Úvod Výkon veřejné správy Závěr Co je SPIS? Sdružení založené před sedmi lety klíčovými IT firmami pro prosazování jejich zájmů při rozšiřování trhu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Komplexní řešení metropolitních sítí
eGovernment – aplikace principů v ISKN
Czech POINT Pohodlná komunikace.
MĚSTSKÝ ROK INFORMATIKY GIS – současnost a budoucnost mapových služeb města Plzně gis.plzen-city.cz Václav Kučera Správa GIS, Správa informačních.
E-Česko 2006 Státní informační a komunikační politika Praha Vladimír Mlynář.
Global network of innovation e-government – Užití IT v sociálním pojištění E-government Užití informačních technologií v sociálním pojištění.
Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO “ Ing. Dušan Havlík Siemens Business Services spol. s r.o.
Jeden cíl, společná cesta Ministerstvo vnitra České republiky Postup projektu CZECH POINT.
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
3. přednáška, Informační systémy veřejné správy (ISVS) Situace v ČR Úvod do eGovernmentu Výběrová přednáška.
Jiří Pospíšil, ministr spravedlnosti tisková konference
Úloha informačních technologií ve státní správě Robert Hernady Senior Systems Engineer Microsoft.
Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele Projekt „Malá integrace“
„Zkušenosti s eProcurementem ve státní správě ČR“ Ing. Dalibor Wijas, MBA B2B Centrum a.s. Government electronic Marketplace Elektronické tržiště veřejné.
17. března 2003 Univerzální přípojka – brána do IVS Miroslav Nováček Libor Neumann.
Spisová služba Lite Mgr. Tomáš Lechner.
Vaše jistota na trhu IT INTEROPERABILITA V PRAXI Josef Sedláček, ICZ a.s. 08/03/2007, Praha.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA Cesta k informační společnosti Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
Národní program počítačové gramotnosti Petr Heinzl koordinátor NPPG.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Realizační tým ICZ duben 2005
Implementace spisové služby v prostředí městských úřadů
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PŘEDSTAVENÍ II. ETAPY PROJEKTU Ing. Břetislav Moc IBM Česká republika spol.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
2005 Adobe Systems Incorporated. All Rights Reserved. 1 Adobe Řešení pro veřejnou správu Transformace služeb veřejné správy a PDF Inteligentními Dokumenty.
Základní registry ve veřejné správě
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
ISSS IS HN/SS Softwarová architektura informačního systému hmotné nouze a sociálních služeb Jindřich Štěpánek
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Informatizace společnosti Mgr. Radko Martínek ministr.
INSPIRE Stav a výhled.
Seminární práce z předmětu SIPOL
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Základní koncepce a prototyp Ing. Břetislav Moc
Portál hlavního města Prahy Ivan Seyček Jitka Pankrácová Magistrát hl
Ministerstvo informatiky Cíle a plány 2003 Vladimír Mlynář ISSS
Vazba IS Munis a aplikace Czech POINT
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Ministerstvo informatiky ČR ISSS, Hradec Králové, duben 2005.
Technické řešení PostSignum QCA
Portál veřejné správy Prezentační část
Elektronické podatelny právo a praxe ISSS Hradec Králové Jan Hobza
Komunikace občana s úřadem
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Portál veřejné správy CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Vladimír Hořejší Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
Interaktivní personální portál
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Ministerstvo informatiky Cíle a plány. Cíle  Čtvrtina agend veřejné správy dálkově přístupná – ČR lídr e-Governmnetu ve střední Evropě  IT gramotná.
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Biomedicíncký výzkum s podporou evropských zdrojů v nemocnicích 2012 Perspektivy elektronizace ve zdravotnictví v ČR 12. dubna 2012.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT
Informační zdroje české veřejné správy
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Obsah Co je to GIS Segmentace GIS HZS ČR GIS portál HZS ČR
Transkript prezentace:

Úvod Výkon veřejné správy Závěr

Co je SPIS? Sdružení založené před sedmi lety klíčovými IT firmami pro prosazování jejich zájmů při rozšiřování trhu 36 firem z oblasti IT a telekomunikací Člen EICTA Garant legislativních připomínek pro HK

Co jsme odpracovali? Zákon o elektronickém podpisu Elektronickou fakturaci Osvětu pro politiky a úředníky Formování Ministerstva informatiky (tři zástupci SPISu byli od začátku členy kolegia ministra) Formování státních informačních politik Manifest znalostní společnosti 2004

Na čem děláme? Manifest znalostní společnosti 2005 Legislativa Autorský zákon Vyhláška o univerzální službě Vyhláška o cert. Autoritách Zákon o veřejných informačních systémech Daňový portál Elektronické zadávání veřejných zakázek

Výkon veřejné správy Brzda konkurenceschopnosti Snižuje měřitelný výsledek Komplikuje podnikání Nepodporuje inovativnost a kreativitu

K čemu e-government ? Ve výkonu veřejné správy jako služba pro občany –Sociální dávky, důchody, daně, evidence, povolení, informace Při nakupování veřejnou správou jako nástroj –Informace o veřejných zakázkách, aukce, tržiště, centrální nákup Při řízení a vnitřním provozu veřejné správy jako nezbytnost –Finanční systémy, plánování a rozpočtování, řízení kvality, lidské zdroje, spisová služba a archivnictví, vzdělávání úředníků

Jak e-government ? Front-office –Logicky decentralizovaný, co nejblíže klientům, flexibilní a jednoduchý, uživatelsky přítulný, dostupný návštěvou, poštou, přes Internet, telefonem, SMS, napojený na back-office Back-office –Logicky centralizovaný, zajišťující spolehlivost, integritu a obsah, integraci s okolím, pro klienta neviditelný

Fáze dospělosti e-governmentu Inform –www stránky, centrální adresa, portál veřejné správy Interact –e-podatelna, vyřizování požadavků podle zákona o přístupu k informacím Transact –Uživateli dostupné samoobslužné agendy jako katastr nemovitostí, trochu daně a sociální dávky Integrate –Uživatelem dostupné samoobslužné životní situace, snad nový živnostenský rejstřík

Oblíbené založení firmy v roce návštěv když jde vše dobře x obstarávání podkladů (trestní rejstřík, bezdlužnosti,katastr nemovitostí …) 2 x rozhodnutí (živnostenský list, obchodní rejstřík) 5 a více krát aktualizace údajů (Finanční úřad, sociální pojištění, nahlášení IČO, …) Nebo 12 x poštou

Úřad před počítači Dostupné technologie – Kartotéka pro ukládání dat – Kopírka, pošta a osobní návštěva pro získávání a distribuci informací jak uvnitř tak vně veřejné správy – Telefon pro neformální informaci

Úřad před počítači (12 návštěv) Procesní důsledky – Decentralizovaný front-office a back-office – Místní a věcná příslušnost – Návštěvní hodiny, malá část pracovní doby – Výklad zákonů zcela na odpovědnosti úřadu – Úřady mezi sebou komunikují prostřednictvím účastníka řízení – Uzavřenost v jednotlivých agendách – Neexistuje prakticky sdílení údajů geograficky ani mezi agendami

Úřad s automatizovanou agendou Dostupné technologie – Sítě osobních počítačů v jednotlivých místně příslušných úřadech propojené do celostátní sítě s logicky centralizovanou aplikací spravovanou správcem agendy – Spisová služba pro mimoagendovou komunikaci uvnitř úřadu

Úřad s automatizovanou agendou (12 návštěv) Procesní důsledky – Decentralizovaný front-office a centralizovaný back-office – Delší návštěvní hodiny, některé úkony na počkání – Výklad zákonů do značné míry přesunut do aplikace, jednotný výkon veřejné správy – Mohla by se zrušit místní a v některých oblastech i věcná příslušnost – Mohly by se začít sdílet údaje mezi agendami (jak aktualizovat po výkonu rozhodnutí?)

Integrovaný výkon veřejné správy nedosažitelný ideál? Dostupné technologie – De facto každý úředník on-line – Dostupnost logicky centralizovaných agend 24x7 – Možnost plošného získávání resp. předávání dat – Masově rozšířené nové komunikační kanály pro styk s veřejností i uvnitř veřejné správy – mobil, , web

Integrovaný výkon veřejné správy - nedosažitelný ideál? (jedno podání či návštěva) Procesní důsledky – Decentralizovaný front-office dostupný všemi běžnými komunikačními kanály Pošta, elektronická pošta, telefon, SMS – Správní řád využívající tyto komunikační kanály – Logicky centralizované agendy využívající sdílená data pro sběr dat při přípravě rozhodnutí a aktualizaci údajů po vydání rozhodnutí – Zákony o jednotlivých agendách procesně navzájem provázány

Co chybí ? Odpovědnost za procesní reformu veřejné správy Vůle udělat změnu Kvalitativní kriteria výkonu veřejné správy a jejich implementace Odvaha překonat rezortní hranice Nevynalézat kolo, převzít co se povedlo v průběhu posledních deseti let v komerční sféře

Co může SPIS ? Pomoci s využitím zkušenosti členů definovat priority pro podporu center služeb Konzultovat s využitím zkušeností členů procesní reformu