©2009 HP Confidential1 IT korporace na Facebooku a v LifeStyle Petr Trešl Marketing Manager Hewlett-Packard.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
On-line komunikace, sociální sítě a propagace vědy
Advertisements

Černoch Michal Školoudová Lenka
Sociální média pro eshopy: Hračka, nebo nové zisky?
Easy CRM Posys,spol. s r.o. Duben Hlavní kategorie sw AdresářAktivityPenízeWorkflowZnalostiPoštaSpráva.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Využití potenciálu mobilního kanálu

Propagace a reklama na facebooku
Co, kdy, kde, jak, kdo. Cíl portálu Stát se jednoduchou a vysoce funkční platformou pro vyhledávání i vkládání kulturních, sportovních, turistických.
Mobilní display kampaně
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Kampaň Nahá celebrita Martin Kožíšek, Manažer pro internetovou bezpečnost.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Zahraniční inspirace Mobile Internet Fórum Marián Nič Crazy Tomato, s. r. o
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice Konference 80.let sociálního pojištění.
ZOOT – finální řešení Prezentace týmu D Předmět: Optimalizace podnikových procesů.
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
Trendy na internetu aneb co právě frčí Václav Fořt WEBMINT s.r.o.
Nový obchodní model společnosti TECH FASS s.r.o.
Prezentace webu studentské společnosti FimArt, o. s. – 1. Internetová strategie webu  Prolinkování s partnerskými weby  Microsite festivalu.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Outdoorová komunikace - strategie pojišťovny Kooperativa -
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Představujeme službu Samepage
Markéta Mead Anti-Piracy Manager Microsoft Česká republika.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
POSKYTOVATELÉ KNIHOVNICKO- INFORMAČNÍCH SLUŽEB A JEJICH PODPORA UŽIVATELE VE VYHLEDÁVÁNÍ INFORMACÍ APLIKOVANÁ PROSTŘEDNICTVÍM SOCIÁLNÍCH SÍTÍ Mgr. Zuzana.
1 Rešení Cisco a Linksys – segment SMB. 2 Linksys/Cisco Domácíuživatelé Střední a velké korporace Domácí a malé kanceláře, střední firmy Středně velké.
Air Products Company Confidential 25. března 2013 Co je nového v aplikaci AgentsPlus?
Jan Horna HorMart s.r.o. web2-0.cz web2-0.cz Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku.
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
C2 - Vodafone Restricted Classified on: Owner: PremFili Printed on: Open/Printed by: Filip, Přemysl, VF-CZ Dobrovolnictví z pohledu firmy.
Vyhodnocení efektivnosti internetové reklamní kampaně – případová studie Bc. Milan Hnátek.
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
Jak dotahovat věci do konce? Jak z ničeho udělat velkou věc? Co je nový marketing? Je důležitý sales? David Seibert.
Doprovodné informace k nabídce na vytvoření webových stránek.
Spisová služba „light“
Tomáš Václav, manažer produktového marketingu V Praze dne 23. září 2008 Internet v mobilu, nebo mobilní Internet?
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Národní konference eTwinning 28. – 30. dubna 2011 Praha Petr Chaluš.
Petr Štos Information Worker Microsoft Česká republika.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Reklama na internetu zdarma ne všude je třeba platit Radek Volf |
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
Talent marketingových komunikací. O firmě / instituci co je hlavním předmětem činnosti Výroba a prodej přívlastkového moravského vína na jakých trzích.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
OBSAH Minulost – jak se rozvíjel obchod a budovaly prodejní kanály
Internet a jeho využití pro obchod Projekt SZIF. Popis a zaměření semináře Na tomto semináři se seznámíte s problematikou využití internetu a jeho různých.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Elektronická správa dokumentů ve veřejné správě
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice Home Office & HP Jan Fara 04/2008.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Novinky portálu Kudy z nudy Aktivní dovolená:
Propagace Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat.
25 / 1 / 2011.
Využití sociálních sítí pro propagaci regionálních potravin
Jak využít sociální média v komunikaci sportovních organizací
Atraktivní zaměstnavatel
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Absolventská síť Cíle Cesta Situace a problémy
Městská knihovna jevišovice
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Reklama na sociálních sítích
Transkript prezentace:

©2009 HP Confidential1 IT korporace na Facebooku a v LifeStyle Petr Trešl Marketing Manager Hewlett-Packard

©2009 HP Confidential2 HP Mini 210 Vivienne Tam Edition Inspirace: Téma motýlých milenců – tradiční čínský příběh Zadání z korporace aneb hovoří Houston...

©2009 HP Confidential3 HP Mini 210 Vivienne Tam Edition Co budeme prodávat? HW konfigurace 2GB operační paměť 320 GB pevný disk Windows 7 Premium Unikátní baterie Zlatá barva Exklusivní balení Zlatá krabice podtrhující exklusivní produkt Hedvábný obal ve zlatém provedení Speciální aplikace Aplikace zrcadlo

©2009 HP Confidential4

5 5 Co s tím? 5 11 April 2015 Masivní inzertní kampaň v LifeStyle médićh Masivní kampaň v místě prodeje - výběr netradičních míst pro nabídku designového notebooku -řetězce obchodů značkového oblečení PR kampaň propagující produkt s vybranou celebritou Netradiční média YouTube Facebook

©2009 HP Confidential6 6 A co je to facebook?

©2009 HP Confidential7 Sociální sítě v ČR Facebook ČR: 2,84 milionu uživatelů 28% obyvatel ČR = cca 42% online populace Více než 51% žen 59 % se vrací denně 79 % se vrací týdně Téměř 80% uživatelů je starších 18 let Facebook v ČR Největší sociální síť 2. nejnavštěvovanější portál

©2009 HP Confidential8 8 HP na Facebooku HP mělo v době přípravy kampaně necelých 1000 fanoušků svých Facebookových stránek HP v té době nemělo pevně popsaná pravidla své prezentace na Facebooku Osoba zodpovědná za kampaň nebyla aktivním uživatelem Facebooku 8 11 April 2015 Proč jsme tedy zamířili na Facebook??? Protože na něm byla cílová skupina pro nabízený produkt!

©2009 HP Confidential9 9

10 ©2009 HP Confidential Co jsme o nich věděli? – tráví na FB velké množství času –komunikují spolu –přeposílají si legrácky i zajímavosti –jsou to romantické duše –jsou velmi soutěživé Jednoduchá sociální aplikace mající všechny tyto atributy, zpříjemňující čas TG…

©2009 HP Confidential11 Přivítejte jaro zasláním motýla kamarádům KLIENT Hráči získávají bonusy za specifické aktivity (fans, ) Aplikace obsahuje informace o produktu Vizualizace kamarádů zapojených do soutěže, zjednodušená interakce Pokryj celou republiku! Link:

©2009 HP Confidential12 ©2009 HP Confidential HP Mini Vivienne Tam facebook kampaň shrnutí Hlavní myšlenkaKampaňFinální výsledky 1.Virální kampaň zaměřená na ženy 2.Budování HP Fan clubu na Facebooku Jak? –Výzvou aby lidé přivítali jaro zasláním motýla –Jednoduchá pravidla Ocenění za zaslané i obdržené motýly Za to, že se uživatel stane HP fanouškem – Ceny pro vítěze: HP Mini Vivienne Tam Počítačové myši ve stejném designu –Trvání akce: –19 duben - 30 květen – uživatelů –23.7 M zaslaných motýlů – HP fanoušků (více než HP USA) –Více než 2/3 užovatelů byly ženy a >80% bylo starších 18 let –Prodána celá dodávka HP Mini Vivienne Tam za velmi nadprůměrnou prodejní cenu © 2008 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained here in is subject to change without notice 12 Kolik motýlů tito uživatelé zaslali?

©2009 HP Confidential13 ©2009 HP Confidential Klíčové elementy úspěchu –Pochopení chování cílové skupiny na sociálních sítích –Správné načasování –Zapojení emocí –Přirozená soutěživost a její podpora –Komplexní využití benefitů FB, 100% výtěžnost funkcí platformy (maily, fanoušci, sdílení, pozvánky, post na zeď, sběratelství…)

©2009 HP Confidential14 ©2009 HP Confidential Jedinečný zásah cílové skupiny

©2009 HP Confidential15 ©2009 HP Confidential Na co si dát pozor při přípravě obdobné akce Jasné popsání pravidel aplikace Správné načasování kampaně a interní komunikace Zveřejňování relevantních příspěvků –Zveřejnit pravidla aplikace –Odkaz na veřejně dostupná Facebook pravidla –Možnost mít právo veta při sporné situaci –Jaro, pohodové téma,... –Přestože byla připravena PPC kampaň, podařilo se Facebook kampaň odstartovat interní komunikací v rámci firmy a PR aktivitami –Informace o akci –Informace o novinkách –Zajímavá videa

©2009 HP Confidential16 ©2009 HP Confidential A zejména na správné moderování firemních Facebookových stránek!!! Definování firemních pravidel pro Facebook Včasné a věcné odpovědi na příspěvky Kdo má být za firemní Facebookovou komunikaci zodpovědný? –Zakázání příspěvků obsahujících osobní útoky vulgarismy rasismus spam opakující se příspěvky a příspěvky obsahující zpětné odkazy (link baiting) –V případě opakovaného porušení uvedených pravidel vyhrazení si práva zablokovat uživateli přístup. –Definování rolí uvnitř firmy v rámci zajištění okamžité reakce na příspěvek –Jasně popsané stránky týkající se servisu –Jasně popsaný systém stížností,na který je možné „problémového“ uživatele odkázat –PR agentura ? –Kreativní agentura? –Agentura specializující se na sociální sítě? Interní člověk/oddělení s jasně popsanými pravomocemi

©2009 HP Confidential17 ©2009 HP Confidential Několik doporučení aneb rok poté Facebook (zatím) není o prodeji Volte správné příspěvky a nebuďte nudní Facebook - nástroj interní komunikace –Nízké reakce na pobídky k prodeji –Nízké reakce na nabídku měsíce –Fanoušci HP očekávají informace o produktech HP –Používejte obrázky a videa –Na odlehčení lze použít obecné příspěvky ve stylu oslavy 1.Máje, pálení čarodějnic,atd –HP Merchandiseři Odkaz na zajímavé články a recenze Společná diskuze nad tím, jak reagovat na otázky nebo stížnosti zákazníků Společné sdílení informací o aktivitách konkurence

©2009 HP Confidential18 ©2009 HP Confidential Co si musíte zapamatovat?

©2009 HP Confidential19 Komunikace na sociálních sítích NENÍ jednosměrná!!!

©2009 HP Confidential20 ©2009 HP Confidential IT korporace na Facebooku a v LifeStyle Facebook a LifeStyle očima nadnárodní korporace Petr Trešl Marketing Manager Hewlett-Packard Jan Edlman Client Solution Consultant OmnicomMediaGroup

©2009 HP Confidential21 ©2009 HP Confidential