Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy financí hodina.
Advertisements

Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti
1. cvičení úrokování.
Složené úrokování.
Finanční matematika.
2. cvičení úrokování. spoření.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_14_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Kupovat na splátky, nebo na úvěr ? Pokud si chceme pořídit nějakou věc nebo službu a nemáme na ni dostatek hotovosti, můžeme ji koupit na splátky nebo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
MS EXCEL Funkce PLATBA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
UMOŘOVÁNÍ DLUHU Užití GP v praxi 1.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základy financí 6. hodina
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_01 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
SLOŽENÉ ÚROKOVÁNÍ Na konci úrokovacího období se připíše úrok za uplynulé období a v příštím úrokovacím období se počítá úrok nejen z původní jistiny,
Základy financí 8. hodina.
Opakování finanční matematiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Pojistné systémy 7. cvičení. Opakování Urči JNP, které musí zaplatit 45letý klient, chce-li si zajistit roční důchod Kč vyplácený na konci roku,
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_02_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_03_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Spoření a pravidelné investice
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_09 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Úrokovací období.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
 Pokles hodnoty peněz  Koho inflace postihuje  Znehodnocení vkladů a úvěrů  Zdroj: Český statistický úřad:
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
1. cvičení úrokování.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Nominální a reálná úroková sazba
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční matematika 2. část
Finanční matematika Matematika – 9. ročník
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Úroky - samostatná práce
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Transkript prezentace:

Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude úroková míra pololetní? Kolik musím dát dnes do banky peněz, abych tam měla za 3 roky 1 mil. Kč při čtvrtletní úrokové míře 2%? Jestliže spoříte každý měsíc 500 Kč a ukládáte je do banky s 0,5% měsíční úrokovou mírou, budete si moci za tři roky pořídit počítač za 25 000 Kč? Kolik byste museli spořit, abyste si jej pořídili?

Příklady (část 2.) Chcete si dnes pořídit televizor v ceně 30 000 Kč na splátky. Akontace je 10 % a prodejna po vás požaduje 3 % čtvrtletní úrokovou míru. Kolik budete čtvrtletně splácet, máte-li splatit televizor do jednoho roku? Sestavte amortizační schéma. Pokud by vaši rodiče chtěli, abyste po dobu studia (standardně tedy 5 let) pobírali měsíčně částku 3.000 Kč při měsíční úrokové míře 0,25 %, kolik by museli dnes vložit do banky?

Příklady (část 3.) Která z nabízených úrokových měr je pro vás výhodnější? a) měsíční úroková míra 1 % b) čtvrtletní úroková míra 3 % c) pololetní úroková míra 6 % Máte dům, jehož hodnota je dnes 1 mil. Kč. Zájemce o jeho koupi Vám nabízí 7 ročních splátek na konci roku ve výši 200 000 Kč. Roční úroková míra je 12%. Prodáte mu dům? Při jaké úrokové míře je lepší mít dnes 10 000 Kč než za dva roky 20 000 Kč?

Příklady (část 4.) Pan Pracháč si 1.1.1995 uložil 20 000 Kč při úrokové míře 10 %. Počátkem roku 1999 se rozhodl, že peníze převede do peněžního ústavu s úrokovou sazbou 15 % a zároveň bude s toutéž sazbou ukládat pravidelně vždy na konci roku stejně vysokou částku tak, aby na konci roku 2005 měl 200 000 Kč. Kolik musí ukládat? Pan Prachatý půjčil 10 000 Kč paní Chytré, která by ráda částku vracela tak aby to pro ni bylo výhodné. Nakonec se dohodli, že první rok vrátí 8 000 Kč a druhý rok 4 000 Kč při roční úrokové sazbě 10 %. a) je to pro paní Chytrou výhodné? b) při jaké úrokové míře to bude výhodné? c) jaká by musela být druhá splátka, aby to bylo výhodné?

Příklady (část 5.) Paní Spořivá by si ráda koupila za tři roky byt za 1 mil. Kč. Má v současnosti pouze 500 tis. Kč a ví, že je schopna na konci každého měsíce ukládat 5 000 Kč (roční úroková míra je 5 %). a) Bude mít za tři roky dostatek peněz? b) V případě, že ne – jak velikou částku si bude muset vypůjčit? c) Získá-li potřebnou částku u peněžního ústavu s úrokovou mírou 15 % a dobou splatnosti 15 let, jak veliké budou pravidelné splátky na konci roku?

Příklady (část 6.) Výše úvěru je 300 tis. Kč, úroková míra je 10 % a doba splatnosti 3 roky. Znázorněte průběh umořování pomocí složitého úrokování při jednorázové splátce celého dluhu i úroků po 3 letech. Srovnejte dvě možnosti získání 25 tis. Kč po pěti letech: a)jednorázovým uložením 15 tis. Kč na začátku pětiletého období, b)pravidelným ukládáním 4 tis. Kč na konci každého roku.

Příklady (část 7.) Výše úvěru je 300 tis. Kč, úroková míra je 10 % a doba splatnosti úvěru je 3 roky. Znázorněte průběh umořování při složitém úrokování pomocí anuit (anuita zahrnuje 10% úrok ze zůstatku dluhu a úmor). Jestliže dnes uložíte v bance 10 tis. Kč při roční nominální úrokové sazbě 8 %, jaký obnos si budete moci vyzvednout po šesti letech a pěti měsících, za předpokladu měsíčního skládání úroků, 15% sazbě daně z úroků a využití českého standardu.

Příklady (část 8.) Jestliže dnes uložíte v bance 15 tis. Kč při roční nominální úrokové sazbě 12 %, jaký obnos si budete moci vyzvednout po šesti letech a pěti měsících, za předpokladu čtvrtletního skládání úroků, 10% sazbě daně z úroků a využití českého standardu. Jak velkou částku budete mít po deseti letech na svém účtu spojeném s 6% roční nominální úrokovou mírou a S ročním skládáním úroků, jestliže na začátku každého měsíce uložíme na tento účet 1300 Kč S čtvrtletním skládáním úroků, jestliže na konci každého měsíce uložíme na tento účet 600 Kč Sazba daně z úroků ve výši 15 %.