Česká farmaceutická společnost Spolek moravskoslezských farmaceutů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Léčba křečových žil metodou ASVAL
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Piktogramy Připraveno pro: FSV - UK Datum: 4. července 2008 Projekt: 28506/2 Připravili: Jan Vavřík, Naďa Nevěřilová Příloha Grafy.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Pracovněprávní vztahy v organizaci
PROGRAM PRO VÝUKU T ČLÁNKU
TYPOLOGIE PACIENTŮ V LÉKÁRNĚ
Regulační diagram je to základní grafický nástroj statistické regulace procesu, který umožňuje posoudit statistickou zvládnutost procesu statisticky zvládnutý.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Počítání s řemesly II. MALÍŘKA LÉKAŘKA ZDRAVOTNÍ SESTŘIČKA PRODAVAČKA
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
SmartPhone start - Apple iPhone
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Proč je důležité studovat Principy
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
KOMUNIKACE… BRÁNA K VÝZKUMU Identifikace studijních oborů pro zavedení programu WBL Karolina Šolcová Medicomp s.r.o.
Pojmy a interpretace.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Strategie značky a komunikace
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
Přednost početních operací
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
1 Sociální a zdravotní centrum Letiny, s. r. o. Pohled zvenčí.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Transkript prezentace:

Česká farmaceutická společnost Spolek moravskoslezských farmaceutů Důvěra a loajalita pacientů k farmaceutům, jako k pomáhající profesi Česká farmaceutická společnost Spolek moravskoslezských farmaceutů CXXXI. přednáškový večer 11. února 2015

Obsah Farmaceut jako pomáhající profese Důvěra a loajalita pacientů Typologie pacientů podle důvěry ve farmaceuta a komunikace s ním Doporučení a reference ve farmaceutické praxi Rozhodování pacientů podle diagnóz Potenciál farmaceuta při expediční práci v lékárně

1. FARMACEUT JAKO Pomáhající profese Je ta, která poskytuje pomoc jiným lidem a používá specifický nástroj = SEBE Typickým rysem je autentičnost a kongruence (C.Rogers)

CO JE DŮLEŽITÉ U PAMÁHAJÍCI PROFESE? AUTENTICITA nebo autentičnost znamená opravdovost našeho chování. KONGRUENCE – míní se tím schopnost být sám sebou, být přirozený, nevypouštět žádnou „profesionální mlhu“ . Nenasazovat osobní nebo profesionální „masku“ farmaceuta. Znamená to, že prožívám shodu mezi vnitřkem a vnějškem, mezi vnitřním cítěním a prožíváním a vnějšími projevy (stav farmacie, ekonomiky, morální aspekty, důvěra obyvatel v pomáhající profese apod.).

TYPY ČINNOSTÍ U Pomáhající profese 4 typy pomoci 3) potvrzení jako podpora úsilí a schopností stav změnit, ovlivnit (odhodlání) učení ve formě sdělení nových a vhodných forem léčby nebo změny v přístupu péče o pacienta (nemá pacient informace, nezná souvislosti léčby) akceptování (pacient je takový, jaký je), ale nechá si poradit 3) Nelsen, C. Judith. Support: a necessary condition for change. Social Work, September 1980, vol. 25, no 5, p. 388-392

Pilíře profesionality farmaceuta Přijato FIP na 74. světovém kongresu v Bangkoku 10/2014 Odkaz na zdroj: www.fip.org/educationreports

2. důvěrA A LOAJALITA pacientů „Velký sociologický slovník“ (1996) charakterizuje důvěru jako: ,,typ postoje a zároveň mezilidského vztahu, který vyvolává pocit jistoty plynoucí z předsvědčení, že partner komunikace (osoba, instituce) splní určitá očekávání“. Důvěra jako vlastnost jedinců Důvěra jako vlastnost sociálních vztahů Důvěra jako vlastnost systémů

JAK VYTVOŘIT DŮVĚRU U PACIENTŮ? „Musím přemlouvat lidi, aby udělali některé docela nepříjemné věci“. Pomáhající profese buď „otravuje“ nebo „přesvědčuje“ lidi. Ti první nutí lidi dělat to, co chtějí, ti druzí motivují lidi, aby to dělali sami. Pacient je rovnocenný partner, nedávám najevo „informační převahu“. Druhá činnost vyžaduje jiné vlastnosti a dovednosti farmaceuta. Kdo má „informační převahu“ vyvolává pocit – „..paciente, dej si pozor (rychlost léčby, cena, odbornost, KI, LI, DRB)“.

EMPATIE A STUPNĚ NASLOUCHÁNÍ 5. Empatické naslouchání Z POHLEDU TOHO DRUHÉHO 4. Pozorné naslouchání 3. Selektivní naslouchání Z VLASTNÍHO POHLEDU 2. Předstírané naslouchání (povýšené) 1. Ignorování

TEST EMPATIE A NADHLEDU Zdroj: ADAM, D. Psychological Science, 12/2006. Moc a nevidění věcí z perspektivy, str.1068

ZMĚNY PARADIGMAT „Země je placatá“ „Země je kulatá“ „Země je středem sluneční soustavy“ „Středem sluneční soustavy je slunce“ Dědičná královský trůn Ústava USA Pouštění žilou Bakteriologie Člověk jako věc (Řízení lidí a věcí) Celistvý člověk (Řízení věcí, vedení ) Leadership je pozice (Formální autorita) Leadership je volba (Morální autorita) Rychlá řešení (Zvenku dovnitř) Postupné procesy (Zevnitř ven)

3. TYPOLOGIE PACIENTU 100% Důvěra v lékárnu(min – max) 19% REZIGNOVANÝ 23% BEŽNÝ 23% PŘÁTELSKÝ Důvěra v lékárnu(min – max) 17% NERUDA 18% KVERULANT Otevřenost v komunikaci (min – max) 100% Zdroj: http://www.hmccr.cz/node/39

ÚČINNÁ KOMUNIKAČNÍ STRATEGIE Přátelský typ - má zájem komunikovat - dá na doporučení a konzultaci poměr kvalita a cena - nejvíce ocení vstřícnost a rychlost pokud je sleva, věrnostní karta, chce je věková kategorie spíše mladší, SŠ 100% Rezignovaný pacient - vybírá si podle ceny, akce a letáků - uznává autoritu farmaceuta, ale nerozumí mu - chce levnější produkty, nebo i drahé s doporučením nejlépe reaguje na osvědčenou značku spíš nižší cenová hladina a spíše starší pacienti Kverulant - přesně ví, co chce (internet) - nemá rád poučování - neuznává autoritu farmaceuta - jednat s nim rychle, věcně - dobře reaguje na novinky, exkluzivní názvy léků - má rád věrnostní karty, akce a slevy - typově mladší lidé, SŠ a někdy i starší, s nižším příjmem Důvěra v lékárnu (min – max) Mrzutý, nevrlý - většinou navštěvuje jednu lékárnu - vždy se chce ujistit o ceně vždy má negativní připomínky používejte techniky asertivity 0% Otevřenost v komunikaci (min – max) 100%

4. REFERENCE A DOPORUČENÍ LÉKAŘ 1. SOUSEDKA FARMACEUT LÉKÁRNÍK 2. REKLAMA S DOPORUČENÍM 3. MEDIÁLNÍ REKLAMA 4. 5. LIDÉ 6.

„Když kupujete tyto přípravky, do lékárny přicházíte s tím, že:“ 5. Rozhodovací proces: u přípravků na močové cesty „Když kupujete tyto přípravky, do lékárny přicházíte s tím, že:“ Jsem již rozhodnutá pro konkrétní přípravek, ale nechám si poradit od lékárníka Celkový potenciální vliv lékárníka je 59,5%, tedy ve více než v polovině případů 50,0 25,7 Jsem již rozhodnutá – jdu si pro přípravek, který užívám nyní Nevím, co koupím, dám na doporučení lékárníka 9,5 6,8 1,4 Volně prodejné přípravky, N=74 20 40 60 80 100 % z počtu respondentů Jsem již rozhodnutá – jdu si pro přípravek, který jsem viděla v reklamě Jsem již rozhodnutá pro konkrétní přípravek sama, nenechám si poradit od lékárníka Jiná možnost

Rozhodovací proces: u vitamínů pro děti „Když kupujete tyto přípravky, do lékárny přicházíte s tím, že:“ Jsem již rozhodnutý/á – jdu si pro přípravek, který užívají děti nyní Celkový potenciální vliv lékárníka je 45,7%, tedy v méně než v polovině případů 37,2 35,6 Jsem již rozhodnutý/á pro konkrétní přípravek, ale nechám si poradit od lékárníka % z počtu respondentů 10,1 6,4 0,5 20 40 60 80 100 Primární cílová skupina, N=188 Jsem již rozhodnutý/á pro konkrétní přípravek sám/a, nenechám si poradit od lékárníka Nevím, co koupím, dám na doporučení lékárníka Jsem již rozhodnutý/á – jdu si pro přípravek, který jsem viděl/a v reklamě Jiná možnost

„Když kupujete tyto přípravky, do lékárny přicházíte s tím, že:“ Rozhodovací proces: u vitamínů pro dospělé „Když kupujete tyto přípravky, do lékárny přicházíte s tím, že:“ 45,4 Jsem již rozhodnutý/á pro konkrétní přípravek, ale nechám si poradit od lékárníka Celkový potenciální vliv lékárníka je 58,4%, tedy více než v polovině případů 28,7 Jsem již rozhodnutý/á – jdu si pro přípravek, který užívám nyní Jsem již rozhodnutý/á pro konkrétní přípravek sám/a, nenechám si poradit od lékárníka 20 40 60 80 100 % z počtu respondentů N=108 13,0 7,4 5,6 Nevím, co koupím, dám na doporučení lékárníka Jsem již rozhodnutý/á – jdu si pro přípravek, který jsem viděl/a v reklamě

„Když kupujete tyto přípravky, do lékárny přicházíte s tím, že:“ Rozhodovací proces: u volně prodejný chléků na chřipku „Když kupujete tyto přípravky, do lékárny přicházíte s tím, že:“ 35,9 Jsem již rozhodnutý/á pro konkrétní přípravek, ale nechám si poradit od lékárníka Celkový potenciální vliv lékárníka je 58,8%, tedy více než v polovině případů 29,0 Jsem již rozhodnutý/á – jdu si pro přípravek, který používám nyní 22,9 20 40 60 80 100 % z počtu respondentů 6,9 4,6 0,8 N=131 Nevím, co koupím, dám na doporučení lékárníka Jsem již rozhodnutý/á pro konkrétní přípravek sám/a, nenechám si poradit od lékárníka Jsem již rozhodnutý/á – jdu si pro přípravek, který jsem viděl/a v reklamě Jiná možnost

„Jak jste byl/a spokojen/a s profesionalitou/odborností pracovníka, který Vás obsluhoval?“ Hodnotící škála 1 – 6 1 – velmi spokojen/a 6 – zcela nespokojena N = 1,32

„Jak jste byl/a spokojen/a s nabídnutými přípravky, radou, vyřešením Vašeho požadavku?“ Hodnotící škála 1 – 6 1 – velmi spokojen/a 6 – zcela nespokojena N = 1,54

„S čím jste nebyl/a spokojena, co se týče nabídnutých přípravků, radou nebo vyřešením Vašeho požadavku?”

„Doporučil/a byste návštěvu této lékárny svým kamarádům, známým?“ LOAJALITA PACIENTŮ „Doporučil/a byste návštěvu této lékárny svým kamarádům, známým?“ Hodnotící škála 0 – 10, 0 – určitě nedoporučil/a, 10 – rozhodně doporučil/a Proč hodnotíte známkou 9-10 (PŘÍZNIVCI) Celkem N=927 Příjemný / milý / ochotný / odborný personál 29,9 Lékárna je blízko 12,3 Ceny některých přípravků jsou nižší, lékárna je levnější 9,3 Široký sortiment zboží 8,6 Poskytují výhody, pokud mám klientskou kartičku 6,9 Rychlá obsluha, nečekám zde 6,8 Jsem s touto lékárnou spokojen/a 5,9 Příjemné prostředí, hezká lékárna 3,8 Neplatí se zde poplatek za recept 2,9

„Doporučil/a byste návštěvu této lékárny svým kamarádům, známým?“ LOAJALITA PACIENTŮ „Doporučil/a byste návštěvu této lékárny svým kamarádům, známým?“ Hodnotící škála 0 – 10, 0 – určitě nedoporučil/a, 10 – rozhodně doporučil/a Proč hodnotíte známkou 7-8 (PASIVNÍ) Celkem N=140 Příjemný / milý / ochotný / odborný personál 18,6 Lékárna je blízko 15,7 Ceny některých přípravků jsou nižší, lékárna je levnější 7,9 Proč hodnotíte známkou 0-6 (KRITICI) Celkem N=57 Nemají požadovaný přípravek 15,8 Je mi jedno, kterou lékárnu navštívím / kde léky vyzvednu 12,3 Ceny některých přípravků jsou vysoké, lékárna je drahá 10,5

JAKÁ JE ALTENRATIVA?

JAKÁ JE ALTENRATIVA?

NEBO TAK?

DĚKUJI ZA POZORNOST facebook.com/PsychologieProPraxi www.psychologiepropraxi.cz info@psychologiepropraxi.cz + 420 602 744 677