1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Název vzdělávacího materiálu
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Vyjádření vlastnictví, popsat předmět, určit barvu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit.
Rychle hádej - co je to? A B CD EFGH IJKL MNO P Q R S T UV W X.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Lidská kostra Základní škola praktická a základní škola speciální
MS OFFICE - WORD ŠABLONY Ing. Petr Hanáček
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Základní škola praktická a základní škola speciální
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Trendy v ICT Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec Anotace ICT 2 _ 1/59 Prezentace seznamuje žáka s principy zdravého bydlení a vlivem.
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Rodina
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Procentový počet Prezentace_12
FUNKCE RODINY Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Kalkulace zboží Prezentace_16 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Kalkulace zboží
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Funkce rodiny Číslo DUM: VY_52_INOVACE_66_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova Tematická oblast:
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
Vzájemná poloha dvou kružnic
Rozdělovací počet Prezentace_14
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY pLánovÁnÍ rodičovství 17
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Aritmetický průměr Prezentace_18
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Rodina.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
AnotacePrezentace, která se zabývá rozšiřováním zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují zlomky. Speciální vzdělávací.
Škola.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Anotace: Žák si osvojí pojmy bydliště a rodiště. Každý z žáků představí místo svého bydliště (nakreslí a zakroužkuje, jaké instituce se v místě nachází).
Výchova k občanství RODINA
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
Anotace Finanční gramotnost –Kvíz Hospodaření s penězi na svačinu AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Hospodaření s kapesným na svačinu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
AnotaceHospodaření domácnosti - Kvíz AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Procvičení praktické schopnosti hospodaření domácnosti Speciální.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_43_Člověk a společnost.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení se s bezhotovostním platebním stykem AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_01 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluZdraví a jeho podmínky Anotace Žák.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Transkript prezentace:

1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny AutorMgr. Hana Dubcová JazykČeština Očekávaný výstup Seznámení s pojmy, aplikace dat Speciální vzdělávací potřeby Materiál určen pro žáky 8. roč. základní školy praktické Klíčová slova Rodina, reprodukční, ekonomická funkce rodiny, psychické a citové potřeby, rodokmen Druh učebního materiáluPrezentace, pracovní list Druh aktivityAktivita Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláníZákladní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina13 – 15 let/8. ročník Celková velikost 811 kB Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec

RODINA MOJE 2

MOJE RODINA  je místem, kde mám svůj domov  k rodině se vždycky rád(a) vracím, protože doma je nám dobře  v rodině se cítím v bezpečí  rodina, to jsou moji rodiče, sourozenci a ostatní příbuzní  s rodinou doma vždy najdu základní životní potřeby = teplo, jídlo, oblečení  RODINA = společenství lidí, kteří spolu žijí na základě rodové příbuznosti  užší rodinu tvoří rodiče a děti  mezi členy rodiny vzniká silná citová vazba  děti jsou závislé na péči a pomoci rodičů  pro rodiče jsou děti náplní a smyslem života 3

FUNKCE RODINY 1. reprodukční = k udržení lidstva  Usnadňuje rodičům péči o děti a jejich výchovu  Muž a žena se svobodně rozhodnou, kolik dětí chtějí mít, a v kterém období  Dítě by se mělo narodit jako chtěné  Rodiče by měli zajistit podmínky pro jeho tělesný a duševní vývoj 2. ekonomická Cílem rodiny je zajistit členům rodiny základní podmínky = strava, bydlení, oblečení,… Pro hospodaření rodiny jsou rozhodující finanční prostředky a spotřeba rodiny Hospodaření rodiny závisí na rodinných tradicích a zvyklostech při provozu domácnosti 4

FUNKCE RODINY 3. zajištění psychických a citových potřeb členů rodiny Dítě ke svému vývoji potřebuje stálé, vřelé, citově příznivě naladěné prostředí Rodiče svým vlivem určují životní dráhu svých dětí = mají představu o pracovním uplatnění, o manželství a rodině, o životních hodnotách Citová opora a jistota, pocit sounáležitosti umožňuje rodičům i dětem překonávat překážky a konflikty v životě 5

JÁ Které osoby jsou v současnosti pro tebe nejdůležitější? Do bublinek umísti jednotlivé členy tvé rodiny. 6

RODOKMEN NAŠÍ RODINY DĚTI RODIČE PRARODIČE 7

RODOKMEN MOJÍ RODINY S pomocí rodičů si zjisti údaje o vašich blízkých příbuzných a znázorni rodokmen vaší rodiny. DĚTI RODIČE PRARODIČE 8

Použité zdroje: kliparty 9