Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Advertisements

Název úlohy: 2.4 II. Newtonův zákon
Název úlohy: 4.11 Radioaktivita a ochrana před zářením
POČASÍ PODNEBÍ je okamžitý stav troposféry v určitém místě na Zemi, který lze vyjádřit pomocí tzv. meteorologických prvků je dlouhodobý stav troposféry.
ATMOSFÉRA.
POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
III/2 Meteorologie Potřebné pomůcky Sešit, učebnice, pero
Základy meteorologie.
METEOROLOGIE Název a adresa školy
POČASÍ = STAV ATMOSFÉRY V URČITÉM OKAMŽIKU NA URČITÉM MÍSTĚ DO VÝŠKY 15 km Meteorologie = věda o počasí.
POČASÍ Meteorologie = věda o počasí
Název úlohy: 4.7 Termistor
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
GLOBE GAMES 2013 Název: Srovnání okamžité teploty vzduchu s okamžitou teplotou vody.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Změny atmosférického tlaku (Učebnice strana 138 – 139) Atmosférický tlak přímo vyplývá z hmotnosti vzduchu. Protože se množství (a hustota) vzduchu nad.
Název úlohy: 8.6 Polarizace světla
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Ideální plyn.
Název úlohy: 2.5 Smykové tření
Název úlohy: 5.16 Atmosférický tlak.
ENERGIÍ NABITÁ ATMOSFÉRA
Meteorologie Co je to meteorologie? Autor: Vendula Vincurová
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Atmosférický tlak a jeho měření
Meteorologie - základní měření Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Simona Jakschová 3.O, Markéta Bortlíková 3.O
Mechanické vlastnosti plynů
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Název úlohy: 2.8 Archimedův zákon
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Počasí.
Změny teploty vzduchu v průběhu času
Název úlohy: 3.19 Výkon elektrického proudu. Fyzikální princip Výkon P elektrického proudu vypočítáme jako součin napětí na spotřebiči a proudu, který.
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
8.5 Radioaktivita a ochrana před zářením
Atmosféra Země, Atmosférický tlak
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název úlohy: 7.21 Střídavý proud s indukčností
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
Počasí 5. ledna Cíl hodiny pracovat s porozuměním s pojmy počasí, meteorolog, tlak vzduchu, teplota vzduchu, proudění vzduchu, vítr pracovat s porozuměním.
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Název úlohy: 5.7 Smykové tření
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
Název úlohy: 1.9 Magnetické pole. Magnetickou indukcí nazýváme jev při kterém se tělesa s feromagnetickými vlastnostmi v blízkosti magnetu zmagnetují.
Měření závislosti odporu rezistoru a termistoru na teplotě
Úloha 1 Měření vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Atmosféra autor: Mgr. Jana Mikešová
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Úloha 2 Rozpoznání vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK ŠKOLA: ZŠ A MŠ J. A. KOMENSKÉHO V NOVÉM STRAŠECÍ AUTOR:Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_ATMOSFÉRA ROČNÍK: 6. ročník.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.
Atmosférický tlak Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Podnebí typické střídání čtyř ročních období Co ovlivňuje podnebí? a)
Prezentace pro PIV2 Kateřina Mrázková
ZEMĚPIS - 6. ročník Atmosféra
zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Badatelské odpoledne 18. října Jaké bude počasí?.
Libor Koníček Katedra fyziky Přírodovědecká fakulta
Transkript prezentace:

Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie

Fyzikální princip Meteorologie se zabývá fyzikálními vlastnostmi atmosféry. V troposféře probíhají téměř veškeré jevy, týkající se počasí. Meteorologové zjišťují základní meteorologické prvky – teplota, tlak, vlhkost, ... Připojením teploměru, barometru, vlhkoměru, ... k LabQuestu (počítači) získáme termograf, barograf, ... Cíl Určit jak se mění teplota, tlak, vlhkost v troposféře. Pomůcky LabQuest, teploměr TMP-BTA, barometr BAR-BTA, vlhkoměr RH-BTA.

Schéma

Postup 1. Do vstupů CH 1, CH 2 a CH 3 LabQuestu připojíme teploměr TMP-BTA, barometr BAR-BTA a vlhkoměr RH-BTA. 2. Zapneme LabQuest a nastavíme v menu Senzory – Záznam dat: Trvání: 72 h, Frekvence: 20 čtení/h. Dále zvolíme zobrazení grafu. 3. Senzory umístíme 2 m nad povrchem země nejlépe do stínu. 4. Stiskneme tlačítko START (měření) na LabQuestu. 5. V průběhu sledujeme, jak se mění počasí. 6. Měření můžeme několikrát opakovat pro jiné podmínky – roční období, nadmořská výška,... . Vyslov závěr.

Doplňující otázky 1. Jak spolu souvisí teplota, tlak, vlhkost? Zdůvodni. 2. Jak se mění teplota, tlak a vlhkost v průběhu dne? Zdůvodni. 3. Jak souvisí teplota, tlak, vlhkost se změnou počasí? 4. Zkus měřit tyto hodnoty naráz v různých nadmořských výškách na jednom místě (například v různých poschodích domu). Jak se liší naměřené hodnoty? 5. Zkus připojit i luxmetr LS-BTA nebo světelný senzor TILT-BTA. Proveď stejné měření. Co naměříš světelným senzorem?

Doplňující otázky

Doplňující otázky