jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

Excel Opakování 2 Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Stát Občanská výchova.
Současné státy Občanská výchova.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Hygiena práce s osobním počítačem
Internetová úschovna Cvičení Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Úprava a užití screenshotu Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Historické státy Občanská výchova.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Eneolit = Chalkolit Eneolit- (pozdní doba kamenná), doba měděná; dokončen přechod k patriarchátu; zvyšuje se zemědělská produkce změna budování sídel-
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Doba bronzová ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Textový editor opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Hardware opakování Výpočetní technika.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
POZDNÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
Druhy států Občanská výchova.
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Eneolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Kultura doby bronzové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Založení účtu na Google.com Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Volby a volební právo Občanská výchova.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Znaky státu Občanská výchova.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Eneolit - úvod Název školy
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
6. ročník Pravěk.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Doba bronzová Petr Machala.
VY_32_INOVACE_1D.6.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Další typy eneolitických artefaktů
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_6-13_ eneolit Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Transkript prezentace:

jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablony III/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět  Dějepis pořadové číslo DUM 8

Anotace Prezentace stručně přibližuje pozdní dobu kamennou. Autor Mgr. Štěpánka Kočová Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity kombinovaná Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 11 - 12 let

Eneolit – pozdní doba kamenná (4 300 – 2 200 př.n.l.) Řada novinek : Oradlo = dřevěný hák, místo okopávání půdy se rozšiřuje orba. Hák byl vyroben ze zahnuté větve. Zprvu ho táhli lidé, později dobytčata. Lidé začali obdělávat větší plochy polí = vypěstovali větší množství obilí. Změna ve způsobu hospodaření : část pole odpočívala – neosévala se, sloužila k pastvě dobytka. V této době byl ochočen kůň. Vůz : tažený dobytkem, vyřešení konstrukce kola a jeho upevnění na nápravu velmi usnadnilo práci.

Vůz s plnými koly využívali lidé nejen při zemědělských pracích, ale také k dopravě dřeva nebo jiných surovin i k dopravě osob

Dřevěné oradlo tažené dobytčaty umožňovalo obdělávat větší plochy polí

Dům : rostla úloha muže, který měl zájem předávat majetek svým potomkům – vzniká rodina, pro níž muž staví dům, který je menší než v neolitu. Tyto se nazývají zemnice a polozemnice.

Začala vznikat sídliště umístěná na výhodných vyvýšených místech – hradiště = opevněna palisádami, příkopy. Hradiště byla centry hospodářskými, správními a náboženskými.

Měď a měděné předměty : první kov Měď se někdy nachází v přírodě čistá, jindy je získávána z rudy. Lidé se naučili z tohoto kovu odlévat předměty, z mědi zhotovovali šperky, ale také pracovní nástroje (sekery, sekeromlaty, klíny , dlátka) nebo zbraně (např. dýky). Tyto předměty byly kvalitnější než kamenné. Tavení mědi a výroba měděných předmětů = velká vymoženost té doby. Protože se měď vyskytuje jen na určitých místech, vedla snaha po jejím získání k rozvoji obchodu. V této době kovolijci vytvářeli předměty a šperky také ze zlata a stříbra.

Vznik řemesel : dochází k nahromadění přebytku obilí = majetkové rozdíly mezi lidmi. Tento přebytek umožnil uvolnění pracovních sil pro jiné činnosti. Od zemědělství se začala oddělovat řemesla = dělba práce. Řemeslníci se specializovali na jediný druh výroby. Vedle vrstvy zemědělců se vytvářela vrstva řemeslníků a obchodníků. Nad nimi měl moc náčelník.

Náboženství : kult velké matky zanikl Náboženství : kult velké matky zanikl. Náčelník rodu se stal také knězem, prostředníkem mezi lidmi a božstvem. Dříve lidé pohřbívali své mrtvé ve skrčené poloze na levém boku s hlavou k západu (učebnice str. 30 – obrázky – přečíst). Mrtví do hrobu dostávali milodary (dar zemřelému). Eneolit přinesl změnu v pohřbívání = pohřeb spáleného těla, nad kosterními zbytky pak navršili mohylu.

Zdroje: Lidé pravěku, vydavatelství Fortuna Print, Praha 1994 Lovci mamutů, Petr Šída a kolektiv, vydáno ve spolupráci s Národním muzeem, Ottovo nakladatelství 2007 Dějepis – učebnice pro 6. ročník, SPN Praha 2001