Biologie 1.E 16. 10.2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ – PROKARYOTA Biologie 1.ZA,SC,OS Mgr. Petra Siřínková
Advertisements

BAKTERIE. CO JE TO TA BAKTERIE? Prokaryotní organismus Samostatná funkční biologická jednotka, nejjednodušší buňka schopná samostatné existence Zlý patogen,
1.E Biologie.
Přírodopis – 6. třída  Nejstarší organismy na Zemi  Jednobuněčné, viditelné pouze mikroskopem  Tvar buněk bakterií: › Kulovitý = koky › Tyčinkovitý.
Bakteriologie Určování bakterií.
Bakterie 1 VY_32_INOVACE_A1-01 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
Systém organismů.
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
říše: Živočichové podříše: Prvoci
BAKTERIE Jsou to jednobuněčné organismy (tělo je tvořeno jednou buňkou), jsou všudypřítomní: vyskytují se na poušti, ve vzduchu, v moři, za polárním.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA BAKTERIE
Prokaryota.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Jednobuněčné prokaryotní organismy
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
Buňka.
Jednobuněčné organismy s nepravým jádrem
Rostliny.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
Jednobuněčné organismy 1
Biologie 1.E
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Srovnání prokaryotických a eukaryotických buněk
Registrační číslo projektu:
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Bakteriální nemoci člověka
Bakterie.
BAKTERIE.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
LES ŘASY.
  Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_583.
BAKTERIE.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Stavba Význam v přírodě a pro člověka
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Živočichové rybníka a jeho okolí
ŽÍJÍ MEZI NÁMI BAKTERIE
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_P6-001 Předmět PŘÍRODOPIS.
Prokaryotní organismy Bakterie III. Grampozitivní bakterie grampozitivní buněčná stěna celkem 13 skupin obvykle chemoheterotrofní aerobní, anaerobní,
MIKROBIOLOGIE Virologie Bakteriologie Bakteriologie Parazitologi e Parazitologi eMykologie.
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Prokaryotní organismy charakteristika,
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_02.
VY_32_INOVACE_28_Prvoci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Bakterie Přírodopis 6. třída.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Bakterie.
Bakterie Nikola Klaclová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Gabriela Černohorská 3.A
BAKTERIE.
Prokaryotická buňka.
Základní škola, Hradec Králové
BAKTERIE Jednobuněčné organismy
Transkript prezentace:

Biologie 1.E 16. 10.2008

Doména: Eubakterie oddělení: BAKTERIE Heterotrofní i autotrofní prokaryotní organismy Kosmopolitní org. Věda studující bakterie: bakteorologie Průkopníci bakteorologie: R. Koch L. Pasteur Význam: - symbióza s jinými organismy - půda – výživa - patogenní org. – nemoci - hospodářské využití

Dělení bakterií Podle stavby a barvitelnosti buněčné stěny G+ ( grampozitivní) - b.s. tvořena peptidoglykanem - barví se do modrofialova G- ( gramnegativní) - b.s. je tenká, nad vrstvou peptidogylkanu → ochranný obal - barví se do růžova – červena - zástupci patogen. bakterií

G- bakterie způsobující mor

G+ bakterie způsobující anginu

Podle tvaru Tyčinky (= bacily) Kulovitý tvar (=koky) Zakřivený (nevytváří kolonie) Bičíkatý tvar

Rozmnožování bakterií Nepohlavně – příčným dělením - buňka se rozdělí na dvě dceřinné b. - každá dceřinná b. má totožnou GI s buňkou mateřskou

Pomocí spor - tvorba spor – sporulace - přežití v nepříznivých podmínkách

Množení v laboratoři „kultivace“

BAKTERIE ŽIJÍCÍ V PŮDĚ Saprofytické bakterie – rozklad odumřelých těl org. (reducenti) - ovlivňují úrodnost půdy r. Clostridium Nitrifikační b. rozklad bílkovin → uvolňování amoniaku → oxidace na dusičnany a dusitany → zdroj dusíkaté výživy r. Nitrobacter

Hlízkové bakterie - symbióza s bobovitými rostlinami - fixují a přeměňují dusík → dusičnany r. Rhizobacter

BAKTERIE ŽIJÍCÍ VE VZDUCHU A VE VODĚ Voda: moře, špinavé vody Vzduch: syprofytické i patogenní (kapénky slin, hlenu)

Uveďte hlavní rozdíly ve stavbě prokar. a eukar. buňky. Charakterizujte autotrofní a heterotrogní způsob výživy. Které hlavní fce plní v buňce GA a ER? Ve kterých strukturách b. dochází k: uvolňování E, uchovávání GI, syntéze bílkovin. Charakterizujte jednotlivé typy plastidů. Vysvětlete příčinu podzimního zbarvení listů.