Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Zvýšení přehlednosti a usnadnění orientace v Moodle
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
Počítačové kurzy v rámci projektu TyfloEmployAbility Mgr. Radek Pavlíček, TyfloCentrum Brno, o. p. s.
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Počítačové praktikum Úvod do předmětu
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
OBHAJOBA ZÁVĚREČNÉ PRÁCE MENDELOVA ZEMĚDĚLSKÁ A LESNICKÁ UNIVERZITA V BRNĚ KOORDINACE V OBLASTI ICT 2008.
Distanční studium na OPF SU František Koliba Petr Korviny.
Studijní opory a eLearning - teorie a praxe Ing. Petr Korviny, Ph.D. Krnov
Politika výběru elektronických zdrojů publikovaných v prostředí Internetu Mgr. Ludmila Celbová
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Studijní programy a LMS František Koliba Petr Korviny Katedra Informatiky OPF v Karviné SU v Opavě
E-learning ve výuce na SŠ
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Představení projektu Rozvoj kompetencí managementu a pracovníků VŠ MSK (s podporou ICT), CZ.1.07/2.2.00/ Prezentace projektu na společném.
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Inovace vzdělávání v regionu Morava a Slezsko. Představení projektu VIRTUNIV. Konference SCO´ – BRNO Danuše BAUEROVÁ
Opava 2008 Podpora tvorby studijních textů pro potřeby distančního vzdělávání Petr Korviny OP RLZ (CZ / /0015) Rozvoj distančních kurzů dalšího.
ELearning na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v roce 2005 Petr Korviny, František Koliba
Distanční kurz Základy fyziky v kombinované formě studia J. Kopečný, M. Kopečná, H. Tomečková, J. Trojková VŠB -Technická univerzita Ostrava,
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
ELearning 2007 On-line kurz Tvorba distančních studijních textů Petr Korviny.
CMS Moodle Petr Korviny Témata příspěvku úvod o CMS Moodle úvod o CMS Moodle tvorba kurzu tvorba kurzu správa kurzu (z pohledu lektora,
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE ICT VE ŠKOLE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Obchodní akademie Chrudim. Další vzdělávání ve spolupráci s úřadem práce.
Studium eLearningovou formou na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Karviné Petr Korviny, Jaroslav Ramík
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
ELearning na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v roce 2005 Petr Korviny, František Koliba
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
Distanční vzdělávání na VŠFS
Informační systémy na FHS UK
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Kurz Adobe Dreamweaver CS6 v LMS Moodle
Program podpory: 15.A Zkvalitňování vzdělávání na vysokých školách Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
1 Slezská univerzita v Opavě Studium ošetřovatelství s podporou e-learningu Petr Korviny IV. Slezská vědecká konference ošetřovatelství s mezinárodní účastí.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Vzdělávací programy projektu „Implementace nové integrovatelné e- learningové infrastruktury do rezortu MV prostřednictvím videokonferenčního řešení“ Registrační.
Efektivní Knowledge management
Vytuněný Moodle – rozšíření LMS Moodle pro vzdělávání zaměstnanců
Nástroje podpory uživatelů
JAKÝ EFEKT MAJÍ STÁVAJÍCÍ ŠKOLENÍ?
Elektronické informační zdroje na UP v Olomouci
Transkript prezentace:

Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě Petr Korviny korviny@opf.slu.cz Festival vzdělávání Labyrint

eLearning na Slezské univerzitě Co to je eLearning na Slezské univerzitě Proč eLearning? Pro koho je tato forma výuky určena studující při zaměstnání, ženy na mateřské dovolené, tělesně postižení, …

Organizace a struktura Samostatný ústav v rámci organizace (fakulty, univerzity) – ÚDiV organizační a technické zajištění studia metodická podpora tutorům společná i individuální školení pomoc při tvorbě distančních výukových materiálů (distanční texty, animace, elektronické testy, ...) správa a provoz CMS Moodle, koordinace s dalšími elektronickými službami, apod.

Specifika eLearningu 3 tutoriály, prezenční zkoušky 40, 160, 160 studentů v jednotlivých ročnících úspěšnost po prvním roce 67% do 2. ročníku eLearning souběžně s prezenčním studiem delší zkouškové období pro eLearning dotazníky pro lepší zpětnou vazbu za každý semestr

CMS Moodle OpenSource charakter nezávislost na OS široká uživatelská a vývojářská komunita snadná údržba a administrace intuitivní ovládáni pro uživatele

http://elearning.opf.slu.cz

http://moodle.opf.slu.cz

Problémy studentů lidský prvek resp. jeho nedostatek při výuce možnost souběžného studia v prezenční formě důraz na komunikaci s tutory a spolužáky (ale nepřehánět !) technické problémy CMS Moodle, Faust, www.opf.slu.cz, mail, … věk uživatelů a jejich zkušenosti selhávání techniky samotné organizační problémy výuky úspěšnost prvního ročníku cca 65%

Tutoři proces zaučování do užívání systému se týká nejenom studentů postupné zaučování společné semináře i individuální přístup ÚDiV a podpora tutorů technická a metodická rozdílná „vhodnost“ kurzů (předmětů) pro výuku eLearningu organizace

Administrátoři a správci vše, co je problémem předešlých dvou skupin, je zároveň i problémem administrátorů a správců propojení několika informačních systémů s CMS Moodle a udržení „při životě“ rozdělení odpovědnosti a kompetencí za fungování počítačové sítě a jednotlivých služeb eLearning email zkoušky zápis předmětů, apod.

Informace tato prezentace http://x.opf.slu.cz/~korviny/publikace/ Moodle na OPF http://elearning.opf.slu.cz Testovací Moodle http://moodle.opf.slu.cz Příručka k Moodle na OPF http://x.opf.slu.cz/~korviny/Moodle_OPF/index.html Animované příručky http://x.opf.slu.cz/~korviny/prirucky.html kontakt: Petr Korviny, korviny@opf.slu.cz, 596 398 299, http://x.opf.slu.cz/~korviny/

Děkuji za pozornost korviny@opf.slu.cz