ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Inovace školství Šablona - název: III. Využiti ICT Číslo: III/2 Inovace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA ROTHOVÁ Název:VY_32_INOVACE_641_CESTOVNÍ RUCH V ČR Téma: CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Autor výukového materiálu:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
EU peníze školám VY_32_INOVACE_Z_MACV_11
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, cestovní,
VODNÍ NÁDRŽE ČESKÉ REPUBLIKY
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_Z.7.329
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_012.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Floriánová Třída/ročník:
Hydrologické poměry – povrchové vody
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_833_5TR_VL Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
Inovativní metody v prvouce, vlastivědě a zeměpisu,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_270_Ministáty Evropy - 1 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.55 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 8. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Oblast: Západní Evropa Andorra
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
S L O V I N S K O Obrázek 1 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 12
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 8_2_ZMP_15 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 2. ročník Anotace Evropa.
Reliéf a morfologické poměry
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Švýcarsko vlajka a znak.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_87.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_277_ČR 1 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník9. Vzdělávacíoblastobor tematický okruh Člověk a příroda Zeměpis Hospodářský potenciál.
Rakousko I. základní data Mgr. Simona Steinbauerová Zeměpis cestovního ruchu Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12,
Itálie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15_Z8_Skála
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Česká republika Cestovní ruch ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Evropa 4 Soutěž RISK Pokračovat ZŠ Hejnice
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Jan KOHOUTEK TEMATICKÁ OBLAST: Socioekonomická a regionální geografie NÁZEV DUMu: Nejatraktivnější turistické oblasti Evropy POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 4 KÓD DUMu: JK_REG_GEO_04 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): 3. ročník – DUM – seznamuje žáky s rozmístněním nejatraktivnějších turistických oblastí Evropy METODICKÝ POKYN:

Nejatraktivnější turistické oblasti Evropy Přímořské oblasti: Celoroční využívání cestovního ruchu se omezilo pouze na některé oblasti, jako jsou např.: Celoroční využívání cestovního ruchu se omezilo pouze na některé oblasti, jako jsou např.: Baleáry Baleáry Kypr Kypr Kréta Kréta Sardinie Sardinie Sicílie Sicílie ostrovy egejského a Jaderského moře ostrovy egejského a Jaderského moře Jedná se především o dlouhodobé pobyty s koupáním a vodními sporty Jedná se především o dlouhodobé pobyty s koupáním a vodními sporty Přitažlivost subtropického klimatu, zejména v oblastech Středozemního moře je dána vysokými letními teplotami a množstvím slunečního záření Přitažlivost subtropického klimatu, zejména v oblastech Středozemního moře je dána vysokými letními teplotami a množstvím slunečního záření

D'alt Vila - Ibiza

Sardinia Sardegna (Italian) Sardigna (Sardinian)

Nejatraktivnější turistické oblasti Evropy Z celosvětového srovnání zaujímá nejvýznamnější postavení Středozemní moře k jehož pobřeží se soustřeďuje polovina mezinárodního cestovního ruchu Evropy Z celosvětového srovnání zaujímá nejvýznamnější postavení Středozemní moře k jehož pobřeží se soustřeďuje polovina mezinárodního cestovního ruchu Evropy Příčina je v kvalitě jeho pobřežních vod tzn. vysoká teplota - v létě až 24 – 28 °C, vysoká slanost i s léčebnými účinky, vesměs výtečné pláže, exotická mořská, fauna atd. Příčina je v kvalitě jeho pobřežních vod tzn. vysoká teplota - v létě až 24 – 28 °C, vysoká slanost i s léčebnými účinky, vesměs výtečné pláže, exotická mořská, fauna atd. Černé moře má po této stránce nižší hodnoty s výjimkou teploty do 24 °C Černé moře má po této stránce nižší hodnoty s výjimkou teploty do 24 °C

Pláže Středozemního moře - Kypr

Nejatraktivnější turistické oblasti Evropy Nejlepší pláže jsou především na pobřeží Jaderského moře v Chorvatsku ( Makarská riviéra ), francouzská Riviéra, španělské pobřeží na jihovýchodě, egejské pobřeží Řecka včetně ostrovů a jih portugalského pobřeží při Atlantiku Nejlepší pláže jsou především na pobřeží Jaderského moře v Chorvatsku ( Makarská riviéra ), francouzská Riviéra, španělské pobřeží na jihovýchodě, egejské pobřeží Řecka včetně ostrovů a jih portugalského pobřeží při Atlantiku Méně atraktivní, ale také vhodné pro rekreační účely jsou pobřeží oblasti Černého moře Méně atraktivní, ale také vhodné pro rekreační účely jsou pobřeží oblasti Černého moře Vhodné podmínky pobřeží, ale za podmínek nižších teplot vody mají pobřežní oblasti při Biskajském zálivu, pláže Normandie a jihovýchodní Anglie Vhodné podmínky pobřeží, ale za podmínek nižších teplot vody mají pobřežní oblasti při Biskajském zálivu, pláže Normandie a jihovýchodní Anglie

Pobřeží Černého moře - Turecko

Nejatraktivnější turistické oblasti Evropy Horské oblasti: Pro většinu populace vyspělých zemích, žijících v nížinných oblastech, jsou přitažlivé horské oblasti, protože v horách nachází relativně nedotčenou přírodu Pro většinu populace vyspělých zemích, žijících v nížinných oblastech, jsou přitažlivé horské oblasti, protože v horách nachází relativně nedotčenou přírodu V horách je možné realizovat formy cestovního ruchu, pro které jsou níže položené oblasti nevhodné V horách je možné realizovat formy cestovního ruchu, pro které jsou níže položené oblasti nevhodné K hospodářskému využití v horských a velehorských oblastí výrazně přispěl moderní cestovní ruch K hospodářskému využití v horských a velehorských oblastí výrazně přispěl moderní cestovní ruch

Nejatraktivnější turistické oblasti Evropy Ve vysokohorských oblastech Evropy ( Alpy, Pyreneje, Karpaty ) to vedlo k orientaci zdejšího hospodářství na potřeby cestovního ruchu Ve vysokohorských oblastech Evropy ( Alpy, Pyreneje, Karpaty ) to vedlo k orientaci zdejšího hospodářství na potřeby cestovního ruchu Tyto oblasti slouží především k realizaci zimních sportů a dlouhodobé rekreace ve spojení s masovým rozvojem lyžování, to přispělo k vybudování dalších ubytovacích stravovacích zařízení i speciální dopravní infrastruktury (lanovka, vleky), která se využívá i v letním období pro vysokohorskou turistiku Tyto oblasti slouží především k realizaci zimních sportů a dlouhodobé rekreace ve spojení s masovým rozvojem lyžování, to přispělo k vybudování dalších ubytovacích stravovacích zařízení i speciální dopravní infrastruktury (lanovka, vleky), která se využívá i v letním období pro vysokohorskou turistiku

Via ferrata (zajištěné cesty) – atraktivní forma VHT

Nejatraktivnější turistické oblasti Evropy Díky značnému zájmu o zimní sporty jsou investice do rozvoje lyžařské infrastruktury v Evropě poměrně vysoké Díky značnému zájmu o zimní sporty jsou investice do rozvoje lyžařské infrastruktury v Evropě poměrně vysoké Nejkvalitnější lyžařské střediska se nacházejí v Alpách Nejkvalitnější lyžařské střediska se nacházejí v Alpách Ve francouzské části Alp například lyžařské oblasti Alpe d'Huez, Les Trois Vallées, ve Švýcarsku Davos, nebo Zermatt, v Itálii především oblast Dolomiti Superski Ve francouzské části Alp například lyžařské oblasti Alpe d'Huez, Les Trois Vallées, ve Švýcarsku Davos, nebo Zermatt, v Itálii především oblast Dolomiti Superski Alpskou lyžařskou velmocí je Rakousko a jeho Zillertal Arena, Kaprun a mnoho dalších resortů v jednotlivých údolích Alpskou lyžařskou velmocí je Rakousko a jeho Zillertal Arena, Kaprun a mnoho dalších resortů v jednotlivých údolích Poněkud opomíjené je Slovinsko, kde jsou lyžařská střediska Kranjska Gora, Maribor a Krvavec Poněkud opomíjené je Slovinsko, kde jsou lyžařská střediska Kranjska Gora, Maribor a Krvavec

View of St. Moritz

Dolomiti - Marmolada

Nejatraktivnější turistické oblasti Evropy Jezera a vodopády: Jezera a vodopády: Mezi nejnavštěvovanější oblasti patří jezera alpské oblasti především Švýcarska ( Ženevské jezero, Bodamské jezero ), Itálie ( Lago di Como, Lago Maggiore, Lago di Garda ), Rakouska a Německa Mezi nejnavštěvovanější oblasti patří jezera alpské oblasti především Švýcarska ( Ženevské jezero, Bodamské jezero ), Itálie ( Lago di Como, Lago Maggiore, Lago di Garda ), Rakouska a Německa Významné soustředění cestovního ruchu se vytvořilo u jezer ve Velké Británii, v Polsku, Německu a na jihu Finska Významné soustředění cestovního ruchu se vytvořilo u jezer ve Velké Británii, v Polsku, Německu a na jihu Finska V Evropě je řada vodopádů v horských oblastech Švýcarska, Francie ( Gavarnie na řece Gave du Pau na jihozápadě 422 m – nejvyšší v Evropě), Norska a Itálie V Evropě je řada vodopádů v horských oblastech Švýcarska, Francie ( Gavarnie na řece Gave du Pau na jihozápadě 422 m – nejvyšší v Evropě), Norska a Itálie Velmi atraktivní jsou vodopády na řece Krka u Šibeniku a Plitvických jezerech v Chorvatsku Velmi atraktivní jsou vodopády na řece Krka u Šibeniku a Plitvických jezerech v Chorvatsku

Lago di Garda

Vodopád Gavarnie - Pyreneje

Cestovní ruch v České republice České hospodářství získává vysoké příjmy z cestovního ruchu Kromě centra Prahy jsou pro turisty lákavá i jiná města v Česku Zejména se jedná o lázeňská města jako Karlovy Vary, Mariánské Lázně a Františkovy Lázně, ale také historická sídla jako Český Krumlov, Kutná Hora, Karlštejn nebo Lednicko-valtický areál Významné rekreační oblasti mimo města jsou České Švýcarsko, Český ráj, Krkonoše a Šumava

Krkonoše – Pec pod Sněžkou

Karlovy Vary

Praha

Použité zdroje a literatura Literatura: Kašparovský, K. (1999): Zeměpis I v kostce. Havlíčkův Brod: Fragment. Toušek, V. et al. (2008): Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o. Internetové zdroje:

Použité zdroje a literatura Obrazové materiály: FORBFRUIT. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: CORPS, Robin. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ANGELUS. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: GREENACRE8. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: MURDOCKCRC. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: KIBAN. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AMPFINGER. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BENOIST, Jean-Christophe. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: PODHRAŠKI, Matija. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: VILGUS, Petr. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: GAO, Jialiang. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ESTEC GMBH. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: