PŘÍPRAVA K MATURITĚ. POČÍTAČOVÁ VĚDA ?? INFORMATIQUE VĚDU O CÍLEVĚDOMÉM ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ PROSTŘEDNICTVÍM AUTOMATICKY PRACUJÍCÍCH STROJŮ. 1962 FRANCOUZ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Advertisements

Fai.utb.cz
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
Základy informatiky úvod
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastZáklady informatiky a hardware DUMVY_32_INOVACE_ODB_525.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Informatika I Informatika pro 1. ročník 4 letého gymnázia
Obor informační technologie
INFORMATIKA 9 Komprimace dat
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_04_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
KOMUNIKAČNÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
European Computer Driving Licence Informační a poradenské centrum PEF.
Systémy pro podporu managementu 2
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Střední průmyslová škola Vyšší odborná škola Bankovní institut vysoká škola, a.s.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Software opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Geoinformační technologie Geografické informační systémy (GIS) Výukový materiál pro gymnázia a ostatní střední školy © Gymnázium, Praha 6, Nad Alejí 1952.
Aplikovaná informatika Zimní semestr 2013/2014. Ing. Bohuslav Růžička, CSc. tajemník katedry K101 kancelář: 215 tel
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_168_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Využití informačních a komunikačních technologií (ICT) Informační systémy ve státní správě.
Důležité adresy: Přístup z Internetu k přednáškám ve formátu .pdf:
INFORMATIKA 9 Defragmentace disku III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Střední škola informatiky a služeb LCA Dvůr Králové nad Labem.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_142_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Přehled metod umělé inteligence a její historie (bakalářská práce) Vedoucí práce: Ing. Ladislav Beránek, CSc., MBA Vypracoval: Michal Jelínek.
Úvodní informace Informatika pro ekonomy II ZS 2011/2012.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Úvod do počítačových sítí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
1. Charakteristika IS Informační systém je soubor lidí, technických prostředků a metod, zabezpečujících sběr, přenos, uchování a zpracování dat za účelem.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Ochrana osobních práv zaměstnanců a majetkových zájmů zaměstnavatele Ústav práva a humanitních věd , Brno Bc. Jiří Krupník.
Základní pojmy v automatizační technice
Umělá inteligence Robin Horniak. Definice Umělá inteligence (Artificial Intelligence), zkráceně UI (AI) věda, která se zabývá tím, jak přinutit stroje.
Elektrotechnická fakulta ČVUT KATEDRA KYBERNETIKY Vedoucí prof. Ing. Vladimír Mařík, DrSc. KATEDRA KYBERNETIKY ELEKTROTECHNICKÁ.
Informatika (1) Počítač - základní pojmy HW a SW4 OS MS-DOS, Windows 95, 982 Org. souborů na disku, operační paměť2 Aplikace Malování, Word8 Základy programování.
Databázové systémy Úvod, Základní pojmy. Úvod S rozvojem lidského poznání roste prudce množství informací. Jsou kladeny vysoké požadavky na ukládání,
Úvodní informace Informatika v agrobyznysu LS 2011/2012.
Informace a informační technologie v současné společnosti
Elektrotechnická fakulta ČVUT KATEDRA KYBERNETIKY Vedoucí prof. Ing. Vladimír Mařík, DrSc. KATEDRA KYBERNETIKY ELEKTROTECHNICKÁ.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Studijní obor AUTOMATIZACE a ŘÍDICÍ TECHNIKA Bc.Ing. Bc. a navazujícího Ing. studijního programu Chemické a procesní inženýrství PROČ? Automatizace a řídicí.
Informační a komunikační politika ČR PhDr. Hana Slámová,Ph.D.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_13_Počítačové_sítě_II TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceHistorie.
Pojmy internetu - test Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2013.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV39 Název školy.
Základní pojmy informační činnosti Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření říjen 2011 Ročník 3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační.
Informační a komunikační technologie 5. Co je to počítač, jeho využití Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Software Počítače - rozdělení podle účelu
KOMUNIKAČNÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Operační systémy Vývoj počítačů
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Jihomoravský kraj 2013 Základní statistické údaje
Vědní obory zabývající se informacemi
Informační a komunikační technologie
Internet of Things /Internet věcí/
Internet of Things /Internet věcí/
Informace a informační zdroje
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

PŘÍPRAVA K MATURITĚ

POČÍTAČOVÁ VĚDA ?? INFORMATIQUE VĚDU O CÍLEVĚDOMÉM ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ PROSTŘEDNICTVÍM AUTOMATICKY PRACUJÍCÍCH STROJŮ FRANCOUZ PHILLIPPE DREYFUS INFORMATION AUTOMATIQUE

ÚLOHA VÝZNAM A UPLATNĚNÍ IT (ICT) Information Technology OTÁZKA : JAK ROZUMÍTE POJMU IT (ICT) ????? HISTORIE : POČÍTAČE SLOUŽÍ K POČÍTÁNÍ A ŘEŠENÍ ALFANUMERICKÝCH ÚLOH. NEDÁVNÁ MINULOST : UCHOVÁNÍ A ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ DNES - SNAHA : ZHODNOCENÍ A ZPENĚŽENÍ INFORMACÍ POTŘEBA PŘESNÝCH INFORMACÍ POKUD MOŽNO V REÁLNÉM ČASE

CO JE K TOMU POTŘEBA ? NESTAČÍ SAMOTNÝ POČÍTAČ POTŘEBA SPOJENCE VÝKONNÉ PŘENOSOVÉ A TELEKOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE DATABÁZOVÉ TECHNOLOGIE UMĚLÁ INTELIGENCE EXPERTNÍ SYSTÉMY JINÉ HUMANITNÍ VĚDY

POTŘEBA INFORMACE VZDĚLÁNÍ OBCHODZÁBAVA POLITIKA VČASNOST PŘESNOST VĚDA A TECHNIKA

OBLASTI IT POČÍTAČOVÉ SÍTĚ INTERNET DATABÁZOVÉ SYSTÉMY HW POČÍTAČŮ PŘENOSOVÉ CESTY ZPŮSOBY PŘENOSU TELEKOMUNIKAČNÍ PROSTŘEDKY OCHRANA DAT INFORMAČNÍ VÁLKA

POČÍTAČ NENÍ CÍLEM, ALE PROSTŘEDKEM PRO DALŠÍ ČINNOST.

OBLASTI PRO DALŠÍ ROZVOJ KOMUNIKACE E-LERNING ELEKTRONICKÝ PODPIS ELEKTRONICKÝ OBCHOD VIRTUÁLNÍ REALITA UMĚLÁ INTELIGENCE ROBOTIKA

OBLASTI PRO DALŠÍ ROZVOJ ROZVOJ OSOBNÍCH POČÍTAČŮ NANOTECHNOLOGIE ZMĚNY V SYSTÉMU PROGRAMOVÁNÍ BIOINŽENÝRSTVÍ

OTÁZKY K OPAKOVÁNÍ 1.VYSVĚTLETE POJEM INFORMATIKA 2.VYSVĚTLETE POJEM INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE, PROČ SE OBVYKLE UVÁDÍ ZKRATKA ICT (INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE). 3.STANOVTE ROZDÍLY MEZI FUNKCÍ (VYUŽITÍM) POČÍTAČŮ V MINULOSTI A DNES. 4.PROČ JE POČÍTAČE POUZE NÁSTROJEM A NE CÍLEM. JAKÉ OBLASTI JSOU ŮZCE SPOJENY S POČÍTAČOVOU VĚDOU. UVEĎTE PŘÍKLADY. 5.PROČ VE SPOLEČNOSTI NARŮSTÁ POTŘEBA INFORMACE A KTERÉ DVA ATRIBUTY JSOU PODSTATNÉ. OBLASTI 6.CO PATŘÍ DO OBLASTI INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ 7.VYJMENUJTE PŘEDPOKÁDANÉ SMĚRY DALŠÍHO ROZVOJE IT