MASOVÁ KOMUNIKACE Božena Genrtová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Sociální sítě.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
P OSTOJE Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Název Informace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ,
funkce médií ve společnosti moc médií
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
Vytvořil: Mgr. Miloslav Došek - ZŠ a MŠ Jablonec nad Nisou, Kamenná 404/4, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_02_SVP_081_Bel
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Sociální kontrola Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Topologie počítačových sítí
MASOVÁ KULTURA Mgr. Michal Oblouk.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Funkce médií Občanský a společenskovědní základ
Kultura.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Masová komunikace, masová média
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Banky Bankovní soustava ČR Božena Genrtová.
VY_III/2_INOVACE_21_Základní pojmy Základní pojmy Miroslav Kaňok.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Člověk jako přírodní a společenská bytost
Sociální deviace a patologie
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Kultura Občanský a společenskovědní základ Autor: Mgr. Pavel Semerák
PENÍZE Božena Genrtová.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Vznik sociologie Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Masmédia.
KOMUNIKACE V RÁMCI SOCIALNÍCH INTERAKCÍ Božena Genrtová.
Sociální stratifikace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka TémaKultura.
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_01.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Masová média a jejich vliv
Kultura Vladimír Velešík.
Sociální psychologie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

MASOVÁ KOMUNIKACE Božena Genrtová

Obsah: Definice Schéma Masmédia Znaky masmédií Hlavní funkce Přínos masmédií x negativa

Definice Masová komunikace je druh jednosměrné komunikace (bez okamžité zpětné vazby), kterou jsou informace předávány najednou velkým (masovým), anonymním a různorodým (heterogenním) skupinám osob. Probíhá prostřednictvím masmédíí (masových sdělovacích prostředků), tj. novin, rozhlasu, televize a internetu.

Masová komunikace – komunikace směřující od „jednoho k mnohým Masová komunikace – komunikace směřující od „jednoho k mnohým. Masová komunikace tak kontrastuje s komunikací interpersonální, kde komunikuje „jeden s jedním“, nebo v malé skupině (ani jednoho s jedním, ani jednoho k mnohým), masová komunikace je především asynchronní – živá obousměrná komunikace probíhá zřídka (např. vstupy posluchačů do rozhlasového vysílání). Médii masové komunikace jsou především rozhlas, televize, film, fotografie, noviny, časopisy, knihy). ( Sociologický slovník, Jandourek)

Masová komunikace zahrnuje instituce a postupy, jimiž specializované skupiny využívají masová média pro šíření symbolického obsahu směrem k rozsáhlému, anonymnímu, nesourodému a široce rozptýlenému publiku. (Sociologie v kostce, A. Sekot) Masová komunikace je jedna z rovin sociální komunikace, vyznačující se tím, že veškeré komunikační aktivity se dějí v institucionalizované podobě – prostřednictvím masových médií. (wikipedie)

Schéma masové komunikace sdělení (komuniké) komunikátor komunikant komunikační kanál

Masmédia hromadné sdělovací prostředky (televize, rozhlas, noviny, časopisy, internet, reklama) masová komunikace se rozšířila ve třech vlnách: formou písemnou, rozhlasovou a filmovou – informace se dostávají ke všem vynález knihtisku (15. st., 1650 – první noviny v Evropě, 1719 – první české noviny, 1833 – USA, skutečně aktuální a masově dostupné noviny, periodika) počátek 20. století – rozhlas, film rozšíření televize (po 2. světové válce, 1955 – 1960 ČSSR) prudký rozvoj výpočetní techniky, internetu (80. léta)

Znaky masmédií jsou jednosměrná jejich příjemce je anonymní skupina příjemců je různorodá maximální šíření v populaci za cenu standardizace předmětu šíření všeobecná dostupnost rychlý zdroj nových poznatků a informací

Hlavní funkce masmédií orientační a informační + jsou zdrojem informací - ale i dezinformací, určují priority, o kterých se informuje interpretační + formují veřejné mínění - ale s ním i manipulují, jak informace chápat zábavní a oddechová + nabízejí zábavu - snižují úroveň zábavy, kultura se stává předmětem komerce socializační + předávají informace dalším pokolením a kulturám - výběrem toho, co reprodukují negativně ovlivňují kulturu veřejná kontrola moci

Přínos masmédií rychlý příjem informací vysoké možnosti vzdělávání rozvoj komunikačních dovedností nové formy a způsoby trávení volného času

Výhrady k masmédiím kvantita sdělení přesahuje schopnost jedince přijímat a vyhodnocovat informace funkce propagandy a reklamy úmyslná manipulace s informacemi negativně působí na sociální citlivost dětí a mládeže masová média přispěla negativně ke změně vzorců chování v rodině dochází k narušení rovnováhy mezi soukromým a veřejným životem napomáhá ke snižování kvality interpersonální komunikace

Kritika masmédií pasivní přijímání likvidace tradičních kultur manipulace s člověkem ohrožuje celkovou kulturní úroveň populace

Seznam použitých zdrojů: PARKAN, František. Přehled učiva k maturitě. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 215 s. ISBN 80-716-8970-XPARKAN, František. Přehled učiva k maturitě. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 215 s. ISBN 80-716-8970-X. BARTONÍČKOVÁ, Klára.Občanský a společenskovědní základ- přehled středoškolského učiva.Vyd. 1.Brno: Computer Press, 2009, 272 s. Maturity. ISBN 978-80-251-2631-8. HORECKÝ, Jan. Společenské vědy pro střední školy. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2011, 95 s. Maturity. ISB978-807-3581-633. Http://cs.wikipedia.org/wiki/Masov%C3%A1_komunikace. [online]. [cit. 2014-03-16]. Http://cs.wikipedia.org/wiki/Masov%C3%A1_komunikace#.C3.9A.C4.8Dinky_m.C3.A9di.C3.AD. [online]. [cit. 2014-03-16]. Http://cs.wikipedia.org/wiki/Masm%C3%A9dia. [online]. [cit. 2014-03-16]. Http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Krameriovy_noviny.gif?uselang=cs. [online]. [cit. 2014-03-16]. Http://commons.wikimedia.org/wiki/File:RadioPreparation1918.gif. [online]. [cit. 2014-03-16]. Http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Connected-world.jpg?uselang=cs: conected world. MELO, Junior. [online]. [cit. 2014-03-16]. Http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Televize_Z1_studio.jpg?uselang=cs. [online]. [cit. 2014-03-16]. Http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kencf0618FacebookNetwork.jpg. [online]. [cit. 2014-03-16].