Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Předmět: Matematika Téma: Celá čísla - procvičování Název materiálu: Výuková prezentace Autor: Ing. Lenka Liederhausová Ověřeno ve výuce dne: / č. hodiny 5 Třída: 1. DK/ 11 žáků Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám VY_42_INOVACE_M.1.04
Pojem celá čísla Odčítání, sčítáníNásobení, dělení kombinace
Seřaď čísla od nejmenšího po největší Správná odpověď:
Uveď alespoň 3příklady využití celých čísel v praxi. Teplota vzduchu Stav vody na řece Stav konta v bance
Jaký rozdíl je mezi čísly -100 a
Vysvětli proč musí být absolutní hodnota jakéhokoliv čísla kladná? Absolutní hodnota je vzdálenost čísla od počátku a vzdálenost nikdy nemůže být záporná.
Vypočítej : -4 +(-5) +(-1) -10
Vypočítej : 4 –
Vypočítej : -4 -(-5) +(-1) –
Vypočítej : 1 – ( )
Vypočítej : 3. (-4) -12
Vypočítej : (-4) 100
Vypočítej : -6.(-8) : (-4). 0 0
Vypočítej : 5. (-4). (-5) : (-10). (-1) 10
Vypočítej : 2. (-4) + (-2) -10
Vypočítej : 10 – 2. (-4)
Vypočítej : -5. (-4) – (-3). (-5) + 1 6
Vypočítej : (-2) – 5. (-3). (-1)