Postimpresionismus - Gogh www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alfons Mucha Název školy
Advertisements

Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Zemětřesení Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Energiequellen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Body-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pohyby Země Název školy
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Topologie počítačových sítí
Ukládání čísel v počítači 1
Objektová tvorba - asambláž
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Náboženství - křesťanství
Národy světa Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Socioekonomická geografie
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Ich und mein Computer Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Antika II Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Body art - ruce Název školy
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Východoasijská náboženství
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pravěk II - Věstonická venuše
Eduard Manet Název školy
Kámen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Barevné modely Název školy
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Symbolismus Název školy
Sníh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Socioekonomická geografie - opakování
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Funkcionalistický Zlín
Autoportrét Název školy
Grafické techniky Název školy
Písmo obrázkové Název školy
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Surrealismus Název školy
Matyáš Bernard Braun Název školy
Geometrická abstrakce
Portrét - anfas Název školy
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Transkript prezentace:

Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMPostimpresionismus – Vincent van Gogh Označení DUMVY_32_INOVACE_07_3_03 AutorMgr. Veronika Sedláčková Datum Vzdělávací oblastUmění a kultura Vzdělávací oborVýtvarná výchova Tematický okruhDějiny výtvarného umění Ročník2. ročník a sexty gymnázia

Vincent van Gogh (1853 – 1890) Gogha zaujalo poučení z impresionismu i pointilismu. Líbila se mu technika malby pomocí teček a tahů v čistých barvách.

Autoportrét AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Nechce však barvu rozložit na plátně, užívá výrazné a viditelné tahy štětce pro vyjádření duševního rozpoložení. Používá barvy a tvary, aby vyjádřil, jak na něj působí věci, které maluje, a aby na diváka působily stejným dojmem. AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Hvězdná noc

Záměrně měnil vzhled věcí, aby to vyhovovalo jeho záměrům. Kostel v Auvers-sur-Oise AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Gogh chtěl, aby jeho obraz vyjádřil, co on sám cítí → vychází z něj pozdější směr expresionismus. Obilné pole s havrany AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Gogh rád používal čisté barvy, někdy je nanášel přímo z tuby. Pro jeho obrazy je typická pastózní malba.

Slunečnice AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Pokuste se najít společné znaky těchto dvou obrazů. AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: uselang=cs AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Oba malíři – Gogh i Schiele – na svých autoportrétech použili tvarovou deformaci nerealistickou, stylizovanou barevnost viditelné tahy štětce obraz vyjadřuje duševní rozpoložení autora a působí dál na diváka