Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín ČESKÁ REPUBLIKA – KVARTÉR, MALOOBCHOD.
Česká poezie 1. pol. 19. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.02
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
České národní obrození
Národní obrození Pro žáky 8. ročníku ZŠ
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ291 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Registrační číslo projektu:
Registrační číslo projektu:
Registrační číslo projektu:
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
3. ČTVRTINA 18. STOLETÍ – POLOVINA 19.STOLETÍ
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
České národní obrození
Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_3 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Novověk: Soutěž ve dvojicích.
Periodizace národního obrození
České národní obrození
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ297 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ318 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Registrační číslo projektu:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Národní obrození 80. léta 18.století – rok 1848
Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 22, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Josef Božek Šablona: III/2
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ299 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ285 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ314 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
České země v první polovině 19. století
NÁRODNÍ OBROZENÍ.
Národní obrození 8. ročník.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ281 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Soubor testů 4 Mgr. Ludmila Růžičková
Etapy českého národního obrození
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Národní obrození František Palacký.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
80. léta 18. století - polovina 19. stol.
České národní obrození
NÁRODNÍ OBROZENÍ M. Kryška. = snaha o emancipaci českého národa. vyznačuje se: Uvědomováním si vlastního národa. rozvoj dějepisectví. Obrodou národního.
České národní obrození (ČNO). ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – České.
České země ve 2. polovině 18. století
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
České národní obrození = ČNO
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_01 Název Národní obrození Téma hodiny Národní.
3. Fáze Národního obrození
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Leden 2012 Ročník 8
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Modernizace společnosti
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Název materiálu: Národní obrození
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
2. Fáze Národního obrození
Národní obrození Opakování
České národní obrození
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Šablona/číslo materiálu: III/2 VY_32_INOVACE_DEJ283 Jméno autora: Mgr. Karel Šonka Třída/ročník 1. ročník Datum vytvoření: 21. února 2013 Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Tematická oblast: Novověk – České země v době národního obrození Předmět: Dějepis Způsob využití: Formou prezentace představit cíle národního obrození a seznámit studenty s významnými představiteli této doby Klíčová slova: Josef Dobrovský; Josef Jungmann; František Palacký; Karel Havlíček Borovský Druh učebního materiálu: Prezentace

ČESKÉ ZEMĚ V DOBĚ NÁRODNÍHO OBROZENÍ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Národní obrození je proces, který probíhal převážně v 18. a 19 Národní obrození je proces, který probíhal převážně v 18. a 19. století a označuje obrodu konkrétní národní kultury. kultura = z latiny, doslova znamená „to, oč je třeba pečovat“ a původně se užívalo pro pěstování kulturních plodin. Dnes se používá v různých oblastech a označuje to, co je odkázáno na soustavnou lidskou péči a co by bez ní zaniklo. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Co bylo hlavním cílem národního obrození ? 1. Modernizace jazyka 2. Povznesení českého písemnictví a bádání o českých dějinách na úroveň nejvyspělejší Evropy http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Josef Dobrovský http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Josef_Dobrovsky_Vilimek.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Pětidílný Slovník česko - německý Josef Jungmann Pětidílný Slovník česko - německý http://www.studentpoint.cz/files/vzdelani/josef-jungmann-ct.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Zkoumání české a slovanské minulosti http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Pavel_Jozef_Safarik.jpg/250px-Pavel_Jozef_Safarik.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/ba/František_Palacký.jpg/220px-František_Palacký.jpg František Palacký Pavel Josef Šafařík http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Rukopis královedvorský Rukopis zelenohorský Rukopis královedvorský http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Padělatelé rukopisů – rukopisy měly dokázat starobylost české literatury a ukázat slavnou minulost českého národa http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/Vaclav_Hanka.jpg/220px-Vaclav_Hanka.jpg Václav Hanka Josef Linda http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Krásná literatura František Ladislav Čelakovský Ján Kolár http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/de/Jan_Vilímek_-_František_Ladislav_Čelakovský.jpg/250px-Jan_Vilímek_-_František_Ladislav_Čelakovský.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/34/Kollar_jan.jpg/250px-Kollar_jan.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e5/Jan_Vilímek_-_Karel_Hynek_Mácha.jpg/220px-Jan_Vilímek_-_Karel_Hynek_Mácha.jpg František Ladislav Čelakovský Ján Kolár Karel Hynek Mácha http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Počátky politické činnosti Před rokem 1848 nebyla trpěna – liberální měšťanstvo se mělo možnost se veřejně projevovat pouze spolkovou činností Měšťanská beseda http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Česká politická žurnalistika http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/de/Jan_Vilímek_-_Karel_Havlíček_Borovský.jpg/250px-Jan_Vilímek_-_Karel_Havlíček_Borovský.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

Počátky průmyslové revoluce v českých zemích První koněspřežná železnice na Evropském kontinentě vedla z Českých Budějovic přes Linec do Gmundu. 1827 - 1836 http://img15.imageshack.us/img15/2339/34806513.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg

První parostrojní železnice Severní dráha císaře Ferdinanda budována ve 30. a 40. letech 19. století. Vést měla z Vídně do Bochni s odbočkami do Brna, Olomouce a Opavy. http://nd04.jxs.cz/237/852/381eac7806_74491336_o2.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg/220px-Živor_v_Praze_koncem_18._století.jpg