Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6- podnebi_CR
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ČESKÁ REPUBLIKA klima.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podnebí Česka                                                              8. března 2006.
PODNEBÍ ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
ČR leží v mírném p. p. střídají se 4 roční období
Podnebí v ČR.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zlínský kraj Přírodní poměry
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PODNEBÍ ČR.
geomorfologické celky
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POČASÍ A PODNEBÍ V ČESKÉ REPUBLICE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Česká republika.
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Podnebí ČR Igor Dostal.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rozmanitost reliéfu v ČR
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příroda naší republiky
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Podnebí v ČR. Česká republika leží na severní polokouli v mírném pásu střídání 4.ročních období ČR leží ve středu Evropy, na rozhraní oceánského a pevninského.
Podnebí, podnebné pásy.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
Česká republika Povrch.
Pohoří ČR VY_52_INOVACE_28
Podnebí ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Česká republika Podnebí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Transkript prezentace:

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/

Podnebí Zeměpis – 8. ročník Mgr. Robert Soukup ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Teploty a srážky

- TeplotyTeploty - SrážkySrážky - Podnebné oblastiPodnebné oblasti - OpakováníOpakováníObsah ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Teploty Na rozložení teplot má vliv: Na rozložení teplot má vliv:  nadmořská výška (snížení teploty o 0,3 0C v lednu až 0,7 0C v červenci na 100 m - tzv. výškový stupeň)  členitost reliéfu  orientace svahu (proti slunci nebo ne)  a další okolnosti - např. barva povrchu (město-asfalt) Průměrné roční teploty jsou mezi 0,2 0 C na Sněžce až 9,5 0 C v Hodoníně Průměrné roční teploty jsou mezi 0,2 0 C na Sněžce až 9,5 0 C v Hodoníně Rekordy: Rekordy:  nejvyšší naměřená teplota: Uhříněves (Praha) 40,2 °C (1983)  nejnižší naměřená teplota: Litvínovice u Českých Budějovic - 42,2 °C (1920) ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Zdroj:

Zdroj: Česká republika (sešitový atlas pro ZŠ a VG) – Kartografie Praha

Srážky Na rozložení srážek má vliv: Na rozložení srážek má vliv:  nadmořská výška (s rostoucí nadmořskou výškou přibývá srážek)  ale také členitost reliéfu  a hlavně srážkový stín (poloha na návětrné straně vůči převládajícím větrům) Průměrné roční srážkové úhrny jsou v rozmezí 410 mm u Žatce až 1705 mm v Jizerských horách Průměrné roční srážkové úhrny jsou v rozmezí 410 mm u Žatce až 1705 mm v Jizerských horách  nejvíce srážek je v pohořích (Jizerské hory, Krkonoše, Moravskoslezské Beskydy, Hrubý Jeseník) mm/rok  nejméně srážek je kolem řeky Ohře a na jihu Moravy mm/rok Rekordy: Rekordy:  za jeden den napršelo v Jizerských horách 345 mm ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Zdroj:

Zdroj: Česká republika (sešitový atlas pro ZŠ a VG) – Kartografie Praha

Podnebné oblasti ČR má tři podnebné oblasti: ČR má tři podnebné oblasti:  teplá oblast - nad 50 letních dnů - nejvyšší denní teplota nad 25 0 C - nadmořská výška do 300 m.n.m. - Česká tabule, moravské úvaly  mírně teplá oblast - průměrná červencová teplota C - nadmořská výška od 300 do 700 m.n.m. - pahorkatiny, vrchoviny  chladná oblast - do 30 letních dnů - průměrná červencová teplota pod 15 0 C - Šumava, Krušné hory, Krkonoše, Jeseníky, Beskydy ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Zdroj: Zeměpis České republiky (pro 8. a 9. ročník ZŠ) - SPN

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Zdroj: Česká republika (sešitový atlas pro ZŠ a VG) – Kartografie Praha

Opakování Propoj čarami co patří k sobě: - 42,2 0 C Uhřiněvesprůměrné nejvyšší srážky +40,2 0 C Žateckonejnižší průměrná roční teplota +0,2 0 C Sněžkanejvyšší naměřená teplota 410 mm Jizerské horyprůměrné nejnižší srážky 1705 mm Litvínovicenejnižší naměřená teplota ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Opakování Popiš v mapě do šipek názvy vzduchových hmot. ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana