Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočty z rovnic II. CH-4 Chemické reakce a děje DUM č. 6
Advertisements

Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Metabolismus I. CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 10
Reakce organické chemie
Chemie kyslíku CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Galvanické články CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 15
Vlastnosti lipidů CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 15
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
ISOPRENOIDY CH-2 Organická chemie, DUM č. 19 Mgr. Radovan Sloup
ISOPRENOIDY II. CH-2 Organická chemie, DUM č. 20 Mgr. Radovan Sloup
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Reakce anorganické Chemie I
Elektronová konfigurace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Řada napětí kovů, zákonitosti reakcí
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
Výpočty z rovnic I. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-4 Chemické.
Radioaktivita CH-1 Obecná chemie, DUM č. 13 Mgr. Radovan Sloup
Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.
Stavba atomu CH-1 Obecná chemie, DUM č. 3 Mgr. Radovan Sloup
Vzorce organických sloučenin
Kyslík, sloučeniny CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 9
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Reakce arenů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 14
Alkalické kovy CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
Reakce alkynů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 12
Deriváty karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II.
Aminy, klasifikace a názvosloví
Reakce anorganické chemie II.
Chemie dusíku CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Lipidy Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická chemie,
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Hydroxyderiváty CH-2 Organická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Dopočítávání rovnic II.
Aminy, vznik, vlastnosti
Názvosloví uhlovodíků
Metabolismus III. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH- 4 Chemické.
Aldehydy názvosloví CH-2 Organická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
alkalických zemin - cvičení
Makromolekulární látky Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
REAKCE CHEMIE ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 5
Elektrochemie, úvod Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Metabolismus cvičení Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH- 4 Chemické.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_167.
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Dopočítávání rovnic I. Mgr. Radovan Sloup
Názvosloví oxidů a sulfidů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 1
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého studia a první.
Karboxylové kyseliny názvosloví
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
Acidobazické reakce CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 9
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
OPAKOVÁNÍ CHEMIE PRVKŮ BLOKU p CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 12
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Reakce alkanů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 8
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Transkript prezentace:

Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická chemie, DUM č. 11 Septima osmiletého studia

Klasifikace karboxylových kyselin napiš vzorce těchto kyselin:

Klasifikace karboxylových kyselin napiš vzorce těchto kyselin: řešení HCOOH CH 3 COOH CH 2 CHCOOH HOOCCH 2 CH 2 COOH C 6 H 5 COOH

H │ H — C — COOH │ H H H │ H — C — C — H │ │ HOOC COOH H H H │ │ │ H — C — C — C — COOH │ │ │ HOOC C H O H jednosytná dvojsytná trojsytná COOH HOOC COOH HOOC COOH Klasifikace karboxylových kyselin

H H │ H — C — C — H │ HOOC H H H │ C = C │ H COOH nasycenánenasycená Klasifikace karboxylových kyselin vícenenasycená H │ C = C │ H COOH H │ C = C – │ H H

│ H — C — C — H │ HOOC H H H │ C = C │ H COOH alifatickáalifatická Klasifikace karboxylových kyselin aromatická COOH aromatická

H H │ H — C — C — H │ HOOC H nižší Klasifikace karboxylových kyselin COOH vyšší CH 3 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 CH 2 COOH

napiš vzorce těchto kyselin a správně je zařaď: Klasifikace karboxylových kyselin

napiš vzorce těchto kyselin a správně je zařaď, řešení: nižší aromatická jednosytná Klasifikace karboxylových kyselin COOH

napiš vzorce těchto derivátů a správně je zařaď, řešení: nasycená jednosytná Klasifikace karboxylových kyselin HCOOH nižší alifatická

napiš vzorce těchto derivátů a správně je zařaď, řešení: nižší nenasycená jednosytná Klasifikace karboxylových kyselin H H │ C = C │ H COOH alifatická

napiš vzorce těchto kyselin a správně je zařaď, řešení: alifatická nasycená dvojsytná Klasifikace karboxylových kyselin H │ C – H │ COOH H │ H – C – │ HOOC nižší

KLASIFIKACE KARBOXYLOVÝCH KYSELIN Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Radovan Sloup, Gymnázium Sušice Předmět: Chemie (organická chemie) Třída: septima osmiletého studia Označení: VY_32_INOVACE_Ch-2_11 Vytvořeno: listopad 2012 Anotace a metodické poznámky Tématem prezentace je klasifikace karboxylových kyselin. V úvodu je opakovací slide k názvosloví základních kyselin. V další části jsou uvedeny na příkladech jednotlivé skupiny karboxylových kyselin. Nutné je zdůraznit rozdíl mezi jednosytnou a vícesytnou, nasycenou a nenasycenou, alifatickou a aromatickou kyselinou. Pro další orientaci studentů v organické chemii a biochemii je nutné zmínit charakteristiku vyšších kyselin. Předpokladem zadání cvičení v této prezentaci je předchozí práce žáků s učebnicí. Vzorce kyselin nemusejí být jen strukturní, lze uznat i vzorce racionální. Molekulové vzorce jsou v tomto případě nevhodné. Použité materiály: Honza, J.; Mareček, A.; Chemie pro čtyřletá gymnázia (3.díl). Olomouc: DaTaPrint, 2000;ISBN obrázky jsou dílem autora prezentace Vše je vytvořeno pomocí nástrojů Power Point Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.