Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Předmět Občanská výchova Téma Přírodní bohatství a jeho ochrana Ročník sedmý Autor Lucie Dušková
Přírodní bohatství a jeho ochrana 7. třída
Opakování
Brainstorming Napište na tabuli vše, co patří do přírodního bohatství každého státu. Podtrhněte to, co patří do přírodního bohatství ČR. Jak bychom se měli k přírodnímu bohatství chovat? Jak bychom s ním měli nakládat? Najděte v atlasech ke každému podtrženému bodu alespoň jedno místo s významnějším výskytem.
Zápis Každý stát má své přírodní bohatství, neměl by jím plýtvat, ale šetřit jej a rozumně využívat. Viz práce žáků Vzácné a jedinečné přírodní celky vyžadují naši pozornost a ochranu. Podle stupně ochrany: – Národní park – Šumava, Podyjí, České Švýcarsko, Krkonoše. – Chráněná krajinná oblast – Národní přírodní rezervace – Národní přírodní památka – Přírodní rezervace – Přírodní památka
Práce ve dvojicích Učebnice 7. třídy – Valenta - kapitola Poznej svoji krajinu – práce s mapou a atlasem – Vyhledejte podle mapy názvy CHKO