Těžba diamantů Adam Maryniok kvinta A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRVKY Mgr. Helena Tlapáková.
Advertisements

ZLATO.
Zlato.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Drahokamy Označení pro vzácně se vyskytující nerosty
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_250_Průmyslová výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
AUSTRÁLIE Hospodářství
Velká Británie.
Jižní Amerika.
VENEZUELA.
Sírany a fosforečnany.
Těžební průmysl Jan Plicka.
Těžba Uranu Bára Ondřejová, 9.C.
Konsolidace hutnictví ve světě - cesta ke stabilizaci ?
PRVKY.
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nizozemsko Konstituční monarchie Velká hustota: 400 obyv./km2
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Drahokam je minerál nebo minerální odrůda
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Těžba nerostných surovin
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Kvinta A Ondřej Swaczyna
NOKIA POHLEDY DVOU STOLETÍ. Společenský řád ve společnosti n Míra rozvoje a společenský řád –racionalita –iracionální základ n Soutěživost –individuální.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Diamant DIAMANTY Erika Bartošíková 9.C.
Přístavy světa Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Společenské a hospodářské prostředí
Pohled na fotky, jako jsou tyto, asi trochu děsí a fascinují zároveň. Strmost a hloubka těchto děr vás donutí si uvědomit, jak nicotní vlastně jsme.
1 Zlato – (nej)vzácnější nerostná surovina světa 1 POPULARIZACE VĚDY A VÝZKUMU V PŘÍRODNÍCH VĚDÁCH A MATEMATICE S VYUŽITÍM POTENCIÁLU MU
Mineralogický systém Prvky
Třídění podle chemického složení
CZ.1.07/1.1.10/
Diamanty - těžba.
Oceány Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Těžební průmysl II. Martin VRZALA.
Radovan Hanslík, sexta A. Vlastnosti:  kovový prvek, ušlechtilý, bílé barvy  vykazuje nejlepší elektrickou i tepelnou vodivost  má dobrou kujnost a.
Nerosty a horniny III Rudy - drahé kovy.
Fy – kvarta Yveta Ančincová
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_32_INOVACE_18 Amerika - Kanada - pracovní list
SVĚTOVÁ PRŮMYSLOVÁ VÝROBA
BRAZÍLIE Jan Dušek.
Prvky nekovové Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , říjen.
Rozmístění obyvatelstva
Faktory ovlivňující využívání ložisek. Faktory – rizika, vnitřní faktory interní (geologická rizika) externí (technologická, ekonomická, strategická,
KANADA Obr.1. KANADA - Rozloha: km² - Počet obyvatel: Hustota zalidnění: 3,26 ob. / km² - Státní zřízení: federativní konstituční.
Politická ekonomie MV a prostor Politická geografie strategických surovin.
MIGRACE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Prezentace – výklad učiva
VY_32_INOVACE_P9-001 MINERALOGIE 1 - PRVKY Název školy
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kanada Obr. 1 – Mapa Kanady
7 ohromujících děr Pohled na fotky, jako jsou tyto, asi trochu děsí
SVĚTOVÁ NALEZIŠTĚ NEROSTNÝCH SUROVIN
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
RUSKO VY_12_INOVACE_Rů_II_2 Název projektu: OP VK
Těžební průmysl.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
RUDY A DRAHÉ KOVY Filip Svoboda.
7 ohromujících děr Pohled na fotky, jako jsou tyto, asi trochu děsí
Polsko Jakub Masár 8.A Vytvořeno: :18 Vytvořeno opět s láskou a odhodláním. =)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Těžba diamantů Adam Maryniok kvinta A

úvod z veškeré světové těžby se dá asi jen polovina využít ve šperkařství a pro investiční účely; zbytek je používán v průmyslu diamanty se těží v povrchových dolech nebo rýžováním k nalezení a vybroušení 1 karátu šperkové kvality je potřeba vytěžit asi 250 tun rudy (kimberlit, lamproit)

těžba z povrchových dolů např. Mirny (Rusko),Diavik (Kanada), Cullinan (JAR), Argyle (Austrálie) a spousta dalších Mirny, Sibiř

Diamantová naleziště Indie Brazílie JAR - do 18. století byla Indie a Borneo jedinými producenty diamantů - diamanty Koh-i-Noor, Velký Mogul, Orlov, Hope - dnes má Indie zanedbatelný význam v těžbě Brazílie - diamanty v naplaveninách - stát Minais Gerais - hledači zvaní garimpeiros, ve větším měřítku těží stát JAR - nejslavnější diamantové doly - v 19. století diamantová horečka, poté vypukla válka mezi farmáři a hledači diamantů Koh-i-Noor

Diamantová naleziště Austrálie další naleziště v Kanadě, USA, Rusko… - v JAR nalezen největší surový diamant světa Cullinan (3000ct=600 kg) Austrálie - největší světový producent - důl Argyle další naleziště v Kanadě, USA, Rusko… červené-diamantové burzy modré-ložiska

závěr - těžbu a obchod s diamanty zajištují prakticky na celém světě 2 monopolní společnosti De Beers (ovládá 2/3 svět. těžby) a Leva Levieva (hlavně Rusko); - mezinárodní obchod se surovými diamanty je monitorován na základě Kimberleyského procesu - cílem je zamezit nelegálním obchodům s diamanty pro financování povstaleckých a teroristických aktivit diamantová burza v Antverpách