Celá čísla Násobení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Trojúhelník výkonů Ing. Jaroslav Bernkopf Trojúhelník výkonů
Sčítání celých čísel.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROCVIČOVÁNÍ spustíte klávesou F5
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
9 CELÁ ČÍSLA
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Celá čísla Zapiš celá čísla, která jsou mezi: a) -8 a -5 d) -3 a 4
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Vlastnosti sčítání a odčítání
Tvorba číselných výrazů

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počítáme s celými čísly
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
12..
Násobení a dělení desetinných čísel
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Úkoly nejen pro holky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Při násobení desetinných čísel číslem 100 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o dvě místa doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Přednost početních operací
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
13.
Násobení celých čísel (- 5). (- 3) = 4. (- 2) = (- 10). (- 7). (+ 9). (- 3) = Obsah: 1.Titulní strana, obsahTitulní strana, obsah 2.PostupPostup 3.Určení.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Početní výkony s celými čísly: násobení
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
Písemné násobení jednociferným činitelem
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Úvod Porovnávání celých čísel
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Početní výkony s celými čísly: násobení
Transkript prezentace:

Celá čísla Násobení

Násobení celých čísel 5 10 -10 -5 Pokud násobíme kladné číslo kladným, na číselné ose se posouváme doprava Př. 4 x 3 = 12 +3 +3 +3 +3 5 10 -10 -5

Násobení celých čísel 5 10 -10 -5 Pokud násobíme kladné číslo záporným, na číselné ose se posouváme doleva – výsledek je záporné číslo Př. 4 x (-3) = -12 - 3 - 3 - 3 - 3 5 10 -10 -5

Příklady 5 x 7 = 6 x (-3) = 4 x (-5) = (-6) x 8 = 4 x 7 = (-5) x 8 = 7 x (-9) = 6 x 6 = 9 x 8 = 3 x (-4) = (-8) x 8 = 7 x (-6) = 8 x 7 = 6 x (-5) = 9 x (-8) = (-5) x 4 =

Násobení celých čísel Pokud násobíme dvě záporná čísla, výsledek je číslo kladné. ZAPAMATUJTE SI: + krát + dává ve výsledku + + krát - dává ve výsledku - - krát + dává ve výsledku - - krát - dává ve výsledku +

Příklady (-5) x (-9) = (-8) x (-3) = (-8) x (-5) = (-6) x (-7) = (-9) x (-8) = (-5) x (-6) = (-7) x (-9) = (-4) x (-3) =

Vlastnosti násobení celých čísel – co znamenají jednotlivé vlastnosti? Záměna činitelů a . b = b . a Sdružování činitelů (a . b) . c = a. (b . c) Násobení jednou a . 1 = 1 . a = a Násobení nulou a . 0 = 0 . a = 0

Vlastnosti násobení celých čísel – co znamenají jednotlivé vlastnosti? Roznásobení součtu (a + b) . c = a . c + b . c Roznásobení rozdílu (a – b) . c = a . c – b . c

Příklady k pocvičení -20 . (-2) = 28 . (-3) = -23 . (-4) = 13 . (-1) = -20 . (-2) = 28 . (-3) = -23 . (-4) = 13 . (-1) = -25 . 1 = -21 . (-4) = -14 . (-2) = 21 . 2 = 19 . 4 = 21 . 3 =

Příklady k procvičení 5 . (-9) . (-4) = (-8) . 3 . 5 = 4 . 3 . (-5) = (- 3) . (-2) . (-9) = 9 . (-8) . 2 = (-6) . 5 . (-3) = 7 . 4 . (-4) = (-2) . 7 . 8 =