„Tajná superzbraň“.  Německá bojová doktrína  Používaná během druhé světové války  Původem vynalezena Brity a užívaná SSSR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Made by : Adriška, Hanča, Bohy, Čepy , Luky-in
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityINOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT.
2. SvĚtová vÁlka BB GsM PO 2011.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Druhá světová válka Evropa ve stínu německo-sovětského paktu
Válka Autor: Boris Zagora Prezentace: 2.světová válka Datum:
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
II. světová válka (1. část)
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMOpakovací test VY_32_INOVACE_16_ČSR,
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (III. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Letadla 2. světové války Druhá světová válka začala v září roku 1939 německým vpádem do Polska a skončila v srpnu roku 1945 americkým atomovým bombardováním.
NOVÉ ZBRANĚ I. SVĚTOVÉ VÁLKY
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (IV. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
I. světová válka – konec války
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Bitva o Moskvu Dějepis Autor: Pavel Hrstka
Technika 1. světové války
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zápas o Československo
Počátek válečného konfliktu, 1. fáze války
2. světová válka Jak začala?.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
FORMOVÁNÍ PROTIHITLEROVSKÉ KOALICE 1941
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Studená válka.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135
Válka ve Středomoří, Africe a na Balkáně
II. světová válka 1941 Petr Machala.
II. světová válka 1940 Petr Machala.
II. světová válka 1942 Petr Machala.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Druhá světová válka Charakteristika, periodizace, 1
2. světová válka v Evropě Koordinace postupu spojenců
Napadení Sovětského svazu. Balkánské tažení Po neúspěšném dobytí VB se Hitler obrátil na Balkánský poloostrov V dubnu 1941byla dobita Jugoslávie a později.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
Druhá světová válka. 1.Kdo je na obrázku? 2.Jaké spojenectví karikatura vyjadřuje? 3.Co jednotlivé státy získaly?
Bilo nás 6 ♀ & ♂ Veronika PetřekováRostislav Hanák Kateřina VymětalováMartin Páťal Eliška BraunováTomáš Zgoda.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:První světová válka TÉMATICKÝ CELEK:Moderní.
II.světová válka - úvod Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2820_II_světová_válka_úvod Autor: Mgr. Kočíř Petr.
Začátek Druhé světové války. Fašistická osa Po Mnichovské dohodě bylo jasné, že svět se Hitlera bojí a ustupuje mu Vznikla osa : BERLÍN – ŘÍM – TOKIO.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK:9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
Západní tažení – bitva o Anglii. Útok proti Skandinávii Začátkem roku 1940 Německo zaútočilo proti Dánsku a Norsku Slabé Dánsko nekladlo větší odpor a.
Pakt SSSR – Německo – SSSR a Německo uzavřely smlouvu o neútočení na deset let pakt Ribbentrop–Molotov tajná doložka o rozdělení sfér vlivu.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: BLESKOVÉ TAŽENÍ DO ZÁPADNÍ EVROPY Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Leden 2012 Předmět: Dějepis Cílová.
světová válka.
FORMOVÁNÍ SPOJENECKÉ KOALICE
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Digitální učební materiál:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Cesta k Mnichovské dohodě
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
VY_32_INOVACE_120 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA. VY_32_INOVACE_120 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Anotace Žák se seznámí s problematikou vzniku, historií a fungováním Severoatlantické aliance a jejím významem pro obranyschopnost České republiky Autor.
Předmět: Dějepis Ročník: 9. Tématický celek: Válečné události
I. světová válka.
Zbraně 1. světové války.
1. Ve kterém roce vypukla 1. světová válka
1.světová válka – Velká válka
Transkript prezentace:

„Tajná superzbraň“

 Německá bojová doktrína  Používaná během druhé světové války  Původem vynalezena Brity a užívaná SSSR

 Spojenci ji zavrhli jako neperspektivní  V Německu prosazena Hansem Guderianem  Použitá v Polsku a Francii  Spojenci zpočátku nedokázali vůbec reagovat

 Rychlý průnik tankových a mechanizovaných vojsk nepřátelskou linií  Obejití koncentrovaných sil nepřítele  Zničení a obsazení uzlů nepřítele (komunikačních, cestovních, zásobovacích)

 John F. C. Fuller  Hans Guderian  Lidell Hart

 Britský důstojník (plukovník)  Působil již v první světové válce  Autor a propagátor stylu Blitzkrieg na britských ostrovech

 Velitel tankových sil při přepadení Polska, Francie, SSSR  Propagátor Blitzkriegu  Nepříliš loajální k Adolfu Hitlerovi  Vynikající stratég

 Páteř tvoří tankové a mechanizované síly  Nutnost silné letecké podpory  Podmínkou je vysoce mobilní dělostřelectvo

 1. Září 1939 přepadeno Německem – začátek druhé světové války  Chápáno jako generální zkouška  Tanková vojska zmasakrovala zastaralé a malé síly protivníka  Naprosté vítězství „Bleskové války“

 Operace Fall Gelb – německý útok na Francii  Hlavní ukázka síly Blitzkriegu  Vyhnutí se Maginotově linii  Hlavní síly přešly přes „neprůchodný“ Ardenský les

 Německé tanky stály proti početnějšímu a technologicky lepšímu nepříteli  Němci měli propracovanou komunikaci mezi tanky  Francouzi zaskočeni a neschopni kooperace svých vojsk