Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MÍSTO, KDE ŽIJEME – DOMOV, RODINA
Advertisements

Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Rozdělení hudebních nástrojů
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Vstupní a výstupní zařízení
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Počítání do 100 po desítkách, porovnávání desítek
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_04_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
OPAKOVÁNÍ II. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_688_2TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_08_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Rozmanitost podmínek života na zemi
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Rostliny v okolí lidských obydlí
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_833_5TR_VL Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Geometrická tělesa – Krychle a kvádr
OPAKOVÁNÍ III. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_692_2TR_PRV Autor: Mgr.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_271_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
VĚCI KOLEM NÁS – LIDÉ A VÝROBKY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_05_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_432_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 100 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_295_2TR_M Autor:
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 50 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_294_2TR_M Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_602_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
sčítání do 100 bez přechodu přes desítku
odčítání do 100 bez přechodu přes desítku
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Rostliny II. Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_784_4TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Rostliny II. Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_784_4TR_PRV Číslo šablony III/2 Autor Jana Stolá, Mgr. Ročník 4. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Přírodověda Téma Příroda živá a neživá Očekávaný výstup Žák rozlišuje rostliny podle způsobu využití Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s dělením rostlin podle místa růstu a užitku Datum vytvoření Záříí2012 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Kvetoucí a nekvetoucí rostliny, rostliny užitkové Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Viz poslední snímek

Dělení rostlin podle místa růstu a užitku Podle místa, kde rostou, dělíme rostliny do tří základních skupin: Rostliny Plané Užitkové Okrasné polní plodiny ovocné stromy a keře zelenina zahradní rostliny pokojové rostliny

1. Plané rostliny Tyto rostliny rostou volně – člověk je neseje, neobdělává, rozmnožují se větrem nebo v trusu ptáků a zvířat Rostou v lese, na loukách, na neudržovaných plochách Mezi plané rostliny patří mnoho druhů, např. pampeliška, šípková růže, bez černý, fialka, jahodník lesní, různé trávy, plevele, borůvka, topol, smrk lesní, sedmikráska apod.

2. Užitkové rostliny Tyto rostliny pěstuje člověk na polích, v sadech a zahradách – sází je, pečuje o ně, zpracovává Přinášejí užitek – potrava pro lidi a zvířata, technické využití, výroba látek apod. Mezi užitkové rostliny patří: POLNÍ PLODINY - např. luskoviny, obilniny, okopaniny OVOCNÉ STROMY A KEŘE - např. třešeň obecná, hrušeň obecná, rybíz červený atd. ZELENINA - např. cibule kuchyňská, zelí bílé, mrkev karotka, květák bílý atd.

3. Okrasné rostliny Tyto rostliny se pěstují v zahradách, parcích nebo v domech a bytech Jsou to rostliny dekorační, které zkrášlují prostředí Mívají ozdobné listy nebo květy Mezi okrasné rostliny patří: Zahradní rostliny (např. růže, narcis, astra, zlatý déšť, lilie, tis atd.) Pokojové rostliny (např. pelargonie – muškát, fíkus benjamín, santpaulia – fialka, ibišek atd.)

Úkoly nekvetoucí Doplň: Rozlišujeme rostliny kvetoucí a …………... Rostliny, které se vyskytují v přírodě volně, se nazývají ….…... Mezi ………… rostliny patří také .......... stromy, polní plodiny, zelenina, ovocné keře. Okrasné rostliny se pěstují buď na zahrádce nebo v ……………………. (obydlí, nekvetoucí, ovocné, jehličnaté, užitkové, plané, zahradní) Vaříme: Která jídla z užitkových rostlin máš nebo nemáš rád? Vyhledej na počítači nebo v encyklopedii názvy některých jedovatých rostlin a rostlin léčivých. Pojmenuj pokojové rostliny, které máte ve třídě nebo které pěstujete doma. Zařaď do skupiny: brokolice, mák setý, vlčí mák, len setý, jabloň, meruňka obecná, rajče, pšenice, jetel, hrách setý, dyfenbachie, karafiát, monstera, slivoň švestka, oves, kopr vonný, kanadská borůvka. plané užitkové ovocné obydlí Např. Hrachová kaše, Smažený květák, Špenát, Koprovka, Rajská omáčka atd. Jedovaté rostliny: Rulík zlomocný, konvalinka atd. Léčivé rostliny: Máta peprná, heřmánek, brusinka atd. Ibišek, aloe vera, pelargonie (muškát), fialka (Santpaulia) atd. Plané: Vlčí mák Užitkové: Brokolice, mák setý, Len setý, jabloň, meruňka obecná, rajče, pšenice, jetel, hrách setý, slivoň švestka, oves, kopr vonný, kanadská borůvka Okrasné: Dyfenbachie, karafiát, monstera

ZDROJE INTERNET: [cit.2012-09-02]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Petunie.jpg> Microsoft PowerPoint – klipart