33.1 Zaokrouhlování trojciferných čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
52.1 Písemné sčítání v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
6.1 Hmotnostní a objemový zlomek
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Elektronická učebnice - I
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
Elektronická učebnice - I
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
5.1 Numerace do 20 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): leden 2013 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
Zaokrouhlování desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

33.1 Zaokrouhlování trojciferných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 33.1 Zaokrouhlování trojciferných čísel Do mateřské školy nakoupili hračky. Stavebnice za 230 Kč, panenky za 170 Kč a plyšové hračky za 390 Kč. Stačilo jim na nákup 1000 Kč? Počítejte přibližně: Přesný výpočet: stavebnice 200 Kč 230 Kč panenky 200 Kč 170 Kč plyšové hračky 400 Kč 390Kč celkem ______ ______ Paní učitelka odhadla nákup tak, že ceny zaokrouhlila na stokoruny. Tisíc korun jí na nákup stačilo. Autor: Mgr. Dana Krenková

33.2 Co už umíme? Jak zaokrouhlujeme dvojciferná čísla na desítky? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 33.2 Co už umíme? Jak zaokrouhlujeme dvojciferná čísla na desítky? Jestliže je na místě jednotek některé z čísel 0, 1, 2, 3, 4, pak desítky ponecháme a na místo jednotek napíšeme nulu. (Zaokrouhlování dolů.) Pozoruj na číselné ose nebo na pravítku. Příklad: 12 10 34 30 63 60 Symbol čteme „ rovná se po zaokrouhlení“. b) Jestliže je na místě jednotek některé z čísel 5, 6, 7, 8, 9, pak počet desítek zvětšíme o jednu a na místo jednotek napíšeme nulu. (Zaokrouhlování nahoru.) Pozoruj na číselné ose nebo na pravítku. Příklad: 17 20 48 50 96 100

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 33.3 Co si řekneme nového Jak zaokrouhlujeme trojciferné číslo na stovky? Zaokrouhlujeme-li číslo na stovky, je rozhodující číslice na místě desítek. příklad: 230 200 234 200 239 200 250 300 251 300 258 300 270 300 272 300 279 300 Symbol čteme „ rovná se po zaokrouhlení“.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 33.4 Co si řekneme nového? Jak zaokrouhlujeme trojciferné číslo na desítky? Zaokrouhlujeme-li číslo na desítky, je rozhodující číslice na místě jednotek. příklad: 273 270 275 280 278 280 Symbol čteme „ rovná se po zaokrouhlení“.

33.5 Procvičení Zaokrouhli na stovky čísla. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 33.5 Procvičení Zaokrouhli na stovky čísla. 900 128 ___ 158 ___ 450 ___ ___ 674 ___ 627 ___ 870 ___ ___ 549 ___ 350 ___ 752 ___ 580 ___ 361 ___ 347 ___ 150 ___ Součty zaokrouhli na stovky. 400 + 60 + 6 = ___ 7 + 40 + 500 = ___ 600 + 5 + 30 = ___ 300 + 20 + 7 = ___ 8 + 10 + 200 = ___ 200 + 0 + 50 = ___ 600 + 40 + 2 = ___ 4 + 10 + 100 = ___ 900 + 3 + 40 = ___ Vzor: 400 + 60 + 6 = 466 500

33.6 Procvičení Zaokrouhli na desítky čísla. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 33.6 Procvičení Zaokrouhli na desítky čísla. 562 560 186 ___ 158 ___ 495 ___ 471 ___ 648 ___ 623 ___ 835 ___ 783 ___ 575 ___ 350 ___ 726 ___ 549 ___ 367 ___ 547 ___ 151 ___ Zaokrouhli na desítky. čísla 742 165 341 816 994 245 zaokrouhleno: ___ ___ ___ ___ ___ ___

33.7 CLIL dolls 180 stuffed animals 396 games 262 games 262 crowns 300 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 33.7 CLIL dolls 180 stuffed animals 396 games 262 games 262 crowns 300 dolls ___ crowns ______ animals ___ crowns ______ ___ crowns ______ Is 1000 crowns O.K.? Yes No

33.8 Test znalostí Co je správně zaokrouhleno na stovky? 139 200 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 33.8 Test znalostí Co je správně zaokrouhleno na stovky? 139 200 152 200 267 200 282 200 Na vesnici žije 800 obyvatel (zaokrouhleno na stovky). Kolik obyvatel může být skutečně v této vesnici? 790 b) 720 c) 850 d) 860 Co není správně zaokrouhleno na desítky? 762 760 873 870 654 650 435 430 Součet čísel 400, 80 a 5 zaokrouhli na desítky. Bude to? 480 485 490 400 Správné odpovědi: b d a c Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 33.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 2. díl. Praha: Alter, 2004. Obrázky z databáze klipart.

33.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 33.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 01 – 06/2013 Ročník 3. ročník Klíčová slova Zaokrouhlování trojciferných čísel na desítky, stovky, obor čísel 1 - 1000 Anotace Prezentace popisující zaokrouhlování trojciferných čísel na desítky a stovky v oboru 1 - 1000.