Matematika a její aplikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její aplikace
Advertisements

Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Vyjmenovaná slova po S VY_32_INOVACE_11 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Hraní s písmeny a se slovy VY_32_INOVACE_03 Sada 3 Základní.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s kocourkem VY_42_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Člověk a jeho svět Evropa a svět Evropa a svět XVII VY_32_INOVACE_17 Sada 14 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a kreslením VY_42_INOVACE_27 Sada 2 Základní.
Matematika a její aplikace
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná délka VY_32_INOVACE_19 Sada 4
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 VY_42_INOVACE_34 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Geometrie na 1. stupni ZŠ Co to je bod VY_42_INOVACE_25 Sada 5 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Matematika a její aplikace Geometrie na 1. stupni ZŠ Poznáváme přímku VY_42_INOVACE_34 Sada 5 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Matematika a její aplikace Krácení zlomků VY_42_INOVACE_13 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a hledáním otázky VY_42_INOVACE_29 Sada.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s praktickým znázorněním VY_42_INOVACE_28 Sada 2.
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Matematika a její aplikace
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – pohyb 1 VY_42_INOVACE_25 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 2 VY_42_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením VY_42_INOVACE_25 Sada 2 Základní škola.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 2 VY_42_INOVACE_16 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Odčítání desetinných čísel VY_42_INOVACE_05 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Transkript prezentace:

Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – dělitelnost přirozených čísel 1 VY_42_INOVACE_01 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, 08 - 2012 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy v rámci opakování, využití získaných znalostí o rozkladu přirozených čísel na součin prvočísel a výběru prvočísel pro stanovení největšího společného dělitele Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: opakování učiva 6. ročníku - dělitelnost přirozených čísel Metodický postup: 3. Snímek - pozorné přečtení slovního zadání 4. Snímek – navedení dětí ke správné analýze příkladu (největší společný dělitel) 5. Snímek - rozdělení příkladu na dvě části (1. a 2. krok) 6. Snímek – žáci počítají samostatně do sešitu, kontrola na kliknutí myši 7. Snímek – vedeme žáky k řešení 2. části 8. Snímek – kontrola řešení 2. části příkladu podle tabule, klikání myší Společné shrnutí Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

V květinářství mají uvázat stejné kytice. K dispozici mají 162 bílých, 54 rudých a 180 růžových růží. a) Kolik stejných kytic mohou uvázat? b) Kolik kterých růží bude v jedné kytici? Přečtěte si potichu a nahlas si úlohu zopakujte. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Které otázce se budeme věnovat jako první? Proč? Jak jsme tento typ úlohy řešili v 6. ročníku? Bílé, rudé i růžové růže potřebujeme rozdělit na stejný počet skupin. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Hledáme největšího společného dělitele! 1. Krok - vypočítáme počet kytic Pokud musí být v každé kytici stejný počet jednotlivých růží, musí být jejich počet dělitelný stejným číslem. Hledáme největšího společného dělitele! Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Zapiš do sešitu a vypočítej: Rozlož na součin prvočísel a urči největšího společného dělitele těchto čísel: 162 = 2 . 3 . 3 . 3 . 3 Žáci počítají samostatně do sešitu. 54 = 2 . 3 . 3 . 3 180 = D(162; 54; 180)= 2 . 3 . 3 . 3 . 5 2.3.3.3 = 54 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

2. Krok - vypočítáme počet jednotlivých barev růží Pokud máme rozdělit 162 bílých růží do 54 kytic, pak v jedné kytici bude … Pokud máme rozdělit 54 rudých růží do 54 kytic, pak … Pokud máme rozdělit 180 růžových růží do 54 kytic, pak … Zkontroluj si svůj výpočet podle tabule. Jak zjistíš počet jednotlivých barev růží? Zapiš do sešitu a vypočítej: Počet bílých růží v jedné kytici Počet rudých růží v jedné kytici Počet růžových růží v jedné kytici Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Počet bílých růží v jedné kytici: 162 : 54 = 3 Počet rudých růží v jedné kytici: 54 : 54 = 1 Počet růžových růží v jedné kytici: 180 : 54 = 5 V květinářství uvázali 54 stejných kytic. V každé kytici byla 1 rudá růže, 3 bílé a 5 růžových růží. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Citace: http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692