Matematika a její aplikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její aplikace
Advertisements

Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Vyjmenovaná slova po S VY_32_INOVACE_11 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Hraní s písmeny a se slovy VY_32_INOVACE_03 Sada 3 Základní.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s kocourkem VY_42_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Prevence úrazu ve škole VY_32_INOVACE_17 Sada 8
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova
Člověk a příroda Zeměpis Česká republika Hádanky z ochrany přírody VI VY_32_INOVACE_18 Sada 6 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Hlavní města Afriky VY_32_INOVACE_15 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Sčítání do VY_32_INOVACE_15 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Člověk a jeho svět Evropa a svět Evropa a svět XVII VY_32_INOVACE_17 Sada 14 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a kreslením VY_42_INOVACE_27 Sada 2 Základní.
Matematika a její aplikace
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná délka VY_32_INOVACE_19 Sada 4
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 VY_42_INOVACE_34 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Slovní úloha s letopočty VY_32_INOVACE_17 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Geometrie na 1. stupni ZŠ Poznáváme přímku VY_42_INOVACE_34 Sada 5 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Matematika a její aplikace Krácení zlomků VY_42_INOVACE_13 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Odhad výsledků VY_32_INOVACE_16 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Matematika a její aplikace
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Rychlá rozcvička na sčítání pod sebou VY_42_INOVACE_26 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 2 VY_42_INOVACE_16 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Odčítání desetinných čísel VY_42_INOVACE_05 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Transkript prezentace:

Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Zaokrouhlování desetinných čísel VY_42_INOVACE_03 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, 08 - 2012 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Využití materiálu: opakování učiva 6. ročníku Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: opakování učiva 6. ročníku Forma výuky: frontální nebo samostatná práce žáků Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: desetinná čísla Metodický postup: 3. Snímek - – připomenutí principu porovnávání desetinných čísel 4. Snímek – připomenutí principu porovnávání desetinných čísel, jednotlivé kroky na klikání myší 5. Snímek – samostatná práce žáků do sešitu, popř. do pracovních listů Kontrola, spočítání správných řešení, na kliknutí myší 6. Snímek – vyhodnocení, společné shrnutí Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Zaokrouhleno na setiny neboli na dvě desetinná místa. V některých příkladech počítání s desetinnými čísly vyjdou výsledky s „dlouhým “ desetinným rozvojem. Musíme se tedy naučit zaokrouhlit na daný počet desetinných míst nebo řády čísel. 125,35687 = 125,36000 S komentářem učitele, jednotlivé kroky na klikání myši. Žáci píší do sešitů. Zaokrouhleno na setiny neboli na dvě desetinná místa. Jak na to? Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

= 5,36 = 8,47 Zaokrouhli na dvě desetinná místa (na setiny): 5, 3 6 2 5, 3 6 2 8, 4 6 8 = 5,36 2 <𝟓 →𝒛𝒂𝒐𝒌𝒓𝒐𝒖𝒉𝒍𝒖𝒋𝒆𝒎𝒆 𝒅𝒐𝒍u = 8,47 S komentářem učitele, jednotlivé kroky na klikání myši. 8 > 5 →𝒛𝒂𝒐𝒌𝒓𝒐𝒖𝒉𝒍𝒖𝒋𝒆𝒎𝒆 𝒏𝒂𝒉𝒐𝒓𝒖 Pravidla pro zaokrouhlování: Číslo menší než 5 zaokrouhlujeme dolu, tedy na místě předchozího řádu číslici neměníme Číslo větší než 5 zaokrouhlujeme nahoru, tedy na místě předchozího řádu přičteme 1. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Zaokrouhli na desetiny: 0,36 = _______ 5,37 = _______ 14,98 = _______ 0,36 = _______ 5,37 = _______ 14,98 = _______ b) 0,08 = _______ 0,085 = _______ 45,64 = _______ c) 0,028 = _______ 7,2015 = _______ 478,95 = _______ d) 2,762 = _______ 147,239 = _______ 89,057 = _______ 0,4 5,4 15,0 0,1 0,1 45,6 0,0 7,2 479 2,8 147,2 89,1 Žáci si příklady opíší do sešitu nebo je mají vytištěné jako pracovní listy. Samostatná práce. 2. Zaokrouhli na tisíciny: 0,0035 = _______ 57,6508 = _______ 8,60037 = _______ b) 782,00084 = _______ 0,06094 = _______ 3,33333 = _______ c) 8,3257 = _______ 6,05063 = _______ 453,88882 = _______ d) 43,00027 = _______ 72,9056 = _______ 0,040809 = _______ 0,004 57,651 8,600 782,001 0,061 3,333 8,326 6,051 453,889 43 72,906 0,041 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

A nyní si nezapomeň spočítat správná řešení. Počet bodů Hodnocení 24 – 22 Výborně 21 – 18 Velmi dobře 17 - 11 Dobře 10 - 6 Dostatečně 5 - 0 Je třeba se učit! Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Citace: http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692