MAKE, DO, HAVE AND TAKE IN PHRASES Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: březen 2013 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
COMPARISON OF ADJECTIVES Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného, Znojmo.
PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
30.1 Present perfect I (Předpřítomný čas)
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:VY_32_INOVACE_AJK444 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník Datum.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present Continuous Tense Questions
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Anotace Cílem této prezentace je zopakovat již známou slovní zásobu a fráze na téma „Planning a party“ a dále seznámit žáky s novou slovní zásobou a zároveň.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_20_First_aid.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: PaedDr. Milena Holcnerová NÁZEV:VY_22_INOVACE_18_AJ8_PRESENT TENSES TEMA:PRESENT TENSES ČÍSLO PROJEKTU:
GE - Vyšší kvalita výuky
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Název vzdělávacího materiálu
GE - Vyšší kvalita výuky
GE - Vyšší kvalita výuky
GE - Vyšší kvalita výuky
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

MAKE, DO, HAVE AND TAKE IN PHRASES Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: březen 2013 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného, Znojmo Anglický jazyk

WHICH ONE TO CHOOSE? SET PHRASES MAKE or DO?

MAKE  USE: in set phrases and to talk about creating or constructing something (similar to Czech vyrábět, vytvářet)  The firm I work for makes children’s clothes.  I made some fresh coffee, want some?  SET PHRASES with make make an appointmentdomluvit si schůzkumake a journeyuskutečnit cestu make a bedustlat postelmake a mistakeudělat chybu make a choicevybrat simake moneyvydělávat peníze make a decisionrozhodnout semake a phone callzavolat si make a differencevylepšit, ovlivnit něcomake a planvymyslet plán make a discoveryobjevit něcomake a promiseslíbit něco make an excuseomluvit se, vymluvit semake sensedávat smysl make fun ofdělat si legraci zmake a suggestionnavrhnout něco

DO  USE: in set phrases and to talk about general and indefinite activities, about jobs and leisure activities  What have you done to the computer?  I normally do the ironing while I’m watching TV.  SET PHRASES with do do businesspodnikat, obchodovatdo homeworkdělat domácí úkoly do damagepoškodit, ublížitdo houseworkdělat domácí práce do (an) exercisecvičitdo a jobvydělávat peníze do sb a favourprokázat někomu laskavost do some cooking/shopping/ cleaning... něco uvařit, nakoupit, poklidit... do no gooduškodit něčemu, nepomocido researchprovádět výzkum

EXERCISES WITH REAL-LIFE EXAMPLES READY TO TEST YOURSELVES?

FILL IN THE GAPS – MAKE or DO? 1. Are you crazy? That doesn’t any sense. 2. What do you for a living? 3. Don’t fun of him! 4. I’ll go with you but I have to some shopping first. 5. Excuse me, can I a quick phone call? 6. Stop that, you’re a mistake. 7. When I grow up, I want to a lot of money. 8. Could you me a favour, please? 9. Don’t bother, it’ll make no difference. 10. Have you your homework yet?

FILL IN THE GAPS – MAKE or DO? 1. Are you crazy? That doesn’t make any sense. 2. What do you do for a living? 3. Don’t make fun of him! 4. I’ll go with you but I have to do some shopping first. 5. Excuse me, can I make a quick phone call? 6. Stop doing that, you’re making a mistake. 7. When I grow up, I want to make a lot of money. 8. Could you do me a favour, please? 9. Don’t bother, it’ll make no difference. 10. Have you done your homework yet?

WHEN TO USE IT? SET PHRASES HAVE and TAKE

HAVE  USE: in set phrases, to talk about owning something etc.  Wow, you have a brand new car!  I have no idea what you’re doing.  SET PHRASES with have have breakfast/lunch/dinnersnídat, obědvat, večeřethave a questionmít otázku have funbavit sehave time to do sthmít na něco čas have a good timedobře se bavithave a bad daymít den blbec have trouble/a problemmít problémyhave a bathvykoupat se have a chance to do sthmít šanci něco udělathave a swimzaplavat si have no ideanemít tušeníhave a look (at)podívat se (na) have bigger fish to frymít něco důležitějšího na práci have companymít společnost

TAKE  USE: very common in set phrases, in conversation, many different meanings!  You should take a bus, it’s cheaper.  Could you answer the door? I’m taking a shower!  SET PHRASES with take take a photo/a picturevyfotit něco, udělat fotkutake a testdělat/psát test take a bath/a showerdát si koupel/sprchutake notesdělat si poznámky take a napdát si šlofíkatake a car/a busjet autem/autobusem take it easybýt v pohodě, neprožívat něco příliš take a right/a left zahnout doprava/doleva take placekonat se, odehrávat setake care ofpostarat se o take a breakdát si pauzutake part inúčastnit se něčeho take some timetrvat nějakou dobu, dát si načas take turnsstřídat se

EXERCISES WITH REAL-LIFE EXAMPLES READY TO TEST YOURSELVES?

FILL IN THE GAPS – TAKE or HAVE? 1. I had to a test today. 2. It’ll some time before it’s ready fun tonight and don’t be late! 4. I’m going to a bath. 5. Do you know where the story place? 6. You should notes, you won’t remember it all. 7. I two questions for you. 8. You look terrible, you should a break. 9. She no idea what to do. 10. Will you a picture of me please?

FILL IN THE GAPS – TAKE or HAVE? 1. I had to take a test today. 2. It’ll take some time before it’s ready. 3. Have fun tonight and don’t be late! 4. I’m going to take a bath. 5. Do you know where the story takes place? 6. You should take notes, you won’t remember it all. 7. I have two questions for you. 8. You look terrible, you should take a break. 9. She has no idea what to do. 10. Will you take a picture of me please?

TRANSLATE  Jdu si dát sprchu.  I’m gonna take a shower.  Ještě něco poklidím a pak si dám pauzu.  I’ll do some more cleaning and then I’ll take a break.  Máš chvilku?  Do you have a (spare) minute?  Chci si jenom rychle zavolat.  I just wanna make a quick phone call.  Nemám absolutně žádný tušení, co se tady děje.  I have absolutely no idea what is going on here.

REFERENCES  Real-life example sentences in the last section have been extracted from the British National Corpus Online service: (see  Recommended literature (student workbook): Conrad, S., Biber, D.: Real Grammar. A Corpus- Based Approach to English. NY: Pearson-Longman, 2009.