 - OTÁČIVÉ ÚČINKY SÍLY
VY_32_INOVACE_ 20 Vymírání živočichů
VY_32_INOVACE_19 Střední Amerika - Mexiko
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
CIVILIZAČNÍ CHOROBY VY_32_INOVACE_ 19 Civilizační choroby.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Gotika VY_32_INOVACE_ 03 Gotika.
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
HURIKÁNY VY_32_INOVACE_ 12 Hurikány.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
Deformační účinky síly
VY_32_INOVACE_04 Asie - povrch - pracovní list
Románský sloh VY_32_INOVACE_ 01 Románský sloh.
Pří_023_Rozmanitost přírody _Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
Inzerát Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Říjen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
ANOTACE Soubor slouží k výkladu a opakování učiva o Slunci. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žák dokáže vysvětlit pojmy Slunce, sluneční soustava,
VY_32_INOVACE_ 11 Tornáda Tornáda.
Volby VY_32_INOVACE_ 15 Volby.
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_605_NÁBYTEK TEMA: Nábytek ČSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Architektura rokoka VY_32_INOVACE_ 13 Rokoková architektura.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování a procvičování slovní zásoby.
Litosféra Zkvalitnění ICT ve slušovické škole autor: Helena Nováková
Transkript prezentace:

Ropné katastrofy VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy

VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy

MÁLOKTERÁ EKOLOGICKÁ KATASTROFA má tak dramatický průběh, jako rozsáhlé úniky ropy do moře.Moře po takové havárii je dočista zdevastované a naftou nasáklá pobřeží budí dojem, že už nikdy nebudou vypadat jako dříve.Ptáci a mořští savci hynou po tisících. VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy

Z nechvalně známého tankeru Exxon Valdez vyteklo v roce 1989 41600 m3 surové ropy do moře poblíž Aljašky. VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy

Další katastrofa se odehrála v roce 1978, kdy se z lodi Amoco Cadiz, plujících podél anglických břehů směrem k Francii, uvolnilo osmkrát větší množství.Vyteklá nafta zamořila více jak 300 km francouzského pobřeží. VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy

Ale "není to zas tak hrozné, jak se zdá", protože ropa je rozkládána bakteriemi a vítr, vlny i příliv překvapivě rychle ropu odstraní.Napadená příroda tedy dokáže přežít. VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy

JAK SE ODSTRAŇUJE KONTAMINACE ROPOU První snaha je zaměřena na samotné zachycení ropy.K tomuto účelu byly zkonstruovány norné stěny, plovoucí na hladině díky plovákům z pěnové hmoty.Pružný lem pod hladinou částečně brání ropě v průniku za stěnu. VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy

Dále jsou tu speciální čluny ("skimmers"), které sbírají vrstvu ropy z hladiny.Je možno s nimi pracovat různými způsoby.Jedna metoda spočívá v použití dopravníkového pásu, vyrobeného ze speciální tkaniny, která pohlcuje ropu.Pás je na jednom konci v kontaktu s hladinou, kde nasává ropu.Na druhém konci se ropa z tkaniny vymačkává pomocí přítlačných válců, přečerpává se na vlečný člun a odváží. VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy

Dále se musí pomoci ptákům, vydrám a jiným zvířatům, která hynou podchlazením. V některých případech se ohrožená zvířata letecky dopravují do havarijních středisek, vybavených k péči o ně.Ochránci životního prostředí někdy zahánějí zvířata z místa havárie střelbou z děl nebo pomocí prášků. VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy

1/ http://office. microsoft. com/cs-cz/images/results. aspx 1/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=katastrofa&ex=1#ai:MC900150807| 2/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ropa&ex=1#ai:MM900297026| 3/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=vydra&ex=1#ai:MC900029957| VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy