Přirozená čísla Opakování 5.ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření úhlů Stupňová míra (devadesátinná, nonagesimální) je zavedena tak, že pravý úhel je rozdělen na 90 dílů, které se nazývají (úhlové) stupně, značí.
Advertisements

DESETINNÁ ČÍSLA.
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
VARIACE Mgr. Hana Križanová
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Autor výukového materiálu: Mgr. Pavel Vaško Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:17. června 2012 Číslo.
Kolik to stojí?.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Druhá mocnina a odmocnina
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Dělitelnost přirozených čísel
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
„EU peníze středním školám“
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
zpracovaný v rámci projektu
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Únorové počítání.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Matematika a její aplikace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Lineární rovnice – 1. část
Znalostio zlomcích.
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zaokrouhlování 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Souhrnné opakování desetinná čísla
Matematika – 8.ročník Mocnina se základem 10
ICT M Opakování 4.ročník
Porovnávání čísel Kč Kč >
7..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
2..
Procvičování učiva 5. roč. – 2. pololetí I.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Zaokrouhlování desetinných čísel
1..
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Úvod. Porovnávání celých čísel.
VY_32_INOVACE_12_ Zaokrouhlování čísel do
Zaokrouhlování desetinných čísel
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
zpracovaný v rámci projektu
DESETINNÁ ČÍSLA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_11_ Zaokrouhlování čísel do 1000
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Procvičování matematických řádu Více informací na webu: emagister.proweb.cz
Transkript prezentace:

Přirozená čísla Opakování 5.ročník

Znázornění přirozených čísel 82 Znázornění přirozených čísel 1 140 15 Co jsou přirozená čísla? 127 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 Řadíme nulu mezi přirozená čísla? NULA NEPATŘÍ MEZI PŘIROZENÁ ČÍSLA

Odpověz na otázky. Mezi níže seřazenými přirozenými čísly jsou tři vynechány, která to jsou? 208, , 210, 211, 212, , 214, ,216 ? ? ? 209 213 215 Zakresli na číselnou osu chybějící přirozená čísla, která jsou označena barevnými tečkami. 63 65 67 68 72

Rychle odpovídej. Které přirozené číslo následuje hned za číslem 169? Které přirozené číslo je hned před číslem 158? Které přirozené číslo je mezi čísly 167 a 169? Vyjmenuj všechna přirozená čísla, která jsou mezi čísly 160 a 166?

Zakresli číselnou osu, vyznač a napiš. Narýsuj číst číselné osy s obrazy čísel 22, 23, …. až 33, jednotku zvol 1cm. Vyznač obrazy čísel 23, 27 a 30. Zapiš přirozené číslo které následuje hned za číslem 30 _____ které, je hned před číslem 23 ______ Všechna přirozená čísla mezi čísly 23 a 27 __________________

Příklady na procvičení měřítka číselné osy Pracovní sešit str. 5 / A-13 Pracovní sešit str. 7 / B-21 Pracovní sešit str. 9 / C-30

Zápis přirozených čísel

Zápis přirozených čísel – příklady 1 Poloměr Země je asi šest miliónů tři sta sedmdesát tisíc dvě stě dvacet pět metrů. Zapiš tuto délku pomocí číslic pomocí zkráceného i rozvinutého zápisu. ________________________________________ Víš, jak se nazývá tisíc miliónů? Napiš zkrácený zápis těchto čísel 7 . 100 + 3 . 10 + 6 . 1 = _____________ 9 . 1 000 + 0 . 100 + 4 . 10 + 5 . 1 = _________ 3 . 10 000 + 2 . 100 + 8 . 1 = ______________

Zápis přirozených čísel – příklady 2 Zapisuj přirozená čísla: a) největší nejmenší Jednociferné číslo b) Dvojciferné číslo c) Trojciferné číslo d) Čtyřciferné číslo e) Pěticiferné číslo a) b) c) d) e) a) 9 1 b) 10 99 c) 100 999 d) 1 000 9 999 e) 99 999 10 000

Zápis přirozených čísel – příklady 3 Práce ve skupinách, hledání správných přirozených čísel - Vyhrává skupina, která první najde a správně přiřadí přirozené číslo ke svému zápisu v desítkové soustavě. Slovní úloha, nalep do sešitu a vyřeš.

Porovnávání přirozených čísel Menší, větší, menší nebo rovno, …. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 X < 5 1, 2, 3, 4 X 5 1, 2, 3, 4, 5 X 5 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, …… X > 5 6, 7, 8, 9, 10, 11, …… < = > =

Porovnávání přirozených čísel Podle velikosti (o stejném počtu číslic) 1 5 2 1 4 3 1 5 2 1 4 3 1 5 2 1 4 3 Počet stovek: STEJNÝ Počet desítek: 5 > 4 Proto 152 > 143

Porovnávání přirozených čísel – příklady 1 Anička dostala za úkol vypsat všechna přirozená čísla, pro která platí: x > 24 a zároveň x 29, čili 24 < x 29 < < = = Košíková je hra „dlouhánek“, Vlasta hraje za oddíl šestých tříd, ve kterém nejmenší hráčka měří 160 cm a největší 172 cm. Může být v tomto oddíle hráčka, která měří 169 cm? Jitka měří 153 cm. Hraje ve stejném oddílu košíkové jako Vlasta? Co můžeš říci o výšce Vlasty

Porovnávání přirozených čísel – příklady 2 Rozdělte se do skupin. Každý ve skupině dostane číslo. Úkolem je seřazení členů skupiny vzestupně dle rozdělených čísel. Vítězí rychlejší skupina, která se postaví ve správném pořadí. Pepa kupuje provaz. Na jednom klubku provazu je napsána délka 3m, na druhém 200 cm. „potřebuji ten provaz co nejdelší“, povídá Pepa, „vezmu si 200 cm. Přece 200 je víc než 3.“ Souhlasíš s Pepou? Je to správně?

Zaokrouhlování

Zaokrouhlování přirozených čísel Jak zaokrouhlíte číslo 314 900? Na tisíce: 3 1 4 9 0 0 = 315 000 Na desetitisíce: 3 1 4 9 0 0 = 310 000 Na statisíce: 3 1 4 9 0 0 = 300 000 . . . Zaokrouhli: na desítky 326 = ______ 532 = _____ na stovky 7 284 = ______ 2 178 = ______ na tisíce 23 555 = ______ 71 469 = ______ na desítky 999 = ______ 297 = ______ na stovky 5 975 = ______ 3 968 = _______ . . . . . . . . . .