DESETINNÁ ČÍSLA Porovnávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Násobení a dělení desetinného čísla deseti, stem, tisícem, …
70.1 Porovnávání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Desetinná čísla 2.část.
Zábavná matematika.
zpracovaný v rámci projektu
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.
Únorové počítání.
DESETINNÁ ČÍSLA.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY ČÍSLA S DESETINNOU ČÁRKOU
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
Dělení desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Desetinná čísla Sčítání, odčítání.
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
DESETINNÁ ČÍSLA Zaokrouhlování.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Souhrnné opakování desetinná čísla
ICT M 5.R. Desetinná čísla
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Přednost početních operací
Predikce chemických posunů
Za předpokladu použití psacích potřeb
2,152 0,9 987, Desetinná čísla 3,14 0,98 1,11 1, ,45 Helena Půlkrábková.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnávání desetinných čísel
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Zaokrouhlování desetinných čísel
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Odčítání desetinných čísel
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Výukový materiál pro 6.ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_506_PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ Téma: PROCVIČOVÁNÍ PÍSEMNÉHO.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
Jméno autora výukového materiálu
zpracovaný v rámci projektu
DESETINNÁ ČÍSLA.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Matematika 2 Porovnávání čísel do 100.
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Transkript prezentace:

DESETINNÁ ČÍSLA Porovnávání

Motivace 0,4 0,28 Porovnejte dvojice čísel: a) 0,97 0,79 b) 1,5 1,3 Tato čísla mají stejný počet desetinných míst. Naučíme se porovnat také např. 0,4 0,28

1. způsob („doplnění nulami“) Čísla doplníme zprava za desetinnou čárkou nulami tak, aby měla obě čísla stejný počet desetinných míst. Př. 7,5 7,43 7,50 7,43

2. způsob („stejné řády“) Postupně zleva porovnáváme stejné řády: desetiny s desetinami, setiny se setinami, … , tak dlouho, dokud nenarazíme na rozdílná čísla. Př. 7,5 7,43 7 = 7; 5  4  7,5  7,43

Důležité upozornění: Pozor na řády před desetinnou čárkou! sestupně = od největšího vzestupně = od nejmenšího

Procvičování Porovnejte dvojice čísel: a) 0,6 0,06 b) 2,7 2,70 c) 7,05 7,50 d) 8,85 8,852 e) 1,805 1,85 f) 5,673 5,6073 2. Seřaďte: a) vzestupně: 11,5; 11,05; 11,50; 10,95; 11,505 b) sestupně: 0,6; 0,58; 0,64; 0,606; 0,06; 0,60