ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověká Čína 1.A.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověká Indie.
Jižní Asie Přibližná mapa Jižní Asie.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
STAROVĚKÁ INDIE.
Indie.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_179 Názevindie Téma hodinyStáty jižní.
VY _12_INOVACE_D.6.31 STAROVĚKÁ INDIE – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 5. ledna 2013 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Starověká Indie Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o starověké Indii.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověká Indie 6. ročník
6.ročník Starověk.
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
MINOJSKÁ CIVILIZACE ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověká Indie Petr Machala.
6. ročník Pravěk.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Kultura starověké Indie
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Indie Tadž Mahál hinduismus.
usazování hebrejsko – židovských
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
ŘECKÉ DĚJINY ŘECKÉ DĚJINY. Pojem ANTIKA označuje kulturu starověkého ŘECKA a ŘÍMA rok 0 – zlom letopočtu 14. stol. př.n.l.476 n.l. období rozkvětu mykénské.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.
Starověk.
INDIE (Indická republika)
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C55D6_Indie, Čína
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10 Světadíly
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Starověká Indie.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
INDIE.
Indie Uč. str
Transkript prezentace:

ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012 6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012

Indie Přírodní podmínky: Indický poloostrov Himaláje řeky Indus, Ganga, Brahmaputra

Řeky Ganga Indus Brahmaputra

2) Přehled Indie: 3) Městské státy: městské státy (Indus) jednotný stát (Ganga) vpád Hunů 3) Městské státy: asi polovina 3.tisíciletí př.n.l. u Indie vyspělá města Mohendžo - Daro, Harappa

4) Jednotný stát: asi 1500 př.n.l. vpád indickoevropských kmenů zotročili původní obyvatelstvo jádro státu u Gangy nejvýznamnější král Ašóka náboženství buddhismus zánik pod nájezdy Hunů

Městské státy Mohendžaro Harappa

Buddhismus Buddha chodidla Buddhy Kumbum - vševidoucí oči Buddhy mandala

5) Obyvatelstvo se dělilo na kasty (vrstvy) podle velikosti majetku: kněží vojáci svobodní řemeslníci a zemědělci otroci 1. nejvyšší postavení zaujímali kněží, rádci králů 2. z druhé vrstvy náčelníků a bojovníků byli voleni králové 3. svobodní zemědělci, řemeslníci a obchodníci 4. do čtvrté vrstvy patřilo původní porobené obyvatelstvo - bezprávné

6) Řemesla: 7) Zemědělství: hrnčířství, tesařství, kovářství, kovotepectví 7) Zemědělství: pěstovali obilí, proso, rýži, luštěniny, bavlnu, ovoce, zeleninu… chovali dobytek, ochočili i slony

8) Architektura: široké ulice, křižovatky do pravého úhlu vodovody, kanalizace vysoká úroveň Harappa indické stavby

Stavby Indie

9) Vzdělanost: matematika b) astronomie desetinná soustava, číslice (dnešní arabské -1, 10, 14 …) Ludolfovo číslo b) astronomie otáčení Země, zatmění Měsíce c) písmo a literatura postupně znali několik druhů písma (i hláskové) bajky, pověsti, pohádky

Zatmění měsíce

Písmo a literatura sánskrt Rámajána Mahabharata

10) Náboženství: buddhismus: b) hinduismus: zakladatel Buddha (Probuzený) cílem je dosáhnout věčné blaženosti mírumilovnost, laskavost, nestěžovat si, mluvit pravdu b) hinduismus: mnohobožství věří v reinkarnaci

11) Rómové: mají zde původ odstěhovali se do Evropy kočování romská vlajka rozložení Romů migrace Rómů

Kdo nebo co je na obrázku? hinduismus vpád Hunů buddhismus sánskrt stavby Indie Indie

Indie Zápis: Přírodní podmínky: Indický poloostrov Himaláje řeky Indus, Ganga, Brahmaputra 2) Přehled Indie: městské státy (Indus) jednotný stát (Ganga) vpád Hunů 3) Městské státy: asi polovina 3.tisíciletí př.n.l. u Indie vyspělá města Mohendžo - Daro, Harappa 4) Jednotný stát: asi 1500 př.n.l. vpád indickoevropských kmenů zotročili původní obyvatelstvo jádro státu u Gangy nejvýznamnější král Ašóka náboženství buddhismus zánik pod nájezdy Hunů

5) Obyvatelstvo se dělilo na kasty (vrstvy) podle velikosti majetku: kněží vojáci svobodní řemeslníci a zemědělci otroci 6) Řemesla: hrnčířství, tesařství, kovářství, kovotepectví 7) Zemědělství: pěstovali obilí, proso, rýži, luštěniny, bavlnu, ovoce, zeleninu… chovali dobytek, ochočili i slony 9) Vzdělanost: matematika desetinná soustava, číslice (dnešní arabské -1, 10, 14 …) Ludolfovo číslo b) astronomie otáčení Země, zatmění Měsíce c) písmo a literatura postupně znali několik druhů písma (i hláskové) bajky, pověsti, pohádky

10) Náboženství: buddhismus: zakladatel Buddha (Probuzený) cílem je dosáhnout věčné blaženosti mírumilovnost, laskavost, nestěžovat si, mluvit pravdu b) hinduismus: mnohobožství věří v reinkarnaci 11) Rómové: mají zde původ odstěhovali se do Evropy kočování

Které řeky protékají Indií? Kdy vznikly nejstarší městské státy? 12) Opakování: Které řeky protékají Indií? Kdy vznikly nejstarší městské státy? Co víš o Ašókovi? Co to jsou bajky? Jaký je rozdíl mezi buddhismem a hinduismem? Co to jsou arabské číslice? Otázky pro mladé historiky: Vymysli a napiš vlastní bajku.

Odkazy: http://cs.wikipedia.org/wiki/ http://iwai.nic.in/nw2.jpg http://www.buddhismus.cz/ www.agkm.cz/soubory…staroveka_indie.ppt http://www.pixmac.cz/ http://historie-sveta.blogspot.com/2008/04/starovk-indie.html http://www.dejepisvkostce.estranky.cz/clanky/starovek/staroveka-indie.html http://starovek.tym.cz/indie.html http://oko.yin.cz/36/pi-ludolfovo-cislo/